کد خبر: 69556
A

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خبر داد ؛ تدوین سند وضعیت زنان و خانواده ویژه هر استان

معاون زنان وامور خانواده رئیس جمهور در سومین جلسه شورا برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی گفت: گرد آوری سند ارتقای زنان در هر استان در دستور کار قرار گرفته است

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خبر داد ؛ تدوین سند وضعیت زنان و خانواده ویژه هر استان

به گزارش سایت خبری دیده بان ایران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت زنان و امور خانواده ریاست جمهوری (اینجا ) ابتکار در سومین جلسه شورا برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی ضمن رونمایی از سند ارتقاءوضعیت زنان و خانواده استان مرکزی گفت: مرحله بعد از تدوین شاخص‌ها گرد آوری سند ارتقای زنان در هر استان در دستور کار قرار گرفت واین موضوع به همه دستگاه‌ها ارتباط می‌یابد و این سند افتخار بزرگ برای استان مرکزی است.

وی با بیان اینکه هویت فردی زن منهای نقش‌هایی که دارد نا دیده گرفته شده است و همچنین حضور زن در 

خانواده را بتوانند ایفا کنند و هر یک از این دو نقش را فدای دیگری کنند افزود: همه تلاش دولت این است که مشکلات مردم کاهش و رفاه و توانمندی مردم افزایش یابد.

معاون زنان وامور خانواده رئیس جمهور با اشاره به برنامه‌های حمایتی اضافه کرد: افزایش همکاری با سازمان بهزیستی برای افزایش اورژانس اجتماعی و حمایت از صندوق‌های خرد حمایتی در روستا‌ها از سایر برنامه‌های حمایتی ما در دولت است و مهارت‌های دیگر مانند مهارت‌های گفتگو و صحبت کردن یکی دیگر از هدف گذاری‌های ما برای اجرا در استان هاست.

ابتکار ادامه داد: همچنین موضوع توان افزایی سازمان‌های مردم نهاد را داریم که استان مرکزی دارای سازمان‌های مردم نهاد توانمندی است.

او ضمن اشاره به موضوع ارتقاء وضعیت زنان و خانواده گفت: عدالت جنسیتی و سیاست این عدالت در برنامه ششم توسعه دیده شده است و بر اساس این مهم ما در ابتدای دولت دوازدهم با همکاری دستگاه‌ها شاخص‌های این عدالت جنسیتی را تدوین کرده ایم.

معاون سیاسی استاندار مرکزی نیز  با بیان اینکه رتبه ۲۹ کشور در نرخ مشارکت اقتصادی زنان و رتبه ۲۸ کشور در نرخ مشارکت اقتصادی زنان جوان مربوط به استان مرکزی است، گفت: رتبه ششم نرخ اشتغال زنان ۱۰ سال به بالا و جایگاه هشتم نرخ اشتغال زنان جوان کشور به استان مرکزی اختصاص دارد.

اکرمی افزود: استان مرکزی در امر زنان باسواد در جمعیت شش سال به بالا رتبه ۱۶ کشور را در اختیار دارد و در بخش دانشجویان زن نیز رتبه نهم را داراست. این استان رتبه ۱۵ کشور را در حوزه اعضای هیات علمی زن در اختیار دارد.

وی، رتبه ۱۵ در حوزه ورزشکاران سازمان یافته زن، رتبه ۱۸ در بین ورزشکاران حرفه ای زن و رتبه ۲۱ کشور در مدال های کسب شده توسط زنان را مربوط به استان مرکزی دانست و افزود: استان مرکزی در حوزه حضور زنان به عنوان نماینده در مجلس نهم را دارای جایگاه نخست بوده است و در این شاخص در مجلس دهم به جایگاه ۱۸ در بین ۳۱ استان کشور رسید

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی نیز  با اشاره به اینکه از ۳۲۹۹ پست مدیریتی در استان مرکزی ۵۸۷ پست برابر با ۱۸.۲ درصد در اختیار بانوان است، گفت: ۳ درصد مدیران میانی استان، ۴۳ درصد مدیران پایه و ۵۲ درصد مدیران عملیاتی را زنان تشکیل می دهند و باید به سمت و سوی انتصاب زنان در پست های مدیران میانی حرکت کرد.

یادگاری  با بیان اینکه از پایان سال ۹۶ تاکنون رشد ۲۶ درصدی مدیریت بانوان در استان حاصل شده است، افزود: از نظر سنی ۲۸ درصد مدیران استان را زنان جوان کمتر از ۴۰ سال و ۱۶ درصد زنان بالای ۵۰ سال تشکیل می دهند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی معاونت زنان و امور خانواده ریاست جمهوری (اینجا ) 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر