کد خبر: 72871
A
دادستان کل کشور:

استفاده از کارت بازرگانی دیگران در واردات کالا، قاچاق تلقی می‌شود

دادستان کل کشور با اشاره به ابلاغیه ممنوعیت واگذاری کارت بازرگانی به غیر گفت: اگر چنانچه فردی از کارت بازرگانی دیگران برای وارد کردن کالا استفاده کند، به عنوان قاچاق تلقی می شود و تحت تعقیب قرار خواهد گرفت.

استفاده از کارت بازرگانی دیگران در واردات کالا، قاچاق تلقی می‌شود

به گزارش دیده بان ایران؛  حجت الاسلام محمدجعفر منتظری روز چهارشنبه اظهار داشت: در اجرای تبصره ۴ بند ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۱۰ قانون صادرات و واردات مبنی بر اینکه «کسی حق استفاده از کارت بازرگانی دیگران را ندارد»، به دادستان‌ها ابلاغ شده است که نسبت به استفاده افراد از کارت‌های بازرگانی دیگران مراقبت‌های لازم را داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه اشخاص کارت بازرگانی خودشان را به دیگران منتقل نکنند، اعلام کرد: متاسفانه شاهد هستیم استفاده از کارت دیگران یکی از علل و اسباب جرائمی است که شکل می‌گیرد. بنابراین استفاده از هرنوع کارت به دیگران اجازه داده نشود و با توجه به مبارزه با ورود کالای قاچاق، استفاده از کارت بازرگانی باید به افرادی که واجد شرایط و صاحب اصلی کارت هستند، محدود شود.

دادستان کل کشور در ابلاغیه‌ای به دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر کشور، واگذاری کارت بازرگانی به غیر برای استفاده از مزایای آن را خلاف مقررات اعلام کرد و ورود کالا از این طریق را قاچاق دانست./ ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر