کد خبر: 74138
A

خط چهار متروی تهران امروز چرا شلوغ بود؟

از ساعت اولیه صبح امروز دوشنبه ایستگاه‌های خط چهار متروی تهران به ویژه در ایستگاه‌های اکباتان، میدان آزادی، میدان انقلاب و تئاتر شهر مملو از مسافرانی بود که به دلیل شلوغی و ازدحام با سختی و تاخیر زیاد سوار بر قطار می‌شدند.

خط چهار متروی تهران امروز چرا شلوغ بود؟

به گزارش دیده بان ایران؛  ساعت ۷:۳۰ دقیقه امروز ایستگاه متروی میدان آزادی مملو از مسافرانی بود که به دلیل شلوغی جمعیت، افراد حتی تا قسمت پله برقی جمع شده بودند و مدام ماموران مترو به مسافران توصیه می کردند که از ورود به ایستگاه خودداری کنند  و از سوی دیگر صدای بلندگوی مترو هم به شکل مستمر از مسافران عذرخواهی و اعلام می کرد که تا دقایقی دیگر قطار به ایستگاه می رسد و به دلیل شلوغی قطار با تاخیر وارد ایستگاه می شود.

مسافران مدام در جستجوی علت این شلوغی بودند یکی از نقص فنی قطار سخن می گفت و دیگری از ازدحام و شلوغی غیر عادی ایستگاه های متروی تهران حرف می زد.

یکی از مسافران به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ساعت هفت و ۲۰ دقیقه وارد ایستگاه میدان آزادی شده ام اما با گذشت بیش از ۲۰ دقیقه هنوز موفق به سوار شدن به قطار نشده ام.

وی که خود را دانشجوی دانشگاه تهران معرفی می کرد، خاطرنشان کرد: حدود سه سالی است که همواره از ایستگاه میدان آزادی برای رفتن به دانشگاه تهران استفاده می کنم اما به ندرت پیبش می آمد که این میزان جمعیت در این ایستگاه جمع شده باشد.

به گفته وی قطارهای این ایستگاه با فاصله زمانی چهار دقیقه به ایستگاه می رسد اما امروز بیشتر آنها مملو از جمعیت است که مشخص می شود در ایستگاه اکباتان نیز جمعیت بسیاری منتظر قطار هستند.

پس از گذشت حدود ۳۰ دقیقه بلاتکلیفی خبرنگار ایرنا با تقلا و به سختی وارد قطار می شود در حالی که در داخل قطار نیز غوغایی از جمعیت و فریاد به پاست.

در داخل قطار نیز یکی از گرما، دیگری از تنگی جا و شخصی هم از حرکت با تاخیر قطار فریاد می زند و قطار بالاخره حرکت می کند و خبرنگار ایرنا مشاهده می کند که در ایستگاه های بعدی نیز حضور جعیت موج می زند و داستان ایستگاه آزادی در استاد معین و ایستگاه های بعدی تکرار می شود.
یکی از این مسافران در این باره به خبرنگار ایرنا اعلام کرد: بسیاری از این مسافران در روزهای گذشته با تاکسی و اتوبوس از میدان آزادی به سمت انقلاب سفر می کردند که امروز به دلیل برگزاری اجتماع مردمی و اعلام محدودیت های ترافیکی در آن مسیر شهروندان مجبور شده اند با مترو جابجا شوند.

مترو هیچ نقص فنی نداشت

در این رابطه مدیر مرکز ارتباطات و امور بین المللی شرکت بهره برداری متروی تهران به خبرنگار ایرنا گفت: امروز گزارش‌هایی مبنی بر شلوغی خطوط دو و چهار داشتیم که با بررسی های انجام شده مشخص شد هیچ نقص فنی در این خطوط نبود و قطارها نیز در زمان تعیین شده اعزام می شدند.

محسن محمدیان افزود: در روزهای گذشته با توجه به افزایش قیمت بنزین مسافران ناوگان متروی تهران و حومه افزایش داشت و تلاش می کنیم با زمان پیک مسافران را مدیریت کنیم.

 برخی از مسافران مترو در ایستگاه تئاتر شهر از شلوغی جمعیت در خط دو و سه سخن گفتند و اعلام کردند: در زمان پیک بیشتر مسافران یا محصل هستند یا کارمند و کارگر، به نظر می رسد امروز بسیاری از شهروندان تهرانی با تاخیر به محل کار و تحصیل رسیدند در این حال مسئولان شهرداری تهران باید با افزایش واگن فکری به حال این شلوغی بکنند.​/ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر