کد خبر: 70726
A

احضار ۱۱مدیردرباره سیل استان گلستان

استاندار گلستان: احضاریه‌ها برای بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی درباره سیل بوده است

احضار ۱۱مدیردرباره سیل استان گلستان

به گزارش دیده بان ایران؛ روز گذشته دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان از آغاز رسیدگی به اتهام یازده نفر از مدیران این استان در خصوص سیل بهار امسال خبر داد. حجت‌الاسلام سیدرضا سیدحسینی در این باره اظهار کرد: این مدیران که اغلب از ادارات آب و گاز هستند احضار شده‌اند و پرونده در بازپرسی ویژه جرایم کارکنان دولت در حال رسیدگی است. دادستان گرگان تصریح کرد: آنچه که در صلاحیت مرکز استان است شامل این افراد می‌شود و اتهام سایر افراد که در صلاحیت مرکز استان نیست به تهران فرستاده شده است. این اتفاق در حالی رخ داد که پیش‌تر و در چهارمین روز وقوع سیل در فروردین‌ماه امسال، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، مناف هاشمی، استاندار وقت گلستان را به دلیل غیبت او در جریان سیل در این استان برکنار کرد. رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز درباره علت‌های وقوع سیل در استان گلستان که بیش از 48 هزار میلیارد ریال خسارت و 8 کشته برجای گذاشت، گفته است: پر شدن سدهای گلستان و وشمگیر، لایروبی نکردن مصب رودخانه‌ها و محدود بودن خروجی آب به سمت دریا از جمله علت‌های وقوع سیل در مناطق مسکونی است. پیش از این نیز هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان در این باره گفته بود: پس از فروکش کردن سیلاب مردم انتظار دارند با کسانی که کوتاهی و یا اهمال‌کاری داشتند و مسبب حادثه سیلاب بودند برخورد شود؛ لذا مردم مطمئن باشند دستگاه قضایی با کسانی که اهمال و کوتاهی آنها خسارت‌های سیل را افزایش داد، برخورد می‌کند.

احضار نبود، برای توضیح بود

استاندار گلستان درباره انتشار این خبر به «آرمان ملی» می‌گوید: هیچ بازداشتی صورت نگرفته و احضاریه‌ها برای بررسی بخشی از عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان مانند آب و گار و مسکن بوده است. هادی حق‌شناس با اشاره به اینکه هر احضاری نشانه خطایی از سوی مدیران نیست، خاطرنشان کرد: تا آنجایی که من در جریان هستم تعدادی از مدیران را برای پاره‌ای از توضیحات در خصوص سیل امسال احضار کرده‌اند و این موضوع کاملا طبیعی است و دستگاه‌های نظارتی کشور به طور روزانه مدیران استان‌ها را برای پاره‌ای از توضیحات احضار می‌کنند و اتفاق خاصی در این رابطه رخ نداده است. وی در ادامه می‌افزاید: نمونه این اتفاق را در موضوع گندم‌های گنبد نیز دیدیم و آنها با وثیقه فقط 20 میلیون تومانی آزاد شدند و موضوع در دست پیگیری قرار دارد. شاید چون موضوع سیل در میان بوده و این موضوع حساسیت برانگیز است، این خبر در رسانه‌ها با واکنش همراه بوده و گرنه مدیران برای توضیح عملکردشان، بخشنامه‌ها، اسنادی که امضا می‌کنند همیشه در معرض رصد دستگاه‌های نظارتی هستند.

زندگی به حالت عادی برگشت

وی درباره آخرین وضعیت استان گلستان پس از فروکش کردن سیل نیز خاطرنشان کرد: کسانی که به مناطق گمیشان، گنبد، آق‌قلا و مینودشت سفر می‌کنند، آثار سیل در کوچه‌ها اصلا وجود ندارد و بیش از 10 هزار و 700 واحد مسکونی تعمیر و تحویل شهروندان داده شد و نزدیک به چهار هزار و 800 واحد در حال ساخت و ساز است و این موضوع توسط بنیاد مسکن استان و پیمانکاران ادامه دارد. امیدواریم بخش عمده‌ای از این واحدها پیش از شروع فصل زمستان تحویل مردم داده شود. 97 نقطه جاده‌های برش داده شده به خاطر سیل، بالغ بر 95 نقطه آن مثل روزهای قبل از سیل بازسازی شدند و حالا تردد در آن جریان دارد. مراحل نخست خسارات کشاورزان سیل زده نیز پرداخت شده و زندگی و کسب و کار مردم در حالت عادی در این استان جریان دارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر