کد خبر: 73622
A

نماینده مجلس: عوامل انسانی و جوی در آلودگی هوای تهران دخیل‌اند

مسعود رضایی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با توجه به آلودگی هوای تهران گفت: عوامل انسانی علاوه بر دلایل جوی و طبیعی در آلودگی هوای تهران دخیل‌اند و تنها نباید منتظر وزش باد بود تا آلودگی هوا برطرف شود، بلکه باید از تردد خودروهای دودزا و تک‌سرنشین موقتاً ممانعت کرد تا ابرهای باران‌زا در آسمان خاکستری شهر ببارند.

نماینده مجلس: عوامل انسانی و جوی در آلودگی هوای تهران دخیل‌اند

به گزارش دیده بان ایران؛ مسعود رضایی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، درباره تشدید آلودگی هوا و اظهارنظر شهردار تهران مبنی بر اینکه برای رفع آلودگی هوا باید منتظر وزش باد باشیم، گفت: اگر بخواهیم وضع آلودگی هوای را علمی بررسی کنیم، باید دلایل و عوامل آلایندگی هوا را تشخیص دهیم و بدانیم همه عوامل عدم بارندگی و تشدید آلودگی هوا دلایل طبیعی و جوی نیست.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی توضیح داد: اگر عوامل آلاینده هوا طبیعی باشد، باید به طبیعت رجوع کنیم که عدم بارندگی، خشکسالی و نوزیدن باد در آن دخیل است و باید منتظر آنها باشیم، اما معتقدم به جز طبیعت، انسان سهم بسزایی در آلودگی هوا دارد.

 

نماینده مردم شیراز در مجلس تاکید کرد: آلودگی هوا تا این حد و میزان کار طبیعت نیست و انسان با تاسیس کارخانه‌ها، تاسیسات، افزایش اتومبیل‌ها و همه ابزار و ادواتی که در اختیار گرفته، مضراتی به محیط زندگی و طبیعت خود وارد کرده است.

 

رضایی افزود: باید عوامل موثر در آلودگی هوا را قطع یا در حد امکان و ضرورت زندگی آن را کم کنیم؛ مثلاً اتومبیل‌های دودزا و آلوده‌کننده هوا را جمع و از خط سیر حمل‌ونقل خارج کنیم.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: طبق برنامه ششم توسعه، باید خودروها و موتورهای هیبریدی و برقی را به چرخه حمل‌ونقل عمومی وارد کنیم تا آلودگی هوا کاهش یابد.

 

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم توضیح داد: با توجه به فصل بارندگی، که البته با کاهش بارندگی مواجهیم، با کم کردن تردد خودروها و کنار گذاشتن خودروهای دودزا به طور مقطعی می‌توانیم جلوی آلودگی هوا را که مانع بارش‌ها و تحرکات جوی شده‌ بگیریم تا ابرهای باران‌زا باز هم بتوانند در آسمان این شهر خاکستری ببارند.   /اعتمادآنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر