کد خبر: 69994
A

جزییات تخلفات خواهر زاده محمد شریعتمداری در بانک سرمایه / خرید ملک در زعفرانیه و بنز۶۵۰ برای فرزند سر لشکر صالحی از اموال بانک سرمایه

نماینده دادستان خطاب به آقازاده‌ها و فرزندان مسئولان، گفت: آقازاده‌ها که با پول مردم و بدون آورده سهامدار می‌شوند، بدانند اگر احساس تکلیف بهشان دست داد و قصد خدمت به کشور داشتند، افراد زیادی از نخبگان علمی و جهادی هستند که به آنها مراجعه کنند و راه ادای تکلیف را از آنها بیاموزند.

جزییات تخلفات خواهر زاده محمد شریعتمداری در بانک سرمایه / خرید ملک در زعفرانیه و بنز۶۵۰  برای فرزند سر لشکر صالحی از اموال بانک سرمایه

 به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ دیروز سومین جلسه دادگاه گروه جهانبانی در پرونده بانک سرمایه صبح دیروز برگزار شد. در ابتدای این جلسه قاضی مسعودی مقام ضمن اعلام رسمیت دادگاه گفت: متهمانی که با وثیقه آزادند در صورت تغییر آدرس، نشانی جدید خود را اعلام کنند. رئیس دادگاه در ادامه از وکیل مدافع متهم احمد یوسفی کوپایی با اشاره به فقدان دلیل معتبر در پرونده، گفت: موکل بنده که اصراری نداشته، شهادتی هم علیه ایشان داده نشده در نتیجه تنها بحثی که باقی می‌ماند بحث علم قاضی است. وکیل مدافع متهم یوسفی کوپایی ادامه دفاعیات خود را به زمان دیگری موکول کرد.

رسول قهرمانی نماینده دادستان در این هنگام در جایگاه قرار گرفت و تاکید کرد: آقای یوسفی کوپایی منعزل شده بود و درخواست مورد نظر در روزنامه رسمی هم نیامده بود و پس از اینکه در روزنامه رسمی منتشر می‌شود مصوبه هیات مدیره انجام می‌شود. نماینده دادستان افزود: یوسفی درخواست را می‌دهد و از شرکت منعزل می‌شود اما از تیم آقای جهانبانی منعزل نمی‌شود. موکل شما پس‌از منعزل شدن، در شرکت تجارت نور ابرار که مقصد تسهیلات جهانبانی بوده مستقر می‌شود. شما از ظن معتبر صحبت کردید. ظن معتبر شرعا حجت دارد. ظن مطلق در کشف احکام مورد نظر قرار می‌گیرد اما اینجا بحث بر سر کشف موضوع احکام است نه کشف احکام. کشف موضوع احکام نیز یک کار قضایی است. در کشف موضوع، ظن معتبر و ظن مطلق ملاک نیست بلکه ظن اطمینان آور و ظن عقلایی مطرح است. علم قاضی هم علم اخص و اعم است.

در ادامه جلسه قاضی مسعودی مقام خطاب به متهم عمار صالحی فرزند عطاءا... گفت: شما متهم به معاونت در نظام اقتصادی و دریافت بخشی از تسهیلات به مبلغ یک‌هزار و 100‌میلیارد ریال هستی. آیا اتهامات وارده را قبول داری که متهم عمار صالحی گفت: خیر. متهم صالحی ادامه داد: من در تاریخ 20/ 2/ 93 از شرکت تیوا خارج شدم و با توجه به اختلاف نظرها استعفایی را تقدیم هیات مدیره کردم و توافق شد که من از شرکت منفک شوم. مطرح شده که چطور عمار صالحی که از شرکت خارج شده تسهیلات گرفته است، حال آنکه باید بگویم چطور من که از شرکت خارج شدم این موضوع باید مطرح شود. من این موضوع را تکذیب می‌کنم و نقشی در این زمینه نداشتم. عمار صالحی در ادامه گفت: آقای جهانبانی در سال‌های 90 و 91 تاجر متمکنی بود که هیچ‌سابقه کیفری هم نداشت. آقای جهانبانی پنج حَکَم عوض کرد و من پیگیر حل اختلافات مالی با ایشان بودم. جهانبانی می‌گوید 1500‌میلیارد تومان کالای اساسی وارد کرده و اسناد گمرکی آن را دارد. قهرمانی با اشاره به اظهارات متناقض متهم صالحی، گفت: عمار صالحی 1300 فقره امضا دارد که حتی هیات سه نفر کارشناسی هم امضاهای ایشان را تایید کرده است. این موارد مربوط به اخذ تسهیلات 40‌میلیاردی است.

خرید ملک در زعفرانیه و بنز 650 برای عمار صالحی

نماینده دادستان گفت: آقای صالحی می‌گوید من ملک شبهه‌دار از محل تسهیلات را استفاده نمی‌کنم. این در حالی است که برای او یک ملک لوکس در زعفرانیه و یک بنز 650‌میلیون تومانی از محل تسهیلات می‌خرند. او ملک را بر می‌گرداند. اما آقای صالحی چرا بنز را پس ندادید؟ نماینده دادستان خطاب به آقازاده‌ها و فرزندان مسئولان، گفت: آقازاده‌ها که با پول مردم و بدون آورده سهامدار می‌شوند، بدانند اگر احساس تکلیف بهشان دست داد و قصد خدمت به کشور داشتند، افراد زیادی از نخبگان علمی و جهادی هستند که به آنها مراجعه کنند و راه ادای تکلیف را از آنها بیاموزند. وکیل مدافع عمار صالحی گفت: نسبت به وام‌ها تسویه حساب صورت گرفته است. در ادامه متهم جهانبانی گفت: آقای صالحی از امور مطلع بوده است. قلبا و اخلاقا ناراحتم. مردم اعتماد کرده بودند. خواهشمندم بررسی کنید. من مطالب وکیل ایشان را رد می‌کنم. وکیل عمار صالحی گفت: ملکی که عنوان شده خریداری شده برای شخص حقوقی است نه عمار صالحی. درخواست برائت موکل را دارم. در ادامه جلسه قاضی اتهامات متهم ابوالحسن خداشاهی فرزند ابراهیم را با عنوان معاونت در اخلال در نظام اقتصادی در رابطه با اخذ تسهیلات به میزان یک‌هزار‌میلیارد ریال برشمرد و خطاب به متهم گفت آیا اتهامات وارده را قبول داری؟ متهم ابوالحسن خداشاهی در دفاع از خود ضمن رد اتهامات وارده، گفت: من در سال 75 با فوت پدرم روبه‌رو شدم و دایی‌ام آقای جهانبانی حکم پدرم را داشت. در سال 82 ازدواج کردم. در موسسه‌ای کار می‌کردم و حقوق ساعتی می‌گرفتم. فوق دیپلم حسابداری دارم. در سال 87 مادرم فوت کرد. زندگی برایم سخت بود و به همین دلیل در شرکت دایی‌ام بعنوان کارمند کار کردم. در حد و اندازه‌ام نبود که مبالغ سنگین بگیرم. به دایی‌ام اعتماد داشتم. با دستور دایی‌ام اسناد را امضا می‌کردم و تسهیلات گرفته می‌شد و به شرکت تجارت نور ابرار واریز می‌شد. وی افزود: تمام مسئولیت برعهده جهانبانی بود. ایشان خادم امام رضا، متعهد و با خدا و خیر بود. اطرافیان او از اخلاقش سوءاستفاده کردند و باعث مشکلاتی شدند. در ادامه متهم حمید فرحانی خواه فرزند شاهرخ که اتهام معاونت در اخلال در نظام اقتصادی در اخذ تسهیلات به میزان یک‌هزار و 180‌میلیارد ریال از سوی قاضی مسعودی مقام به او تفهیم شد، ضمن رد اتهامات وارده گفت: من مدیرعامل شرکت شکوه نور احسان بودم. لیسانس زمین شناسی فیزیک دارم. در تاریخ 19/ 5/ 92 وارد شرکت شدم و در تاریخ 26/ 1/ 93 از شرکت خارج شدم. کار من مدیریت اجرایی کالاهای گوشت بود و دخل و تصرفی در مدیریت مالی نداشتم‌ و آن با جهانبانی بود. در زمانی که وارد شرکت شکوه نور احسان شدم اخذ تسهیلات انجام شده بود و بنده از آن اطلاعی نداشتم. حتی نمی‌دانم بانک در کجای تهران است. بعد فهمیدم که دیر شده بود. تمام اسناد و سفته‌ها را در شرکت امضا کردم. نمی‌دانم رئیس شعبه چه کسی بوده است. زمانی که من از شرکت خارج شدم تسویه حساب کردم و سفته‌ها را گرفتم. از تاریخ 26/ 1/ 93 دیگر در شرکت سمتی نداشتم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر