کد خبر: 70948
A

دیوان عالی کشور حکم محمد علی نجفی را نقض کرد/ محمد علی نجفی قاتل میترا استاد نیست ؟/ قضات دیوانعالی کشور دستور تحقیقات بیشتر دادند

دیوان عالی ایران تحقیقات موجود در پرونده محمدعلی نجفی، شهردار تهران، درباره شلیک گلوله‌های منجر به قتل میترا استاد را ناقص دانست و در نتیجه حکم صادر شده در این پرونده را نقض کرد.

دیوان عالی کشور حکم محمد علی نجفی را نقض کرد/ محمد علی نجفی قاتل میترا استاد نیست ؟/ قضات دیوانعالی کشور دستور تحقیقات بیشتر دادند
به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ دیوان عالی ایران تحقیقات موجود در پرونده محمدعلی نجفی، شهردار تهران، درباره شلیک گلوله‌های منجر به قتل میترا استاد را ناقص دانست و در نتیجه حکم صادر شده در این پرونده را نقض کرد.خبر نقض حکم آقای نجفی ابتدا در چند وب‌سایت و سپس توسط خبرگزاری ایسنا منتشر شد.به این ترتیب، بر اساس این حکم باید تحقیقات در این پرونده دوباره انجام شده و بار دیگر دادگاه تشکیل شود.

 

آقای نجفی در هفتم خرداد سال جاری به اتهام قتل همسر دوم خود، میترا استاد، و همچنین «نگهداری اسلحه غیرمجاز» بازداشت و راهی دادگاه شد و دادگاه به جرم قتل عمد همسرش او را به قصاص محکوم کرد و در اتهام نگهداری از سلاح غیرمجاز نیز دو سال برای او زندان در نظر گرفت.

 

خانواده خانم استاد از اجرای حکم قصاص صرف‌ نظر کردند. با این حال پرونده برای رسیدگی نهایی به دیوان عالی کشور ارسال شد.

 

وکلای محمدعلی نجفی در جلسات دادگاه ابهاماتی را درباره تعداد گلوله‌های شلیک شده و نحوه شلیک آنها مطرح کرده بودند.

 

به گفته وکلای آقای نجفی، گلوله اصابت کرده به قلب میترا استاد ابتدا «به سقف یا کاشی دیوار اصابت کرده، سپس کمانه کرده و از بالا به طور کج به قفسه سینه خورده و بعد از طی طریق در پهلو نشسته که پزشکی قانونی آن را خارج کرده است».

 

بر این اساس، وکیل آقای نجفی تاکید کرده بود که متهمش دچار قتل غیر عمد شده است.

 

علی عزتی راد، کارشناس اسلحه، نیز در جلسه دادگاه گفته بود که درگیری در حین شلیک «بر ما محرز است و تیراندازی متهم بی‌هدف بوده و دقیق نبوده است».

 

به گفته آقای عزتی، از پنج تیر شلیک شده، «یکی به کمد، یکی به گوشه وان، یکی به دیوار و دیگری به دیواری که دوش حمام به آن نصب شده و گلوله آخر به دست و بدن مرحومه اصابت کرده است».

 

دادگاه نظر وکلای آقای نجفی را نپذیرفت، اما حال شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور اعلام کرده که «تحقیقات در پرونده ناقص است و باید نظر کارشناسی درباره نحوه شلیک گلوله‌ها اخذ شود».

 

محمدعلی نجفی، شهردار سابق تهران، پس از گذشت خانواده میترا استاد از قصاص، روز چهارشنبه، ششم شهریورماه، با وثیقه یک میلیارد تومانی از زندان اوین آزاد شد.

 

آزادی آقای نجفی در شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده‌ منفی داشت و در پی همین انتقادات دو روز بعد رئیس کل دادگستری تهران روز جمعه، ۸ شهریور، از بازگشت او به زندان خبر داد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر