کد خبر: 70801
A
اعضای شورای شهر مطرح کردند:

الویری: شهرداری ساختار جدید سازمانی را ارائه نکرد/ مسجدجامعی: خانه تهران در روز تهران راه‌اندازی می‌شود/ فراهانی: شهرداری برخی از درآمدها را به حساب‌های تأیید نشده شورا واریز می‌کند

مرتضی الویری، عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: قرار بود شهرداری ساختار سازمانی جدید را تدوین و در سه ماهه اول سال ارائه کند اما این کار انجام نداد.

الویری: شهرداری ساختار جدید سازمانی را ارائه نکرد/ مسجدجامعی: خانه تهران در روز تهران راه‌اندازی می‌شود/ فراهانی: شهرداری برخی از درآمدها را به حساب‌های تأیید نشده شورا واریز می‌کند

به گزارش دیده بان ایران؛ مرتضی الویری عضو شورای اسلامی شهر تهران در تذکری پیش از دستور در صد و شصت و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: مواردی در شهرداری وجود دارد که به دلیل مشکلات اعتباری کاری انجام نمی شود.

 

وی افزود: شورا مصوباتی دارد که شهرداری موظف به اجرای آن است اما شاهدیم که نه به دلیل محدودیت اعتباری بلکه به دلایل دیگر اجرا نمی شود.

 

الویری گفت: تذکر من درخصوص بند هشت ماده 12 برنامه سوم است که براساس آن مقرر شده بود که باید تشکیلات سازمانی تدوین شود و واحد‌های سازمانی در مناطق مشخص شده و به شورای شهر ارائه شود.

 

الویری افزود: براساس برنامه سوم قرار بوده است این اقدامات در سه ماهه اول برنامه اجرا می شده است که اجرا نشده است. از شهرداری تهران می خواهیم هرچه سریع‌تر به این تکالیف قانونی خود عمل کند.

خانه تهران در روز تهران راه‌اندازی می‌شود

احمد مسجدجامعی در صدوشصت و پنجمین جلسه شورای شهر درباره برگزاری روز تهران در 14 مهر اظهار داشت: روز تهران فراتر از یک روز است و هفت روز هفته را در بر می‌گیرد و برخلاف سال‌های قبل که تنها مناطق مرکزی تهران در برگزاری آن نقش داشتند امسال همه مناطق و محلات در این زمینه دعوت شده‌اند. 

 

وی افزود: ستاد شورایاری‌ها نیز اقداماتی را انجام خواهند داد و برنامه 350 خاطره و 350 عکس هم برگزار می‌شود. 

 

عضو شورای شهر تهران اعلام کرد: شهردار تهران قول داده که در روز تهران خانه تهران را راه‌اندازی کنند و این کار ارزشمند انشاءالله صورت می‌گیرد. همچنین بزرگترین پارک بانوان به وسعت 35 هکتار در روز باغ و بستان‌هان تهران راه‌اندازی می‌شود. 

 

وی اعلان کرد: خانه نورزاده و مینایی نیز در هفته تهران افتتاح و امیدواریم بتوانیم برنامه‌های ویژه‌ای در این زمینه داشته باشیم. 

 

شهرداری برخی از درآمدها را به حساب‌های تأیید نشده شورا واریز می‌کند

 

 مجید فراهانی در تذکری به شهرداری در یکصد و شصت و پنجمین جلسه شورای شهر اظهار داشت: واریز همه درآمدها به حساب خزانه شهرداری باید انجام می‌گرفته و رعایت قانون و اجرای مصوبات شورا مهمترین انتظار اعضا از شهردار و مدیران شهری است. 

 

وی افزود: امیدواریم با اقدام به موقع و موثر شهردار تهران شاهد حفظ صیانت از منابع درآمدی شهرداری و ارتقا سطح انضباط مالی باشیم. 

 

این عضو شورای شهر ادامه داد: متاسفانه علی‌رغم تاکیدهای قانونی شورای شهر برخی واحدهای شهرداری از واریز کامل درآمد خود به حساب خزانه مورد تایید شورای شهر خودداری کرده‌اند و بعضی مبالغ درآمدی را به حساب‌هایی به جز حساب مورد تایید ما واریز می‌کنند. 

 

فراهانی اعلام کرد: این مساله طی نامه‌ای توسط بازرس امور وزارت کشور و شهرداری‌های سازمان بازرسی نیز مورد تاکید قرار گرفته و باید مورد توجه باشد. 

 

منبع: فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر