کد خبر: 70855
A

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: بسیاری از دانش آموزان سوءتغذیه دارند

محمدجواد ابطحی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت: سازمان برنامه و بودجه باید اعتبار لازم برای توزیع شیر در همه مدارس و یا حداقل مدارس نقاط محروم را در نظر گیرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: بسیاری از دانش آموزان سوءتغذیه دارند
به گزارش دیده بان ایران، محمدجواد ابطحی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با اشاره به اظهارات اخیر یکی از مسئولان وزارت بهداشت و درمان مبنی بر اینکه توزیع شیر در تمام مدارس به علت کمبود بودجه مقدور نیست و در مناطق محروم هم منوط به تأمین اعتبار است، گفت: دولت و سازمان برنامه و بودجه باید اعتبارات کافی برای توزیع شیر در مدارس را در نظر بگیرند و باید به این مسئله توجه کنند که توجه به تغذیه و سلامت مردم و به ویژه دانش آموزان منجر به کاهش هزینه های درمانی می شود.

 

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: متأسفانه در کشور ما بیمارستان های متعددی ساخته می شود اما به اصل قضیه یعنی کاهش بیماری توجهی نمی شود، در حالی که باید تدابیری اتخاذ شود تا مردم کمتر دچار بیماری شوند.

 

وی ادامه داد: در طرح تحول سلامت هم آمده بود که به دامداران یارانه داده شود و دولت  از آنان شیر خریداری کند تا بین همه دانش آموزان توزیع شود اما این اقدام آن طور که باید و شاید صورت نگرفت.

 

کمیسیون آموزش به موضوع توزیع شیر در مدارس ورود می‌کند

 

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قطعاً کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به این موضوع ورود جدی می کند تا در همه مدارس یا حداقل مدارس محروم، شیر توزیع شود، افزود: برای بررسی این موضوع از نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه و مسئولان وزارت آموزش و پرورش دعوت به عمل خواهیم آورد.

 

ابطحی یادآور شد: دولت به جای کاهش بودجه بخش‌ سلامت، باید مانع هزینه های اضافی دیگری چون سفرها، مأموریت ها و همایش های غیرضروری شود تا با کمبود بودجه مواجه نشود.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: توزیع شیر در مدارس بسیار حیاتی است چرا که متأسفانه برخی از دانش آموزان به ویژه در مناطق محروم، سوء تغذیه دارند و اغلب آنان دچار بیماری‌های استخوان، مفاصل و کم خونی هستند.

 

وی تاکید کرد: توزیع شیر در مدارس نقاط محروم باید در اولویت قرار گیرد و هر چقدر به بخش سلامت و تغذیه مناسب مردم توجه شود، در آینده میزان مصرف و واردات دارو و مراجعه به بیمارستان کاهش می یابد.

 

منبع: خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر