کد خبر: 74396
A

انهدام باند کلاهبرداری اینترنتی در قم/ استخراج ۴ هزار شماره‌کارت هک شده مردم از متهمان

فرمانده انتظامی استان قم از انهدام باند ۵ نفره فیشینگ و کلاهبرداری اینترنتی خبر داد.در راستای فعالیت و برخورد پلیس فتا با جرائم اینترنتی اخیراً اعضای باند ۵ نفره‌ای را شناسایی کردند که رده سنی آنان بین ۱۷ تا ۲۳ سال است و در زمینه کلاهبرداری و سرقت از حساب‌های بانکی مردم فعالیت داشتند.

انهدام باند کلاهبرداری اینترنتی در قم/ استخراج ۴ هزار شماره‌کارت هک شده مردم از متهمان

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ فرمانده انتظامی استان قم از انهدام باند ۵ نفره فیشینگ و کلاهبرداری اینترنتی خبر داد. سردار عبدالرضا آقاخانی اظهار داشت: در راستای فعالیت و برخورد پلیس فتا با جرائم اینترنتی اخیراً اعضای باند ۵ نفره‌ای را شناسایی کردند که رده سنی آنان بین ۱۷ تا ۲۳ سال است و در زمینه کلاهبرداری و سرقت از حساب‌های بانکی مردم فعالیت داشتند.

وی افزود: کلاهبرداران با انجام تبلیغات دروغین تحت عنوان نرم‌افزارهای صیغه‌یابی، شارژ اپراتورهای ایرانسل و همراه‌اول، ارائه اینترنت‌های رایگان و ازدواج‌های حلال با ارسال تبلیغات به‌صورت گسترده در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی، مشتریان را به‌سمت درگاه‌های پرداخت‌های جعلی هدایت و حساب‌های بانکی آنها را هک می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان قم ادامه داد: با هوشیاری و تلاش شبانه‌روزی کارشناسان پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان و حمایت دستگاه قضائی و با توجه به پیچیدگی فراوان این نوع جرائم، در نهایت موفق شدند کلاهبرداران را در استان‌های آذربایجان‌غربی، مرکزی و تهران شناسایی و دستگیر کنند.

وی اضافه کرد: تاکنون حدود ۴ هزار شماره کارت هک شده مردم از متهمان استخراج شده و بررسی برای شناسایی صاحبان حساب‌ها و میزان وجوه سرقتی در دستور کار ماموران پلیس فتا استان قرار دارد.

سردار آقاخانی با بیان اینکه اعضای این باند بیش از یک‌سال است که در امر فیشینگ و کلاهبرداری اینترنتی در سطح کشور فعالیت دارند، گفت: اقدامات و اشراف عملیاتی به وسیله پلیس فتا استان قم صورت گرفته اما متهمان در استان‌های یاد شده دستگیر شدند.

وی ابراز داشت: از متهمان تجهیزاتی مانند انواع گوشی‌های همراه، سیستم‌های اینترنتی، لپ‌تاپ و سیم‌کارت که برای انجام اعمال مجرمانه از آن استفاده می‌کردند، کشف شد.

فرمانده انتظامی استان قم به شهروندان توصیه کرد: امیدوارم مردم نسبت به تبلیغات فضای مجازی هوشیار بوده و توجه ویژه‌ای داشته باشند، جرائم اینترنتی از پیچیدگی خاصی برخوردار است و نیاز است مردم با کسب و ارتقاء علم و آگاهی در این زمینه از افتادن در دام کلاهبرداری و سرقت اینترنتی پیشگیری کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر