کد خبر: 75144
A
قائم مقام رییس کل دادگستری استان تهران:

قضات با استفاده از تاسیسات نوین جزایی به کاهش جمعیت زندان‌ها اهتمام ورزند

قائم مقام رییس کل دادگستری استان تهران گفت: قضات باید با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و بهره‌مندی از تاسیسات نوین جزایی در جهت کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها اهتمام ورزند.

قضات با استفاده از تاسیسات نوین جزایی به کاهش جمعیت زندان‌ها اهتمام ورزند

به گزارش دیده بان ایران به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان تهران، محمدی مراسم معارفه رییس جدید حوزة قضایی بخش خاوران ویژگی‌های صنعتی حوز قضایی خاوران را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: این منطقه با وجود کارخانه های متعدد و شهرک صنعتی عباس آباد، به عنوان یکی از قطب های صنعتی پایتخت محسوب می‌شود و با توجه به شرایط اقتصادی خاص کشور و همچنین نامگذاری سال جاری به نام رونق تولید و تاکیدات مقام معظم رهبری(حفظ ا...) به حمایت از تولید و تولیدگران و همچنین ریاست قوه قضائیه در این خصوص، قضات به این نکته مهم توجه کامل داشته باشند که کارگاه ها و کارخانجات در این منطقه و سایر مناطق صنعتی به هیچ عنوان، نباید تعطیل و یا خط تولید آنان متوقف گردد.

قائم مقام رییس کل دادگستری استان تهران در ادامه استفاده از ظرفیت صلح و سازش را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: در بسیاری از پرونده ها که اختلافاتی بین اصحاب دعوی پدید آمده، این استعداد وجود دارد تا رسیدگی‌های قضایی از طریق قابلیت های شورای حل اختلاف صورت پذیرد و به هر جهت باید تلاش خودمان را معطوف به این مسیر کنیم که از تشکیل پرونده های متعدد در دادگاه ها جلوگیری شود.

محمدی موضوع اطاله دادرسی و جمعیت کیفری زندان را مورد بحث قرار داد و متذکر شد: در شرایط خاص کنونی که برای کشور پیش آمده، این موضوعات همواره مورد تاکید ریاست محترم قوه قضائیه و همچنین رییس کل دادگستری استان تهران قرار دارد و شایسته است با همت، تلاش، صبر و حوصله فراوان تمام اقدامات قضات معطوف به رفع اطاله دادرسی باشد؛ چرا که این تعداد زندانی زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست و قضات باید با استفاده از ظرفیت های قانونی و بهره مندی از تاسیسات نوین جزایی در جهت کاهش جمعیت کیفری زندان ها اهتمام ورزند.

این مقام قضایی به قضات توصیه کرد: در دوره ریاست حضرت آیت ا... رئیسی بر قوه قضائیه، بارقه امیدی در دل مردم ایجاد و اعتماد مردم نسبت به دستگاه قضایی بیشتر شده و در این زمینه باید تلاش کنیم با اخلاق مداری؛ امید مردم عزیزمان روز به روز به دستگاه قضایی افزایش پیدا کند و بخشی از این اعتماد سازی به حسن اخلاق و رفتار قضات با مراجعین ارتباط دارد.

محمدی خاطر نشان کرد: فلسفه کار خدمتگزاران عرصه قضاء اسلامی، گره گشایی از کار مردم است؛ لذا باید تمام تلاش خودمان را مصروف این نکته کنیم که مشکلی از کار مظلومین مرتفع گردد.

در ادامه این مراسم از زحمات اجاقلو طی دوران سرپرستی به عنوان جانشین رئیس حوزه قضایی بخش خاوران با اهداء لوح تجلیل بعمل آمد و میثم یاری با دریافت ابلاغ قضایی رسماً فعالیت خود را آغاز نمود.

در این مراسم امام جمعه، مسئولین قضایی حوزه‌های همجوار، بخشدار، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و شوراهای حل اختلاف، نیروی‌های نظامی، انتظامی، اجرایی، امنیتی، دهیاران و روسای ادارات، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و قضات و کارمندان این حوزه قضایی نیز حضور داشتند./ ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر