کد خبر: 71301
A

وکیل قلابی پس از ۱۴ سال وکالت بازداشت شد

وکیل قلابی که مدت ۱۴ سال با پروانه جعلی وکالت می‌کرد در شهرستان جیرفت بازداشت شد.

وکیل قلابی پس از ۱۴ سال وکالت بازداشت شد

به گزارش دیده بان ایران؛ دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت اظهار داشت: پس از انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی از سوی حفاظت و اطلاعات دادگستری استان کرمان، مشخص شد فردی به نام (الف. پ) با جعل پروانه وکالتِ چندین وکیل، در استان‌های تهران، شیراز و کرمان به صورت غیرقانونی اقدام به وکالت می‌کند.

حسین سلامی افزود: بلافاصله طی هماهنگی با حفاظت و اطلاعات دادگستری استان کرمان، محل سکونت این وکیل قلابی مورد شناسایی قرار گرفت و ماموران واحد عملیات با وجود مجهز بودن منزل متهم به سیستم‌های حفاظتی پیشرفته، اقدام به دستگیری وی کردند.

وی تصریح کرد: متهم به اتهام جعل اسناد عادی و دولتی، جعل مُهر ادارات مختلف و کلاهبرداری، تفهیم اتهام شده و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.

دادستان جیرفت ادامه داد: متهم که دارای مدرک کارشناسی حقوق از دانشگاه شیراز است در اعترافات نخستین خود اظهار کرده، از سال ۸۴ شروع به وکالت به صورت غیرقانونی کرده و حتی از سال ۸۸ به بعد پا را فراتر گذاشته و اقدام به راه اندازی دفتر وکالت و نصب تابلو در مرکز این شهر کرده است.

دادستان جیرفت در پاسخ به این سوال که چگونه این فرد توانسته در این مدت به صورت غیرقانونی وکالت کند، گفت: متهم به صورت بسیار حرفه‌ای اقدام به جعل سربرگِ وکالت و پروانه وکالت می‌کرده و متاسفانه هر زمان هم که از کانون وکلا استعلام گرفته شده، پاسخ مثبت بوده، زیرا وی با اسم و فامیل یک وکیل واقعی فعالیت می‌کرده است.

وی با بیان اینکه بایستی با اصلاح فرایند‌ها جلوی جعل و اینگونه سواستفاده‌ها گرفته شود، گفت: نکته جالب اینجاست که این متهم در بین مردم جزو وکلای مشهور شهرستان جیرفت به شمار می‌رفته است.

شهرستان جیرفت با ۳۰۸ هزار نفر جمعیت در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است./ ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر