کد خبر: 70727
A

واکنش حناچی به حذف نام شهدا/ این افراد به فکر احترام به شهدا و گرامی‌داشت یاد آنها نیستند

شهردار تهران به موضوع حذف نام شهدا از تابلوهای شهری واکنش نشان داده و گفت: برخی از افرادی به جای احترام به شهدا دنبال مسائل دیگری هستند.

واکنش حناچی به حذف نام شهدا/ این افراد به فکر احترام به شهدا و گرامی‌داشت یاد آنها نیستند

به گزارش دیده بان ایران؛  پیروز حناچی شهردار تهران در تازه ترین واکنش به ماجرای حذف نام شهید از تابلوهای معابر شهری گفت: کلا ما در دوره جدید، نه تابلویی حذف کرده و نه تابلویی نصب کردیم و این تابلوها از ۵سال پیش بوده است.

وی افزود: البته ممکن است بعضی از تابلوها فرسوده شده باشد و اصلاح کرده باشیم اما به‌شکل گسترده که معمولا در شهرداری‌ها اتفاق می‌افتد کاری انجام نداده‌ایم.

حناچی گفت: این تابلوها دو دسته‌اند یکسری تابلوها دیوارکوب هستند که بر سر کوچه و خیابان نصب می‌شوند که معمولا مناطق این کار را انجام می‌دهند. همه آنها به نام شهید مزین هستند.

شهردار تهران ادامه داد: اما یک سری تابلو عبوری داریم که برای سرعت ۳۰ کیلومتر به بالا است که شما باید تابلو را در لحظه ببینید و سریع تصمیم بگیرید که بپیچید یا خیر.

وی خاطرنشان کرد: تابلوهای که برای سرعت انتخاب می شوند باید حداقل اختصار در آنها رعایت شود که این یک دلیل فنی است.

حناچی گفت: یک دلیل اخلاقی هم ما داریم که ما افتخارمان به این است که کوچه‌های‌مان به‌نام شهدا مزین شده. شهدایی که در این محلات زندگی می‌کردند، عطر و یادشان همچنان وجود دارد و خانواده‌هایشان همچنان در این محلات زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: شهدا افتخار ما و افتخار همه ایرانیان هستند هر کسی هر کاری می توانسته در زمان دفاع مقدس انجام داده است.

شهردار تهران تصریح کرد: من یک توصیه‌ای هم به برخی رفقا و دوستان می‌کنم در سیره امامان و پیامبر گرامی آمده است که وقتی فردی مراجعه می‌کرد و به گناه اقرار می‌کرد حضرت رسول نشنیده می‌گرفتند و به فرد می‌گفتند برو.

توصیه من این است که برخی دوستان و رفقا این خصلت‌ها را یاد بگیرند. تمام همکاران ما در شهرداری تهران بسیج هستند، سامانه‌۱۳۷ هم مامور شده تا گزارشات را بررسی کنند و اصلاحات انجام شود.

حناچی گفت: من به نظر می‌رسد که برخی از افرادی که امروز در خصوص حذف نام شهید سخنانی می‌گویند و یا اعتراضی می‌کنند فکر احترام به نام شهدا و گرامی‌داشت یاد آنها نیستند و دنبال مسائل دیگری هستند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر