کد خبر: 68658
A

حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی: فعالیت‌های اقتصادی هلال به اعتبار مردمی این جمعیت آسیب می‌رساند

نماینده مقام معظم‌رهبری در جمعیت هلال‌احمر گفت: هلال یک سرمایه ملی است . نمی‌توان با این سرمایه ملی براساس تصمیم‌گیری‌های شتاب‌زده و انفرادی و مدیریت منفعلانه برخورد کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی: فعالیت‌های اقتصادی هلال به اعتبار مردمی این جمعیت آسیب می‌رساند

به گزارش دیده بان ایران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی در گردهمایی مدیران عامل جمعیت استان‌های کشور در بخش نخست سخنان خود در جمع مدیران ارشد جمعیت هلال احمر ضمن تبریک حلول ماه ذیحجه و تاکید بر اهمیت این ماه به تفسیر حدیثی از امام جواد علیه‌السلام پرداخت:«امام جواد علیه السلام: اَلمُؤمِنُ یَحتاجُ إلی ثَلاثِ خِصالٍ: تَوفیقٍ مِنَ اللهِ، وَ واعِظٍ مِن نَفسِهِ وَ قَبُولٍ مِمَّن یَنصَحُهُ؛ مؤمن نیازمند سه خصلت است: توفیق از سوی خداوند، واعظی از درون خود، پذیرش نسبت به کسی که او را پند می دهد.»

وی با تشریح این حدیث آن‌را از حوامع‌الکلم دانست و بر اهمیت وعظ از درون و نیز پندگیری از دیگران تاکید کرد. ایشان داشتن روحیه انتقادی و نقدپذیری را شرط اصلاح و اعتلای حرکت هلال دانستند.

نماینده مقام معظم‌رهبری در جمعیت هلال‌احمر از تلاش‌های ارزنده و چشمگیر مدیران عامل استانها در حادثه سیل قدردانی کرد و  گفت: حوزه نمایندگی ولی فقیه بر  صیانت از اعتبار هلال‌احمر به عنوان سرمایه ملی و اجتماعی محکم ایستاده است و در این راه از همراهی و همدلی شورای‌عالی جمعیت بهره‌مند است. 

وی عملکرد هلال‌احمر را در چهار محور فرهنگی، امدادرسانی، اقتصادی و اجتماعی مورد بررسی قرار داد و با تاکید بر لزوم بررسی انتقادی فعالیت‌های هلال با هدف اعتلای این جمعیت به بیان دیدگاه‌های خود درباره وضعیت فعلی این جمعیت پرداخت و افزود: در حوزه امداد فعالیت و عملکرد سازمان امدادونجات قابل قبول است. در این زمینه باید به تجهیزات و امکانات به‌روز مجهز شویم. در این زمینه عقب‌ماندگی داریم و باید جبران شود. در فعالیتهای اجتماعی با محوریت سازمان داوطلبان دارای سرمایه اجتماعی خوبی هستیم لکن راهبرد ما در بهره‌مندی از توان خیرین نیازمند بازتعریف است.اگرچه در سیل اخیر کمک‌های مردمی جایگاه و اعتبار هلال را فزونی بخشید اما حفظ این اعتبار در درازمدت تلاش بسیاری را می‌طلبد. 

وی گفت: هلال‌احمر به عنوان عضو شورای اجتماعی ماموریت دارد برای حل آسیب‌های اجتماعی فعال‌تر باشد. این ماموریت و وظیفه در ساختار هلال‌احمر رسوخ نکرده و عملکرد هلال‌احمر با داشتن پشتوانه اعضای جوان و داوطلب قابل مناقشه است.

نماینده مقام معظم رهبری موضوع فرهنگی را دیگر زمینه مهم فعالیت‌های هلال برشمرد و با تاکید بر ظرفیت عظیم سازمان جوانان بر توجه بیشتر به بیانیه‌گام دوم در طراحی و سیاستگذاری برنامه‌های فرهنگی در جمعیت تاکیدکرد:در شورای فرهنگی هلال مصوب شد که بیانیه گام دوم محور برنامه‌ریزی در همه بخش‌های هلال باشد لازمه این‌کار توجه مدیران به این بیانیه و بررسی ایعاد این نقشه راه چهل ساله کشور است. 

حجت‌الاسلام معزی عملکرد اقتصادی هلال را  غیرقابل قبول و نامساعد دانست:هلال‌احمر برای نجات از این وضعیت خود نیازمند امدادونجات است. من همواره گفته‌ام فعالیت‌های اقتصادی هلال به اعتبار مردمی این جمعیت آسیب می‌رساند. برای نجات از این وضعیت نامطلوب سیاست‌ها و فعالیت‌های اقتصادی هلال باید بازنگری شود. فعالیت اقتصادی نیازمند قانون شفاف، روشن و غیرقابل خدشه است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر