کد خبر: 72653
A

جزییات دستگیری باند خفت گیری از رانندگان خودروهای لوکس / خفتگیری رانندگان خودروهای لوکس با "تصادف ساختگی" +تصویر اعضای باند (شناسایی کنید)

مدتی قبل تعدادی از شهروندان در تماس با مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ تماس عنوان داشتند که افرادی ناشناس در بزرگراه و خیابانهای تهران با ایجاد تصادف ساختگی از آنها مبالغی را اخاذی کرده و تقاضای دستگیری متهمان را داشتند. معاون مبارزه با سرقتهای خاص پلیس آگاهی پایتخت، از دستگیری اعضای باندی خبر داد که با انجام تصادف ساختگی اقدام به سرقت می‌کردند.

جزییات دستگیری باند خفت گیری از رانندگان خودروهای لوکس / خفتگیری رانندگان خودروهای لوکس با "تصادف ساختگی" +تصویر اعضای باند (شناسایی کنید)

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ مدتی قبل تعدادی از شهروندان در تماس با مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ تماس عنوان داشتند که افرادی ناشناس در بزرگراه و خیابانهای تهران با ایجاد تصادف ساختگی از آنها مبالغی را اخاذی کرده و تقاضای دستگیری متهمان را داشتند.

شکایتهای اعلامی با موضوع اتهامی "سرقت به عنف" با دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران در اختیار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی برای تحقیقات تخصصی قرار گرفت.

کارآگاهان در تحقیقات پلیسی موفق شدند اعضای این باند چهار نفره را شناسایی و متعاقب آن مخفیگاه آنها را در محدوده خلیج‌فارس شناسایی کنند.

در نهایت چهاردهم مهرماه سال جاری اعضای این باند که همگی از اعضای یک خانواده بودند در یک عملیات مشترک توسط کارآگاهان پلیس آگاهی در مخفیگاهشان دستگیر و برای ادامه تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی منتقل شدند.

متهم اصلی پرونده که مردی ۴۵ ساله است در اظهارات خود به کارآگاهان، گفت: مدت یک سال است به شیوه تصادف ساختگی از رانندگان خودروهای عبوری در مناطق سعادت‌آباد، پونک، جنت‌آباد، تهرانسر، اتوبان آزادگان و سایر مناطق زورگیری و اخاذی می‌کنیم. اغلب سوژه‌های خود را از بین خودروهای لوکس و گران‌قیمت و با رانندگان جوان و کم تجربه انتخاب و با تمارض طوری رفتار می‌کردیم که افراد متوجه ساختگی بودن تصادف نشوند.

وی افزود: با تشکیل باندهای دو و سه نفره در خیابانها و با کوبیدن عمدی دست خود به آینه بغل خودرو و با "داد و فریادهای دروغین" که از ناحیه دست دچار مصدومیت شدید شده‌ایم، خودروی مدنظر را متوقف و در صورت فرار سوژه، با خودروهای در اختیار (پراید، پرشیا، سمند و پژو ۴۰۵) به دنبال او رفته و در محلی مناسب با این عنوان که "زدی به مردم و فرار کردی" وی را متوقف و اقدام به اخاذی و سرکیسه کردن سوژه می‌کردیم.

سرهنگ احمد نجفی؛ معاون مبارزه با سرقتهای خاص پلیس آگاهی پایتخت با اعلام این خبر، گفت: با توجه به دستگیری تمام اعضای این باند و اعتراف صریح آنها، هر چهار متهم با صدور قرار قانونی و دستور قضائی برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر جرایم احتمالی در اختیار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.

وی با بیان اینکه دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهمان برای شناسایی و تکمیل پرونده قضایی، توسط بازپرس شعبه ۶ دادسرای ناحیه ۳۴ تهران صادر شده از شهروندانی که بدین شیوه و شگرد از آنها سرقت شده و موفق به شناسایی تصاویر متهمان شده‌اند، خواست برای پیگیری و تشکیل پرونده مقدماتی به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

پلیس 110 , دادسرای ویژه سرقت , پلیس آگاهی , پلیس 110 , دادسرای ویژه سرقت , پلیس آگاهی , پلیس 110 , دادسرای ویژه سرقت , پلیس آگاهی , پلیس 110 , دادسرای ویژه سرقت , پلیس آگاهی ,

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر