کد خبر: 70405
A

برخورد پلیس با اقدامات وهن آمیز عزاداری

رییس پلیس پایتخت از برخورد با هرگونه اقدامی که منجر به وهن عزاداری اسلام و عزاداری ماه محرم شود، خبر داد.

برخورد پلیس با اقدامات وهن آمیز عزاداری

به گزارش دیده بان ایران؛ سردار حسین رحیمیدرباره تدابیر پلیس برای مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی اظهارکرد: از شب گذشته با توجه به افزایش حجم دسته‌روی‌ها پلیس نیز آماده باش خود را بیشتر کرده و این آماده باش از شب تاسوعا تا شام غریبان به صددرصد خود خواهد رسید.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۱۳ هزار هیات، تکیه و مسجد در ایام عزاداری ماه محرم در تهران گفت: ماموران پلیس این ۱۳ هزار نقطه را پوشش امنیتی و ترافیکی داده اند، از این تعداد حدود ۱۰۹ هیات بزرگ با جمعیت چندین هزار نفری هستند که تمهیدات ویژه‌ای برای آنها اتخاذ شده و ماموران ما از ابتدا تا انتهای مراسم در کنار عزاداران خواهند بود.

رییس پلیس پایتخت در مورد برخورد پلیس با مواردی نظیر قمه زنی نیز گفت: همکاران من تذکرات لازم را به مسئولان هیات ها و تکایا داده‌اند و در این زمینه مشکل خاصی نداریم، اما قطعا اگر با هر رفتاری ممکن است موجب وهن اسلام و عزاداری‌های محرم شود، مواجه شوند، همانطور که از قبل هم در اطلاعیه‌ای ممنوعیت آن را اعلام کرده‌ایم، برخورد خواهیم کرد.

رحیمی درمورد تدابیر ترافیکی نیز اظهارکرد: در این مورد عوامل پلیس راهور نیز در جلسات مختلف نکات مورد نظر خود را مطرح کرده‌اند و درخواست ما از عزاداران این است که از انجام اقداماتی که موجب بی نظمی ترافیکی شود پرهیز کرده و با پلیس همکاری لازم را داشته باشند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر