کد خبر: 73354
A
فاطمه ذوالقدر:

با طرح موضوع چندهمسری تحکیم بنیان خانواده از بین می‌رود/ چندهمسری دور از شأن یک زن است/ موسسات ترویج‌کننده چندهمسری اکثراً بدون مجوز هستند/ پلیس فتا با موسسات بدون مجوز برخورد کند

فاطمه ذوالقدر، نماینده مجلس شورای اسلامی، گفت: در انقلاب اسلامی تاکنون به این شکل ترویج چندهمسری نداشته‌ایم و نمی‌دانم چرا در شرایط کنونی این موضوع مطرح می‌شود. قبح این مساله بسیار زیاد است و این موسسات همان‌طور که آمدند، بساط خود را جمع می‌کنند و می‌روند.

با طرح موضوع چندهمسری تحکیم بنیان خانواده از بین می‌رود/ چندهمسری دور از شأن یک زن است/ موسسات ترویج‌کننده چندهمسری اکثراً بدون مجوز هستند/ پلیس فتا با موسسات بدون مجوز برخورد کند

به گزارش دیده بان ایران؛ فاطمه ذوالقدر، نماینده تهران و سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تبلیغات چندهمسری از سوی برخی از موسسات، گفت: عده‌ای به جای اینکه مشکل را ریشه‌ای و اساسی حل کنند، راه‌های مناسب برای ترویج و تسهیل ازدواج و رفع موانع ارائه دهند و دردی را درمان کنند، با طرح موضوع چندهمسری آن درد را تشدید کرده‌اند.

 

او ادامه داد: با طرح موضوع چندهمسری تحکیم بنیان خانواده از بین می‌رود. چندهمسری دور از شأن یک زن است. از لحاظ عرف و فرهنگ هم ‌چنین موضوعی نداشتیم که بخواهیم آن را در حال حاضر ترویج کنیم.

 

این نماینده مجلس با تاکید بر لزوم حفظ شأن زنان جامعه توضیح داد: در جمهوری اسلامی ایران به مقام زن ارزش و بها می‌دهیم، اما با طرح موضوع چندهمسری مقام زن را تنزل می‌دهند. چرا نمی‌گوییم برای اشتغال مردان فکری کنیم و مشکلات را از سر راه جوانان برداریم؟ چرا ازدواج را تسهیل و برای ازدواج‌های آسان فرهنگ‌سازی نمی‌کنیم؟ این اقدامات چاره‌ کار است نه اقداماتی که برخی از موسسات انجام می‌دهند.

 

ذوالقدر درباره مجوز موسسات تبلیغ‌کننده چندهمسری گفت: این موسسات از وزارت ارشاد مجوز رسمی ندارند و اکثراً بدون مجوز فعالیت می‌کنند. از پلیس فتا می‌خواهیم اگر این موسساتی که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند بدون مجوزند، با آنها برخورد کنند.

 

دستگاه‌های نظارتی به موضوع موسسات ترویج‌کننده چندهمسری ورود کنند

 

او توضیح داد: دستگاه‌های نظارتی باید وارد شوند و مساله را بررسی کنند که آیا این موسسات مجوز دارند و اگر مجوز دارند، مجوزشان را از کجا دریافت کرده‌اند. من به‌ عنوان یک نماینده نمی‌دانم این موسسات چنانچه مجوز داشته باشند، مجوز خود را از کجا دریافت کرده‌اند. وزارت ارشاد یا سازمان تبلیغات باید مجوز این موسسات را بدهند که بعید می‌دانم این موسسات از یک‌ نهاد دولتی مجوز گرفته باشند.

 

این عضو فراکسیون امید مجلس در پایان گفت: چندهمسری موضوع ناپسندی است. در انقلاب اسلامی تاکنون به این شکل ترویج چندهمسری نداشته‌ایم و نمی‌دانم چرا در شرایط کنونی این موضوع مطرح می‌شود. قبح این مساله بسیار زیاد است و این موسسات همان‌طور که آمدند بساط خود را جمع می‌کنند و می‌روند.

 

اعتمادآنلاین
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر