کد خبر: 72292
A

معصومه ابتکار : توسعه استارتاپ‌ها در حوزه بازاریابی محصولات روستایی ضرورت دارد

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، بازاریابی محصولات زنان روستایی و عشایری را نقطه عطف توان افزایی این قشر از جامعه عنوان کرد و گفت: یکی از راهکارهای بازاریابی، استفاده از استارتاپ ها و فناوری های جدید دیجیتالی است که همکاری بیشتر وزارت ارتباطات را می‌طلبد.

معصومه ابتکار : توسعه استارتاپ‌ها در حوزه بازاریابی محصولات روستایی ضرورت دارد

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛  به نقل از سایت معاونت زنان و امور خانواده ریاست جمهوری(اینجا ) زنان روستایی، در عرصه کار همواره از تاثیرگذارترین افراد در تولیدات روستایی به شمار می روند و نقش بسزایی در افزایش امنیت غذایی، توسعه روستایی و کاهش فقر دارند تا آن جا که می توان گفت توانمندسازی زنان روستایی با بهبود معیشت روستا، رونق تولید ملی، احیای روستاها و کاهش مهاجرت به شهر، رابطه مستقیمی دارد.

شاهد این مدعا، وضعیت کشورهایی است که مسیر توسعه را طی کرده و در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پیشرفت کرده اند و ابتدا مسیر خود را از روستا آغاز کرده اند. پس برای رسیدن به توسعه باید ضرورت توانمندسازی روستاییان را در اولویت قرار داد و از آن جا که اقتصاد روستاها در دستان زنان می چرخد، باید برای آنان برنامه ریزی کرد؛ زنان روستایی یک چهارم جمعیت جهان را تشکیل می دهند و۴۲ درصد نیروی کار کشاورزی در کشورهای در حال توسعه را شامل می شوند.

در کشور ما هم حدود ١١ میلیون زن روستایی زندگی می کنند که تقریبا ٣٠ درصد جمعیت زنان را تشکیل می دهند. این زنان نقشی فعال در تولید محصولات کشاورزی و دامی دارند، حال آن که بزرگترین دغدغه آنها بازاریابی و فروش محصولات تولیدی است که دولت تدبیر و امید با افزایش صندوق های خرد محلی تا چهار هزار و ۲۰۰ صندوق و ارائه امکانات مالی و حمایتی در سطح روستاها تلاش کرد در این امر فعالیتی کوشا داشته باشد اما همچنان این دغدغه برجای خود باقی مانده است.

موضوعی که معصومه ابتکار روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه زنان و خانواده ایرنا، به آن اشاره کرد و گفت: حد مطلوب تعداد صندوق های خرد محلی این است که هر زن روستایی به یک صندوق در روستای خود دسترسی داشته باشد یعنی در واقع نیاز است ۱۵ هزار صندوق خرد محلی ایجاد شود.

وی درباره راهکارهای بهینه در ایجاد بازار فروش محصولات تولید شده توسط زنان روستایی، خاطرنشان کرد: موضوع بازاریابی و شبکه سازی برای محصولات این قشر از جامعه، یکی از محورهایی است که معاونت امور زنان و خانواده همواره تلاش کرده با دستگاه های مختلف دست اندرکار مطرح و در ایجاد این فضا همکاری کند.

ابتکار افزود: یکی از کارهایی که با وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی در حال سرانجام رسانی هستیم موضوع حمایت از تعاونی های زنان و همینطور بازاریابی محصولات آنان است.

معاون رئیس جمهوری، یکی از راهکارهای ایجاد بازاریابی محصولات زنان روستایی را بهره گیری از استارتاپ ها و فناوری های جدید دانست و تصریح کرد: امیدواریم دستگاه های دیگر مانند وزارت ارتباطات هم با ما همکاری کرده و پای کار بیایند. چرا که استفاده از اینترنت برای شبکه سازی و بازاریابی بسیار ابزار خوبی است و با توجه به این که بسیاری از دختران روستایی از تحصیلات دانشگاهی برخودار هستند، این ظرفیت در روستاها وجود دارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر