کد خبر: 68673
A

بزرگ ترین و مخوف ترین قنات جهان در مشهد

شهر مشهد علاوه بر جاذبه های گردشگری که از مهم ترین آن ها می توان به آستان قدس رضوی اشاره کرد، پر از اماکن جذاب و دیدنی است که تجربه آن ها برای یکبار هم که شده خالی از لطف نیست. اما در کنار جاهای دیدنی که در این شهر وجود دارد اماکنی نیز هست که برای رفتن به آن ها جرات و جسارت لازم است و به عنوان اماکن مخوف مشهد از آن ها یاد می شود.

بزرگ ترین و مخوف ترین قنات جهان در مشهد

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ شهر مشهد علاوه بر جاذبه های گردشگری که از مهم ترین آن ها می توان به آستان قدس رضوی اشاره کرد، پر از اماکن جذاب و دیدنی است که تجربه آن ها برای یکبار هم که شده خالی از لطف نیست. اما در کنار جاهای دیدنی که در این شهر وجود دارد اماکنی نیز هست که برای رفتن به آن ها جرات و جسارت لازم است و به عنوان اماکن مخوف مشهد از آن ها یاد می شود.

1

یکی از مکان های ترسناک و مخوف شهر مشهد قنات قصبه در شهر گناباد می باشد که به عنوان بزرگترین، طولانی ترین و قدیمی ترین قنات جهان شناخته شده است و همین بزرگ و طولانی بودن قنات سبب شده که داستان هایی عجیب درباره آن گفته شود، یکی از این داستان ها این است که همه اهالی گناباد اعم از پیر و جوان بر این عقیده اند که حفر قناتی با این عمق، کار آدمیان نیست و قدرت های ماورایی در آن دخیل بوده است. برخی از اهالی معتقدند که حفر این قنات به دست دیو ها انجام شده، برخی دیگر نیز می گویند جن ها و ارواح این قنات را اینگونه حفاری کرده اند، به گفته اهالی گناباد نام این روستا در گذشته جن آباد بوده اما رفته رفته به دلیل گویش های متفاوت امروزه گناباد نام گرفته است.

2

لازم به ذکر است هیچ کدام از این داستان ها توسط هیچ کارشناسی تایید و یا رد نشده است اما کسانی که در حرفه حفر قنات حرفه ای هستند نیز بر این عقیده اند که حفر این قنات خارج از عهده انسان بوده، همچنین به گفته آنان در گذشته شخصی به نام طاهر با استفاده از قدرت خاصی که داشته به دیو ها دستور داده تا این قنات را حفر کنند، در هر صورت به دلیل مشخص نبودن دقیق سر گذشت قنات قصبه و وجود این ابهامات در مورد آن هرکسی جرات کافی برای بازدید از آن را ندارد، برای سفر به مشهد و بازدید از طولانی ترین و بزرگ ترین قنات جهان می توانید از تور مشهد در سایت لحظه آخر استفاده و به مشهد سفر کنید.

3

اگر از قنات قصبه بازدید کرده اید و علاقه دارید از اماکنی از این دست ترسناک بازدید کنید می توانید با استفاده از رزرو تور قشم از دره ستارگان این جزیره دیدن فرمایید و در کنار جزیره قشم برای لذت بردن هر چه بیشتر از سفر با ارزان ترین تور کیش، به این جزیره رفته و از آن دیدن فرمایید و تفریحات کیش را نیز تجربه کنید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر