کد خبر: 69765
A
رئیس آموزش‌وپرورش پلدختر:

دانش‌آموزان پلدختر، سال تحصیلی را در کانکس شروع می‌کنند

بازسازی مدارس تخریبی پلدختر به اول مهرماه نمی‌رسد و دانش‌آموزان این شهرستان باید آغاز سال تحصیلی را در کانکس آغاز کنند.

دانش‌آموزان پلدختر، سال تحصیلی را در کانکس شروع می‌کنند

به گزارش دیده بان ایران،  فروردین امسال با بارش‌های بی‌سابقه در پلدختر همراه شد. باران می‌بارید رگباری. بعد شدت آب بود که همه‌جا را فرا گرفت و چونان بیابانی پر از خاک، سنگ و کلوخ  به همه‌جا تاخت.

 

در پی بارش شدید باران رودخانه کشکان طغیان کرد و خسارات بی‌امان آن نیز به مدارس رسید تا دانش‌آموزان سین سیل را در نوروز مشق کنند و کتاب‌های‌شان در زیر آوار گِل‌ولای ناپدید شود.

 

35مدرسه روستایی و عشایری پلدختر در سیل تخریب و یا آسیب جدی دیدند تا مسئولان آموزش‌وپرورش مدارس این شهر را بعد از یک ماه تعطیلی در دوشیفت برگزار کنند و مدارس نیز ابتدایی پیش از موعد تعطیل شود.

 

با وجود گذشت 149روز از سیل ویرانگر هنوز آثار سیل نه‌تنها از روی تخته‌سیاه‌ها و کلاس‌ها پاک نشده، بلکه هم‌چنان پای مدارس در گِل است تا زنگ آغاز ماه مهر در پلدختر در میان گل‌ولای، میزهای شکسته و سقف‌های ترک‌خورده به‌صدا در بیاید.

مهر در کانکس

مدارس روستایی مانند مدارس سه‌گانه تخریبی روستای چم‌مهر نیز در دوران پساسیل بازسازی نشده تا مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان در اظهارنظری آب پاکی را روی دست دانش‌آموزان بریزد و بگوید مدارس پلدختر تا  ماه مهر آماده نمی‌شوند!

 

سیدجواد حسینی سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش روز 17مردادماه که کلنگ ساخت مدارس پلدختر را بر زمین زد در جمع خبرنگاران اعلام کرده‌بود که حدود 113مدرسه در استان لرستان در سیل تخریب‌شده که باید بازسازی شود و بقیه مدارس نیاز به تعمیرات اساسی یا نیمه‌اساسی دارند.

پای مدارس در گِل

او هم‌چنین گفته‌بود با بسیج تمام امکانات کار تعمیرات به پیش می‌رود به‌طوری که اول مهرماه حدود60درصد مدارس تخریبی آماده استفاده هستند‌، اما در لابلای این اظهارنظر به کانکس‌نشینی نیز گریزی زده و گفته‌بود دانش‌آموزان امسال در سال تحصیلی جدید کانکس‌نشین می‌شوند و 135کانکس برای استفاده در اول مهرماه به استان لرستان ارسال شده‌است.

 

هرچند مدارس پلدختر هم‌چنان فرورفته در گِل هستند، اما گروه‌های جهادی برای تعمیر و بازسازی مدارس به کمک آموزش‌وپرورش آمده‌اند و در حال تعمیرات برای آماده‌سازی مدارس برای آغاز سال تحصیلی هستند.

 

تخریب 35مدرسه در سیل

رضا شاهمرادی رئیس آموزش‌وپرورش پلدختر اظهار داشت: 35 مدرسه شهری و روستایی شهرستان پلدختر در سیلاب فروردین ماه تخریب یا آسیب جدی دیدند که کار بازسازی تعدادی از آن‌ها توسط خیرین مدرسه‌ساز آغاز شده‌است.

 

مدارس دوشیفت برقرار می‌شود

رئیس آموزش‌وپرورش پلدختر با اشاره به اینکه پیمانکاران مکلف شدند که تا 15 شهریور ماه مدارس تمام مدارس تعمیری را تحویل آموزش‌وپرورش بدهند، عنوان کرد: مدارس تخریبی داخل شهر پلدختر به‌طور قطع به اول مهرماه نمی‌رسند و قابل‌استفاده نیستند.

 

وی بیان کرد: دانش‌آموزان را ماه مهر در مدارس به‌صورت دوشیفت سازماندهی می‌کنیم‌ تا کار آموزشی آنان عقب نیفتد.

 

 رئیس آموزش‌وپرورش پلدختر با اشاره به اینکه برخی مدارس تخریبی روستاها توسط خیرین در حال تعمیر هستند و برخی دیگر تا مهرماه آماده نمی‌شوند که کانکس برای آنها تهیه کردیم، بیان کرد: اعتبار برای بازسازی مدارس تخریبی به آموزش‌وپرورش داده نشده ولی با این حال مهرماه مشکلی برای بازگشایی مدارس نداریم.

 

استفاده از کانکس

شاهمرادی گفت: طبق قولی که پیمانکاران دادند مدارس زینبیه، شهید کاظمی، شهید کاییدی و شاهد تا اول مهرماه آماده می‌شوند و مدارس روستایی که تخریب شدند برای مهرماه کانکس استفاده می‌کنیم تا مدارس ساخته شود.

 

وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی و خیرین در حال بازسازی مدرسه چم‌مهر، زینبیه دو و شهید کاییدی پلدختر هستند، افزود: انجمن‌اسلامی دانش‌آموزان هم در حال کمک‌کردن به بازسازی مدارس هستند./ اعتمادانلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر