کد خبر: 71491
A

یک وکیل دادگستری: رئیس‌ قوه قضاییه دستور تجدید نظر در احکام بازپرس سابق دادسرای رسانه را صادر کند

پیام درفشان، وکیل پایه‌یک دادگستری درباره بازداشت بازپرسی که حکم مسدودسازی تلگرام را صادر کرد و تبعات دستور او گفت: انتظار داریم هم ضابطان و کارشناسانی که به این حوزه ورود پیدا کردند و هم تیم مشاوران و متخصصان آقای رئیسی این موضوع را ریشه‌یابی کنند.

یک وکیل دادگستری: رئیس‌ قوه قضاییه دستور تجدید نظر در احکام بازپرس سابق دادسرای رسانه را صادر کند

به گزارش دیده بان ایران؛ پیام درفشان، وکیل پایه‌یک دادگستری، درباره بازداشت بیژن قاسم‌زاده، بازپرس سابق دادسرای فرهنگ و رسانه، گفت: باید به ظرفیت دستور اخیر رئیس قوه قضاییه درباره یکی از شعب دادگاه‌های انقلاب که صراحتاً درباره تجدید نظر در احکام آن تاکید کردند، توجه داشت.

 

او ادامه داد: شایسته است علاوه بر مساله اخیری که ایشان اشاره کردند، در سایر دستوراتی هم که از سوی قضات متخلف صادر شده بازنگری و توجه مضاعف و دوباره‌ای صورت گیرد.

 

درفشان تاکید کرد: از این رویکرد رئیس جدید قوه قضاییه می‌توان انتظار داشت که در موارد مشابهی که با قضات متخلف مواجه می‌شویم، برخورد جدی صورت می‌گیرد. این رویکرد قطعاً جنبه بازدارنده و پیشگیرانه در مورد سایرین دارد که اگر شخصی قصد لغزش داشت، با توجه به این برخوردهای قاطع، ملاحظه کند چه آتیه‌ای در انتظارش خواهد بود.

 

این وکیل دادگستری با اشاره به احکام صادرشده از سوی برخی از این قضات گفت: درباره پرونده‌هایی که دستوراتی از طرف این افراد صادر شده و تاثیرات سنگین و عمیقی به خصوص در حوزه حقوق شهروندی و حقوق عمومی مردم داشته، انتظار می‌رود چنین رویکردی برای بررسی دستوراتی که توسط آنها صادر شده اتخاذ شود. 

 

درفشان با تاکید بر اینکه به نظر می‌آید رویکرد قوه قضاییه فارغ از جناح‌های سیاسی در حال اجراست توضیح داد: در حوزه‌های مختلف مسائل مورد مداقه جدی قرار می‌گیرد. کاری ندارند که دختر یا داماد کدام وزیر است، یا کدام قاضی از چه جناح یا ارگانی است. چه دادگاه انقلاب باشد، چه بازپرس صادرکننده چنین دستوری باشد، یک رویکرد حقوقی و عادلانه قابل ملاحظه است.

 

این وکیل پایه‌یک دادگستری درباره بازداشت بازپرسی که حکم مسدودسازی تلگرام را صادر کرد و تبعاتی که دستور او در پی داشته است گفت: انتظار داریم هم ضابطان و کارشناسانی که به این حوزه ورود پیدا کردند و هم تیم مشاوران و متخصصان آقای رئیسی این موضوع را ریشه‌یابی کنند.

 

او ادامه داد: این فسادها بالاخره از تاریخی شروع شده است. باید دید چه بسترهایی وجود داشته که این افراد به فساد آغشته شده‌اند و سپس با علل پیدایش این بسترها برخورد شود.

 

درفشان همچنین به وجود شبهه و سوال در مورد اینکه چرا پیشتر با این اشخاص و این موارد برخورد نشده اشاره کرد: ریشه‌های این موارد باید از بین برود تا شاهد جایگزینی افراد دیگری در این زمینه‌ها نباشیم. انتظار می‌رود با این مسائل به صورت ریشه‌ای، عمقی و با اصلاحات ساختاری برخورد شود.

 

درفشان همچنین با اشاره به زمان صدور دستور مسدودسازی تلگرام از سوی قاسم‌زاده عنوان کرد: زمانی که دستور مسدودسازی تلگرام ، برخلاف قانون اساسی کشور و مرجع صالح که شورای عالی فضای مجازی است، صادر شد، متاسفانه شاهد بودیم ادمین‌های کانال‌های تلگرامی که بر اساس ضوابط کشور مراجعه کرده و برای کانال‌های خود شناسه گرفته بودند از کار بیکار شدند.

 

او با اشاره به شرایط اقتصادی گفت: این اتفاق در شرایط دشوار اقتصادی، که مدیران دولتی و مسئولان در نهادهای مختلف دستور صریح دادند به حال مردم کمک شود تا بتوانند اوضاع اقتصادی خود را مدیریت کنند، رخ داد.

 

این وکیل دادگستری تاکید کرد: به یکباره با دستوری مواجه شدیم که برای خیلی از اشخاص در طیف‌های مختلف مشکلات اقتصادی ایجاد کرد.

 

درفشان در پایان با اشاره به پرونده برخی از ادمین‌های تلگرامی در سال گذشته گفت: به همین دلیل وکالت برخی از این ادمین‌ها را بر عهده گرفتیم و درباره همه این مسائل در جلسه دادگاه صحبت کردیم. آن زمان به صورت قانونی و از طریق همه مجاری قانونی تلاش شد ادمین‌ها مورد آماج قرار نگیرند. همچنین مقالات مختلف علمی در مورد معایب فیلترینگ و تاثیرات منفی آن بر امنیت ملی پایدار تقریر شد و مقام رهبری هم فیلترینگ را راه‌حل مشکلات ندانستند. از سوی دیگر ایشان مساله را حضور مفید در فضای مجازی و استفاده از ظرفیت‌های مفید آن بیان کردند./ اعتمادانلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر