کد خبر: 68393
A

به کار بردن عبارت توهین آمیز یک مدیر شهرداری تهران درباره خبرنگاران؛ "طلبکار! / آقای مدیر خبرنگار طلبکار نیست وظیفه شماست که طرح ترافیک و کارت خبرنگاری بدهید/ پاسخگوی عملکرد ضعیف و طرح های ترافیکی که بانک ها و موسسات دولتی داده اید باشید

فرهاد خوانساری: اگر به این افراد کارت بلیت تعلق نگیرد حس طلبکارانه‌شان گًل می‌‌کند، ادامه داد: کم هستند کسانی که 10 اثر خود را ثبت کرده‌اند یا دارای معرفی‌نامه و بیمه هستند! با این حال به افرادی که مدارک ناقصی دارند پیامکی ارسال شده تا نسبت به رفع نواقص اقدام کنند.

به کار بردن عبارت توهین آمیز یک مدیر شهرداری تهران درباره خبرنگاران؛ "طلبکار! / آقای مدیر خبرنگار طلبکار نیست وظیفه شماست که طرح ترافیک و کارت خبرنگاری بدهید/ پاسخگوی عملکرد ضعیف و طرح های ترافیکی که بانک ها و موسسات دولتی داده اید باشید

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ طرح های یک شبه برای کسی درآمد و امتیاز ویژه برای افراد و نهادهای خاص محصول عملکرد معاونت حمل و نقل شهرداری تهران در دو سال اخیر است. طرح هایی که حتی اعتراض  اعضای شورای شهر را هم  به رسانه ها کشانده است. محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره آشفتگی روز افزون خیابان های تهران در اثر اجرای طرح ترافیک خاطر نشان کرد:بررسی‌های انجام شده در کمیسیون عمران و حمل و نقل نشان می دهد  حجم تردد خودورها در اثر اجرای طرح ترافیک جدید افزایش یافته است که این امر نیز ناشی از برداشته شدن محدودیت ورود به محدوده طرح زوج و فرد سابق است چراکه شهروندان می‌توانند با پرداخت هزینه، بیش از تعداد روزهای تعیین شده برای هر خودرو، در محدوده حضور یابند.

شهرداری تهران در دو سال اخیر هر سال یک طرح جدید ترافیک را بدون مطالعه تنظیم و اجرا کرده است. هر کدام از طرح ها هر سال جز خسارت مالی و معنوی برای شهروندان چیزی در بر نداشته است. طرح های یک شبه که شهروندان را مجبور می کند تا هزینه های گزافی را بابت تردد بپردازند که هزینه هایش را از طریق سرقت از جیبشهروندان  تامین می کند.

این در حالی است که امتیازات خاص تردد مانند طرح ترافیک در اختیار خودروهای بانک ها، ستادها، مجموعه شهرداری، ادارات و نهادها قرار داشته و هیچ تغییر نکرده است. بسیاری بر این باورند بهتر بود معاونت حمل و نقل شهرداری تهران در اولین گام  امتیازات فوق العاده و طرح ترافیک خودروهای در خدمت بانک ها، ادارات و کارمندان شهرداری تهران را لغو می کرد تا شهروندان هم حسن نیت آنان را در ارائه طرح های یک شبه با هدف کسب درآمد بهتر درک کنند. 

اما ظاهراً اقدامات نمایشی شهرداری تهران مختص رسانه ها  و فعالان رسانه ای است. اقداماتی که هیچ کدام با واقعیت های فعالیت این قشر همخوانی ندارد. در حالی معاونت حمل و نقل شهرداری تهران نسبت حذف بسیاری از طرح های ترافیک اقدام کرد که  سهیمه بانک ها، نهادها وادارات دولتی تغییری نکرده است بهتر بود آقای خوانساری به جای طلبکار خطاب کردن خبرنگاران  به حلقه ای از سهیمه های خاص پنج و ده هزار خودروی بانک ها و موسسات دولتی و نیمه دولتی ورود می کردند نه حداکثر چند صد طرح ترافیک خبرنگارانی تاثیری در کاهش ترافیک ندارد! 

 

فرهاد خوانساری درباره آخرین وضعیت صدور کارت بلیت خبرنگاری اظهار کرد: متأسفانه در وضعیت درخواست خبرنگاران برای دریافت کارت بلیت بی‌نظمی زیادی وجود دارد؛ بسیاری از متقاضیان فاقد معرفی‌نامه یا بیمه هستند و تعداد زیادی از آنها 10 اثر را در سامانه ثبت نکرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در این صورت اگر به این افراد کارت بلیت تعلق نگیرد حس طلبکارانه‌شان گًل می‌‌کند، ادامه داد: کم هستند کسانی که 10 اثر خود را ثبت کرده‌اند یا دارای معرفی‌نامه و بیمه هستند! با این حال به افرادی که مدارک ناقصی دارند پیامکی ارسال شده تا نسبت به رفع نواقص اقدام کنند.

دبیر کارگروه بررسی مدارک و اسناد متقاضیان طرح ترافیک خبرنگاری تصریح کرد: تاکنون دو مرحله کارت بلیت توزیع شده است و سری سوم ارسال پیامک، امروز و فردا انجام خواهد شد تا با توزیع مرحله نهایی کارت‌ها در هفته آینده، پرونده کارت بلیت‌های سال 98 نیز بسته شود.

وی افزود: برای دریافت کارت بلیت خبرنگاری حدود 2هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند؛ اما در تطبیق متقاضیان با شرایط تعیین شده از سوی شورای شهر، تعداد کمتری کارت بلیت دریافت خواهند کرد.

خوانساری همچنین درباره ارسال پیامک‌هایی با محتوای «اگر واجد کارت بلیت هستید نسبت به شارژ آن اقدام کنید» به متقاضیان گفت: این پیامک به خبرنگارانی مربوط می‌شود که سال گذشته کارت بلیت به آنها تعلق گرفته است؛ آنها می‌توانند به ایستگاهی که کارت را دریافت کرده‌اند، مراجعه و کارت خود را برای سال جاری شارژ کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر