کد خبر: 74218
A

گزارش حذف نام شهدا یکشنبه هفته آینده منتشر می شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: گزارش کمیته ویژه بررسی حذف نام شهدا از خیابان ها هفته آینده روز یکشنبه در صحن شورا قرائت خواهد شد.

گزارش حذف نام شهدا یکشنبه هفته آینده منتشر می شود

به گزارش دیده بان ایران؛ علی اعطا، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در دهمین نشست خبری خود گفت: گرامی میداریم آغاز هفته بسیج را و اعلام میکنیم که در جلسه هفته بعد شورا، میزبان سردار یزدی خواهیم بود و ایشان در رابطه با هفته بسیج سخنرانی خواهند کرد.

وی ادامه داد: در همان هفته ارایه گزارش ویژه کمیته بررسی نام شهدا را در دستور کار داریم و اطلاع دارید که این موضوع براساس تصمیم ریاست شورای اسلامی شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: این موضوع با تشکیل یک کمیته همه جانبه مورد بررسی قرار گرفت و گزارشی تهیه شد تا بتواند به همه جوانب این موضوع پاسخ دهد.

وی افزود این گزارش آماده شده است و در هفته آینده ارایه خواهد شد و این را به اطلاع شهروندان می رسانیم که کار بزرگی انجام گرفته است و در کنار قرایت گزارش در صحن شورا حتما تفصیل این گزارش به دستگاه های لازم ارایه خواهد شد.

اعطا گفت: ما بنا داشتیم با توجه به تکمیل این گزارش تا پیش از مطرح شدن آن در صحن شورا گزارش را مجرمانه تلقی کنیم و از این رو هیچ کدام از اعضا در این خصوص صحبتی نکردند.

اعطا همچنین درخصوص جلسه غیر رسمی امشب اعضای شورای اسلامی شهر تهران با شهردار تهران گفت: قرار است درخصوص تدوین لایحه بودجه براساس اولویت های کمیسیون های تخصصی امشب با شهردار تهران جلسه ای را به دعوت ایشان برگزار کنیم.

وی گفت: از هر کمیسیون تخصصی شورای اسلامی شهر تهران سه اولویت برای تدوین لایحه بودجه اخذ شده است و قرار است تدوین بودجه با توجه به این اولویت ها شکل بگیرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران درخصوص مصوبه اصلاح ساختار گفت: ما از شهرداری گله مند هستیم که چرا لایحه اصلاح ساختار را ارایه نکرده است.

وی افزود در جلسات هم اندیشی به شهردار تهران تذکراتی در این خصوص داده شده است اما این تذکرات مورد افاغه قرار نگرفته است البته همه ما می دانیم که این کار کار دشواری است اما توجیه پذیر نیست که شهرداری ارسال لایحه را به تأخیر بیاندازد.

اعطا گفت اگر شهرداری در ارایه لایحه کوتاهی کند اعضای شورا این فرصت را دارند که همان محتوا را در قالب طرح به صحن علنی شورا بیاورد اما بهتر است پیش از این راه حل که راه حل آخر است خودش لایحه را به شورا ارسال کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران درخصوص افزایش قیمت بنزین نیز گفت: طبیعی است که با گران شدن بنزین استقبال از حمل و نقل عمومی افزایش پیدا می کند و این موضوع یک چیز واضح است.

وی گفت: همه می دانند که حمل و نقل عمومی چه مشکلاتی دارد و توقع این بود که بخشی از پول گران شدن بنزین به موضوع توسعه حمل و نقل عمومی داده می شد اما این موضوع نادیده گرفته است.

اعطا گفت: از ده سال گذشته حوزه حمل و نقل عمومی در کل کشور حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان طلبکاری از دولت دارد اما این عدد پرداخت نشده است و جالب است که حتی از گران شدن قیمت بنزین هم پولی برای پرداخت به حوزه حمل و نقل عمومی در نظر گرفته نشده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران افزود: اخیرا رییس شورای اسلامی شهر تهران با معاون اول رئیس جمهور دیداری داشته است که حداقل دو مصوبه حوزه حمل و نقل عمومی که یکی مربوط به مترو و دیگری مربوط به ناوگان اتوبوسرانی است اجرایی شود.

وی درباره لایحه شوراهای معماری مناطق هم گفت: این لایحه نگرانی های را برای برخی ایجاد کرده است اما خوب است بدانید که شعار شورای اسلامی شهر در پنجمین دوره خود مبارزه با شهرفروشی بوده است و این لایحه گام بلندی برای تحقق این شعار است.

اعطا ادامه داد: در کمال شگفتی باید بگوییم که در شهرداری و در برخی از سطوح آن یک نگرانی ایجاد شده است که چرا شورا این لایحه را به جد پیگیر شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: اتفاقا دقیقا کسانی نگران این لایحه هستند که به نظر می رسد این لایحه به ضررشان است و موافق شهر فروشی هستند.

اعطا درخصوص تخلفات یک مجموعه اقتصادی «ب» در منطقه ۲۲ و قطع برق آن گفت: این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد به آن شکلی که مطرح شده است صحت ندارد.

وی افزود یک قراردادی میان آن مجموعه اقتصادی با شهرداری وجود دارد که به نظر می رسد آن قرارداد ایراداتی دارد و باید بررسی شود سرمایه گذاری که دارد آنجا کار میکند چگونه این قرارداد را منعقد کرده است.

اعطا گفت: اولین بررسی ما حکایت از این دارد که حتما نوع ساخت و ساز و نوع بهره برداری از این مجموعه یک سری اشکالاتی دارد و باید حتما یک بررسی جامعی از این مجموعه انجام گیرد تا حق و حقوق شهروندان از بین نرود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران افزود: وقتی حرف از بررسی و نظارت بر یک مجموعه اقتصادی مطرح می شود طبیعی است که یک سری حواشی ایجاد شده و سر و صداهایی ایجاد می شود.

وی درخصوص خسارت‌های ناشی از اغتشاشات هفته گذشته به ساختمانهای شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران ساختمانهایی دارد که ۷۰۷ مورد است که از آن بهره برداری اداری می شود این ساختمانها در اختیار مناطق و سازمان ها است.

اعطا گفت: ساختمانهای ده ناحیه که مربوط به پنج منطقه شهرداری است در این اغتشاشات خسارتهایی دیده اند و میزان خسارت در حال بررسی است و باید دید که برآورد آن چقدر است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: البته خسارتها خیلی جدی نبوده است اما در این میان به یک سری وسایل نقلیه مربوط به شهرداری مناطق خسارت‌های وارد شده است که باید محاسبه شود.

وی در خصوص برنامه مصوب پنج ساله سوم شهرداری هم گفت: این برنامه وجود دارد و برشی از آن برنامه هر ساله به عنوان بودجه باید مصوب شود.

اعطا گفت: اینکه ما بودجه را اولویت محور کردیم تنها دلیلش عدم رعایت مصوبات از سوی معاونت های شهرداری نیست بلکه تلاش می کنیم تا برنامه به سمت اولویت محوری پیش برود.

وی درباره اولویتهای بودجه بندی سال آینده هم گفت: برای مثال در حوزه کمیسیون شهرسازی یکی از موضوعات طرح های بازآفرینی در چند منطقه هدف است. در این کمیسیون همچنین موضوع احداث مجتمع های ایستگاهی در ۱۲ نقطه هم دومین اولویت است.

اعطا گفت: اتفاقا در این حوزه احداث مجتمع های ایستگاهی یک کار کارشناسی از سوی معاونت مربوطه انجام گرفته است و تحقیقات آن انجام گرفته است زیرا امروز مجتمع های ایستگاهی یکی از راه های مهم تأمین هزینه های ساخت مترو است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران درخصوص تذکری که در سال ۹۶ درخصوص‌ ساخت ساختمانی در حریم میدان مشق داده شده بود و گفته شده بود که این ساختمان مجوزهای لازم را هم نداشته است گفت: من به واقع از این ساختمان اطلاع دقیقی ندارم اما حتما این موضوع را بررسی می کنم.

وی همچنین درباره جلسات هم اندیشی با شهردار تهران و ارایه گزارش در این جلسات گفت: این ایراد حتما وجود داشته است و گاهی مواردی هم بوده است که گزارش ها به جای صحن علنی در جلسات هم‌اندیشی مطرح شده است.

اعطا خاطرنشان کرد: این موارد وجود دارد اما تلاش کرده ایم تا گاهی اگر مطلبی در این جا مطرح می شود بیاید در صحن هم ارایه شود به صورت پخته تر ولی این موضوع هم محقق نشده است علی ایحال ما این انتقاد را وارد می دانیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: البته سر آن قولی که داده بودیم و گفته بودیم مصوبه ای نخواهیم داشت مانده ایم و در جلسات هم اندیشی مصوبه نداشته ایم.

وی درباره اینکه به نظر می رسد شورا با برخی از تخلفات به صورت گزینشی برخورد می کند و مردم از این موضوع گلایه دارند گفت: اولا بگویم که اینگونه نیست و این موضوع را قبول نداریم.

اعطا گفت در پروژه ای که در منطقه ۲۲ قرار دارد و شما اسم آن را بردید تخلفات مورد رسیدگی قرار گرفت و حتی رأی هم اجرا شد و جریمه ها از سوی مالکان پرداخت شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در رابطه با مجموعه دیگری که در منطقه یک واقع شده هم رأی صادر شده است و قرار بر قلع آن مجموعه بود زیرا تجاوز به معبر عمومی تشخیص داده شده بود و باید تخریب می شد.

وی افزود من برخورد سلیقه ای را قبول ندارم و بعید هم می دانم هیچ کدام از اعضای شورا اینگونه تصمیم گیری کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر