کد خبر: 74627
A
اسماعیلی، سخنگوی قوه‌قضاییه:

کسانی که صرفا معترض و نگران آینده بودند آشوبگر نیستند/ تعداد بازداشتی‌ها به حداقل رسیده است/ موضوع ارتباط داوری و آمدنیوز در دست بررسی است/ تعداد بازداشتی‌های دانشجو کمتر از اعداد انگشتان دست است

اسماعیلی، سخنگوی قوه‌قضاییه، گفت: از منظر دستگاه قضا و قوه‌قضاییه صف معترضان و کسانی که به گرانی بنزین اعتراض داشتند و همچنین کسانی که نگران آینده بودند و به واسطه نگرانی به خیابان‌ها آمدند، صف این دسته از مردم نیز از صف اوباش جداست.

کسانی که صرفا معترض و نگران آینده بودند آشوبگر نیستند/ تعداد بازداشتی‌ها به حداقل رسیده است/ موضوع ارتباط داوری و آمدنیوز در دست بررسی است/ تعداد بازداشتی‌های دانشجو کمتر از اعداد انگشتان دست است

به گزارش دیده بان ایران، اسماعیلی، سخنگوی قوه‌قضاییه، در ابتدای نشست خبری امروز خود اظهار کرد: تسلیت عرض میکنم به جامعه رسانه‌ای کشور و به شما حاضران در این جلسه، به مناسبت درگذشت یکی از همکاران عزیز شما، برادرمون آقای سیف‌الله یزدانی مدیرمسئول روزنامه عصر اقتصاد که بعد از عمری تلاش در حوزه رسانه، به جوار رحمت حق پیوست.

 

وی ادامه داد: از مردم بصیر موقعیت‌شناس، انقلابی و آگاه ایران اسلامی به دلیل برگزاری راهپیمایی‌های حمایت از نظام که در تثبیت آرامش و امنیت کشور نقش بسزایی داشت و موجب ناامیدی دشمن شد تشکر می‌کنم. همچنین تشکر مجدد دارم که در روزهای تلخ اغتشاش‌ها صف خود را از صف اراذل و اوباش جدا کردند؛ امروز نکته دیگری را اضافه می‌کنم و آن اینکه از منظر دستگاه قضا و قوه‌قضاییه صف معترضان و کسانی که به گرانی بنزین اعتراض داشتند و همچنین کسانی که نگران آینده بودند و به واسطه نگرانی به خیابان‌ها آمدند، صف این دسته از مردم نیز از صف اوباش جداست. 

 

اسماعیلی گفت: ما به عنوان قوه‌قضاییه به هیچ وجه کسانی را که در مقام اعتراض به خیابان آمدند، علی‌رغم اینکه این تجمعات خیابانی فاقد مجوز بود اما کسانی را که فقط فریاد اعتراض داشتند، اغتشاشگر و اوباش نمی‌دانیم؛ تخریب اموال عمومی، آتش زدن اماکن و غارت مراکز، به شهادت رساندن مدافعان امنیت و همچنین کشتن جمعی از شهروندان بی‌گناه کار گروهی خاص از اراذل بود که تعدادی از آنها محرز شد که به گروه‌های ضدانقلاب وابسته هستند و جمعی از آنها تحت هدایت سرویس‌های بیگانه عملیات خرابکاری رقم زدند.

 

سخنگوی قوه‌قضاییه گفت: به طور طبیعی در فرآیند مهار و کنترل این آشوب‌ها و در وضعیت جنگ و گریز خرابکاران، گروه‌هایی از افراد حاضر در خیابان و تجمعات بازداشت شدند که در نهایت از همان ابتدا رئیس قوه‌قضاییه دستور داد اقدامات عاجلی از ناحیه مسئولان و مقامات قضایی و انتظامی در جهت تفکیک و تعیین‌تکلیف بازداشت‌شدگان انجام شود که در راستای تحقق این دستور، مسئولان قضایی در اولین روزها در بازداشتگاه‌ها حضور یافتند و چهره به چهره با بازداشت‌شدگان دیدار کردند و اقدامات لازم را انجام دادند. 

 

وی ادامه داد: با اجرای این برنامه‌ها خوشبختانه اکثر بازداشتی‌های حوادث اخیر که در روزهای اغتشاشات بازداشت شده بودند آزاد شدند و امروز عدد بازداشتی‌ها به حداقل رسیده است. در تهران تعداد بازداشتی‌ها حدود 300 نفر است که تأکید شده که باز هم مسئولان قضایی با بررسی دقیق وضعیت آنها را روشن کنند و پرونده اغتشاشگران فورا به مراجع قضایی ارسال و بقیه آزاد شوند.

 

اسماعیلی با بیان اینکه در روزهای اخیر از بازدیدهای سرزده رئیس و مسئولان ارشد قوه‌قضاییه، که آثار خوبی داشته است، مطلع شدید گفت: در مدت حدود 10 ماه که آیت‌الله رئیسی در قوه‌قضاییه حضور دارند، 10 بازدید سرزده از واحدهای قضایی داشته‌اند و تلاش شده که این کار به یک فرهنگ سازمانی در قوه‌قضاییه تبدیل شود که در همین راستا رئیس سازمان ثبت اسناد نیز بدون اعلام قبلی از واحدهای ثبتی دو استان بازدید کرد. روسای کل دادگستری نیز همین رویه را در پیش گرفته‌اند. در بازدید اخیر رئیس قوه‌قضاییه از دادگستری شهریار، حداقل نصف روز برای این کار وقت گذاشته شد و با مراجعان مختلف و همچنین همکاران قضایی و اداری شهریار دیدار و گفت‌وگو شد و دستورات خوبی برای رفع مشکلات مردم در حوزه قضایی صادر شد. تمام تلاش این است که بتوانیم بهترین خدمت را حسب نیاز آنها و وظایف خودمان انجام دهیم.

 

اسماعیلی گفت: اصل موضوع بازداشت عبدالرضا داوری را تأیید می‌کنیم اما ایشان اتهامات متعدد دارد البته موضوع ارتباط با شبکه آمدنیوز مطرح است و پرونده در حال انجام تحقیقات است.

 

سخنگوی قوه قضاییه در بخش دیگری از نشست امروز مطرح کرد: پرونده اعضای یک باند پولشویی در گلستان در مرحله بازپرسی است و 9 نفر در بازداشت هستند.

 

اسماعیلی گفت: 300 نفر اعضای این باند هستند و مبلغ پولشویی بیش از 5 هزار میلیارد تومان است و با تدبیر انجام شده سعی کردیم اموال متعلق به متهمان را توقیف کنیم.

 

وی ادامه داد: در مجموعه تا امروز 78 نفر را ممنوع‌المعامله و 153 نفر از متهمان را ممنوع الخروج کرده‌ایم.

 

سخنگوی قوه‌قضاییه گفت: البته 180 حساب بانکی توقیف شده و از متهمان تا این لحظه 30 کیلو شمش طلا، 4 خودرو به ارزش 500 میلیارد به دست آمده و 10 ملک در گرگان توقیف شده است.

 

اسماعیلی گفت: یک قطعه زمین 200 هکتاری و املاکی در قبرس و افغانستان و 100 دستگاه خودروی سنگین و 300 سند رسمی ملکی نیز از متهمان کشف شده است.

 

 

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در حوادث اخیر بازداشتی‌هایی از اقشار مختلف داشتیم که تعدادی از آن‌ها دانشجو بودند که ما آن‌ها را اراذل و اوباش نمی‌دانیم.

 

اسماعیلی افزود: به دلیل نگاه ویژه رئیس قوه قضاییه به قشر دانشجو، ایشان دستور دادند که به پرونده آن‌ها به صورت ویژه رسیدگی شود.

 

وی ادامه داد: تعداد زیادی از آن‌ها آزاد شدند و در حال حاضر هم تعداد بازداشتی‌های دانشجو کمتر از اعداد انگشتان دست است.

 

اسماعیلی افزود: تعدادی از سیاسیون کشور از سفره دانشجویان نان می‌خورند و می‌خواهند که همیشه تعدادی دانشجوی زندانی داشته باشیم که از نمد آن‌ها برای خود کلاه می‌سازند.

 

سخنگوی قوه قضاییه گفت: اما زمانی که این دانشجویان آزاد می‌شوند آن‌ها سکوت می‌کنند./تسنیم

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر