کد خبر: 75052
A

واکنش پلیس فتا به ایمیل احضار و بازخواست عملکرد کاربران در فضای مجازی

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا اعلام کرد: پلیس فتا هیچ‌گونه ایمیلی تحت سرویس دهنده‌های دیگر مانند Gmail , Yahoo, hotmail و یا سایر میل سرورها ندارد.

واکنش پلیس فتا به ایمیل احضار و بازخواست عملکرد کاربران در فضای مجازی

به گزارش دیده بان ایران؛  سرهنگ علی‌محمد رجبی با اشاره به ارسال ایمیل تحت نام و نشان پلیس فتا در روزهای اخیر، گفت: ارسال این ایمیل‌ها از سوی پلیس فتا نبوده و شهروندان فریب این دست ایمیل‌ها را نخورند.

وی تصریح کرد: ایمیل پلیس فتا تحت سرورهای خود این پلیس می‌باشد و پلیس فتا هیچ‌گونه ایمیلی تحت سرویس دهنده‌های دیگر مانند Gmail , Yahoo, hotmail و یا سایر میل‌سرورها ندارد و به هیچ عنوان کاربران را با ایمیل برای پاسخگویی نسبت به عملکرد خود در فضای سایبر احضار نمی‌کند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا خاطرنشان کرد: در صورت نیاز به احضار کاربران برای پاسخگویی نسبت به اعمال‌شان در فضای سایبر، این دعوت که به درخواست مراجع قضائی است به صورت کتبی به درب منزل کاربران ارسال می شود البته این رویه نه تنها برای کاربران حقیقی که کاربران حقوقی مثل شرکت‌ها، نهادها یا دیگر دستگاه‌های اجرایی به صورت اظهاریه کتبی به درب موسسه یا شرکت‌ها انجام می شود.

براساس گزارش سایت پلیس، سرهنگ رجبی یادآور شد: راهکارهای تشخیص اصالت ایمیل‌های ارسالی در سایت پلیس فتا موجود است و شهروندان می توانند با مطالعه این مبحث اطلاعات خوبی کسب کنند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا به هموطنان توصیه کرد: در صورت مواجهه ودریافت تماس‌های مشکوک، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با پلیس فتا در میان بگذارند

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر