کد خبر: 75176
A

اختلاف بر سر آزادی فریبا عادلخواه و رولاند مارشال در دادسرا/ پرونده جهت حل اختلاف به دادگاه رفت

وکیل مدافع فریبا عادل‌خواه و رولاند گابریل مارشال -دو تبعه فرانسوی بازداشت شده در ایران- گفت: بازپرس پرونده با آزادی موکلینم به قید وثیقه موافقت کرده است ولی معاون دادستان با این امر مخالفت کرده و لذا برای رفع اختلاف، پرونده به دادگاه انقلاب ارسال شد.

اختلاف بر سر آزادی فریبا عادلخواه و رولاند مارشال در دادسرا/ پرونده جهت حل اختلاف به دادگاه رفت

به گزارش دیده بان ایران؛ سعید دهقان درباره آخرین وضعیت موکلینش گفت: قرار وثیقه پرونده موکلینم صادر شده و قاضی با آزادی آنها با وثیقه موافقت کرده است.

وی افزود: از آنجا که شش ماه از بازداشت موقت موکلینم گذشته و مدت قانونی بازداشت هم پیش از این تمام شده بود، صدور قرار وثیقه، با توجه به شرایط پرونده کاملاً درست بوده است  در حالی که این تصمیم ولو با تاخیر، قانونی بود ولی اتفاقی که رخ داده این است که معاون دادستان با نظر قاضی پرونده مخالفت کرده است.

دهقان تصریح کرد: از آنجا که پرونده در دادسرای امنیت اوین (شهید مقدس) بود، با این اختلافی که بین بازپرس و معاون دادستان پیش آمده است؛ پرونده باید جهت رفع اختلاف و تصمیم‌گیری به دادگاه صالح ارسال شود که در اینجا مرجع مورد نظر، دادگاه انقلاب است.

دهقان تصریح کرد: ما منتظر تصمیم درست و قانونی دادگاه انقلاب در رابطه با اختلاف نظر بین قاضی پرونده و معاون دادستان هستیم.

وی با اشاره به اینکه امروز روز جهانی حقوق بشر است گفت: همزمان که به مناسبت این روز در دنیا برنامه هایی در نظر گرفته می شود، خبر آزادی موکلینم ولو با وثیقه، می تواند خبر خوبی باشد.

این وکیل دادگستری گفت: در ملاقاتی که به اتفاق همکارم آقای بهزادی با موکلین داشتیم، آنها از این بلاتکلیفی طولانی که به ماه هفتم هم رسیده بسیار عذاب می کشند و ناراحت هستند و به طور خاص خانم عادل خواه بسیار ضعیف و نحیف شده است.

براساس این گزارش، دهقان 6 آبان ماه درباره آخرین وضعیت پرونده موکلینش گفته بود که خانم فریبا عادل‌خواه محقق ایرانی-فرانسوی در حوزه انسان شناسی است که از  خردادماه سال جاری به اتهام جاسوسی دستگیر شده است. بعد از خانم عادل‌خواه، رولاند مارشال، پژوهشگر فرانسوی است که برای دیدن او به ایران آمده بود به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی دستگیر شد و تا امروز چندین بار قرار بازداشت موقتش تمدید شده است./ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر