کد خبر: 72368
A

بنی‌فاطمه: اغلب سلبریتی‌ها عاشق امام حسین (ع) هستند، اما می‌ترسند فحش بخورند!

سیدمجید بنی‌فاطمه می‌گوید: من به بعضی از چهره‌ها که در هیأتمان حضور می‌یافتند، می‌گفتم: حالا که عاشق امام حسین (ع) هستید، در جاهای دیگر هم از ایشان دم بزنید. می‌گفتند می‌ترسیم به ما فحش بدهند. می‌گفتم: عیبی ندارد، حرفتان را بزنید.

بنی‌فاطمه: اغلب سلبریتی‌ها عاشق امام حسین (ع) هستند، اما می‌ترسند فحش بخورند!

به گزارش دیده بان ایران، سیدمجید بنی فاطمه در گفت و گو با خبرگزطاری فارس گفت: امام حسین (ع) و دستگاهش مظلوم است. ذاکران و مداحانش هم مظلوم هستند و هر اتفاقی رخ می‌دهد، مداحان را تخریب می‌کنند. عده‌ای می‌گویند مداحان پول می‌گیرند. خب، مداحی یک هنر است و زحمت زیادی دارد. چندی پیش در جلسه‌ای به حجت‌الاسلام پناهیان گفتم مداحی گستره بسیار زیادی دارد. یک خواننده موسیقی در طول سال یک آلبوم با ۷ قطعه آهنگ منتشر می‌کند؛ یعنی در مجموع ۷ غزل می‌خواند، اما به طور مثال، من امسال در دهه اول محرم حدود ۸۰ نوحه شامل غزل، پیش زمینه، واحد، زمینه، شور، کارهای ایستاده، تصنیف و ... خواندم. مداحی شاخه‌های مختلف مانند شعرشناسی برای انتخاب شعر، شناخت موسیقی و علم تاریخ دارد که فرد باید مسلط باشد تا بتواند اثر خوب ارائه کند و برای تسلط نیز باید تمام زندگی خود را بگذارد. دشمن می‌داند برای ضربه زدن به این عرصه باید چه کند، اما افرادی که می‌شنوند، باید عاقلانه‌تر رفتار کنند.

در خصوص سفر کربلا نیز همین مباحث مطرح می‌شود. در طول سال پروازهای زیادی به اروپا و شهرها و جزایر آن‌چنانی صورت می‌گیرد. مقایسه‌ کنید ببینید چه تعداد پرواز به عراق وجود دارد. اصلا قابل قیاس نیست. من دوست دارم پولم را خرج امام حسین (ع) کنم، فرد دیگری دوست دارد پول خود را آتش بزند. بنابراین نباید بر عقاید یکدیگر خدشه وارد کنیم. معتقدم کار درست در حال انجام شدن است که افرادی این‌گونه بیماری نشان می‌دهند. البته برخی نیز ناخواسته در جو قرار می‌گیرند و حرفی می‌زنند. همان آدم‌ها شب اول محرم که می‌شود، در هیأت حاضر می‌شوند!

در جلسه امسال نیز به افرادی که حاضر می‌شدند، می‌گفتم حالا که عاشق امام حسین (ع) هستید و زیبا در این خصوص صحبت می‌کنید، در جاهای مختلف دم از ایشان بزنید. گاهی می‌گفتند می‌ترسیم کلیشه شود و یا به ما فحش دهند. می‌گفتم عیبی ندارد. حرفتان را بزنید. ممکن است در این زمینه افرادی به من هم فحش دهند، اما من دردم نمی‌گیرد؛ زیرا اگر بدانم این افراد مشهور، مسیر درست را می‌روند، مقاومت می‌کنم. جالب است بدانید گاهی افراد خودی نیز به ما ناسزا می‌گویند.


 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر