کد خبر: 69513
A

محیط زیست: تصاویر لاشه حیوانات سوخته مربوط به آتش سوزی ارسباران نیست

تصاویر دردناکی از لاشه حیوانات سوخته در آتش از روز گذشته در فضای مجازی منتشر شده و به آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران نسبت داده شده است که کاربران زیادی با اشتراک گذاری آن‌ها ناراحتی‌شان را از وضعیت به وجود آمده نشان دادند؛ اما در واقعیت این تصاویر مربوط به آتش‌سوزی در کالیفرنیا است.

محیط زیست: تصاویر لاشه حیوانات سوخته مربوط به آتش سوزی ارسباران نیست

به گزارش دیده بان ایران؛ تصاویر دردناکی از لاشه حیوانات سوخته در آتش از روز گذشته در فضای مجازی منتشر شده و به آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران نسبت داده شده است که کاربران زیادی با اشتراک گذاری آن‌ها ناراحتی‌شان را از وضعیت به وجود آمده نشان دادند؛ اما در واقعیت این تصاویر مربوط به آتش‌سوزی در کالیفرنیا است.

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: این تصاویر از حوادث نقاط مختلف جمع آوری شده و مربوط به سوختن جنگل‌های ارسباران نیست. امکان گرفتاری حیوانات در چنین حجمی از آتش سوزی وجود دارد، ولی هنوز آمار مستندی بر صحت این موضوع در دست نیست، طی روز‌های آتی در این راستا اطلاعات جامع‌تری ارائه می‌دهیم. 

میر محسن حسینی قمی با بیان اینکه نمی‌توان انکار کرد که آتش سوزی بدون تبعات است، افزود: وقوع چنین اتفاقاتی در آتش سوزی دور از ذهن نیست، ولی حیوانات تاحدودی می‌توانند با استشمام بوی دود، وقوع آتش سوزی را تشخیص داده و جان خود را نجات دهند. 

قمی بیان کرد: تمامی انرژی نیرو‌ها به مهار و خاموش کردن آتش و رصد منطقه معطوف شده است، به همین دلیل هنوز آماری دقیق از تلفات حیوانات در دست نیست.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر