کد خبر: 75393
A

نمایندگان این بار توجیه شدند/ "اینترنت ملی" خیلی فایده دارد، راه دیگری هم نداریم!

با توجه به جدی شدن بحث راه افتادن اینترنت ملی و یا شبکه ملی اطلاعات کشور حالا به نظر می رسد که برخلاف موضوع افزایش قیمت بنزین و طرح سهمیه بندی آن که منجر به بروز حوادث تلخ و دردناکی در کشور شد و نمایندگان مجلس از آن بی خبر بودند؛ در طرح راه افتادن اینترنت ملی نمایندگان خانه ملت به صورت کامل از اجرای آن باخبرند و با مصاحبه های گوناگون سعی می کنند افکار عمومی را متوجه این موضوع نمایند. برخلاف اظهارات وزیر ارتباطات، ایران تنها چندگام تا اجرای مرحله نخست اینترنت ملی در کشور فاصله دارد و مسئول اجرای آن هم کسی نیست جز "محمد جواد آذری جهرمی". حال اینکه وزیر جوان چرا با این وجود اصرار دارد که بگوید خبری از اینترنت ملی نیست، بسیاری از کاربران در شبکه های مجازی بر این باورند که شاید تعریف او از اینترنت ملی که مردم دارند متفاوت باشد.

نمایندگان این بار توجیه شدند/  "اینترنت ملی" خیلی فایده دارد، راه دیگری هم نداریم!

به گزارش دیده بان ایران، با توجه به جدی شدن بحث راه افتادن اینترنت ملی و یا شبکه ملی اطلاعات کشور حالا به نظر می رسد که برخلاف موضوع افزایش قیمت بنزین و طرح سهمیه بندی آن که منجر به بروز حوادث تلخ و دردناکی در کشور شد و نمایندگان مجلس از آن بی خبر بودند؛ در طرح راه افتادن اینترنت ملی نمایندگان خانه ملت به صورت کامل از اجرای آن باخبرند و با مصاحبه های گوناگون سعی می کنند افکار عمومی را متوجه این موضوع نمایند.

از همین روی احمد مازنی عضو فراکسیون امید مجلس صبح امروز به خبرگزاری خانه ملت درخصوص فواید طرح راه اندازی شبکه ملی اینترنت ملی و با اشاره به مهلت سه هفته‌ای تعیین شده برای وزارت ارتباطات از جانب شورای عالی فضای مجازی برای ارائه طرح تکمیلی شبکه ملی اطلاعات، عنوان کرد: ما باید بین کره شمالی و کشورهای توسعه یافته آزاد یکی را انتخاب کنیم و راه سومی در این میان وجود ندارد.

نماینده اصلاح طلب مجلس این را هم اضافه کرده است که تقویت شبکه ملی اطلاعات به این دلیل دنبال می‌شود که اگر روزی تحریمی در حوزه اینترنت بین الملل بر کشور اعمال شد، بتوانیم از این ظرفیت برای پیشبرد امورات خود از جمله امورات بانکی برآییم تا کشور از این ناحیه مختل نشود.(اینجا)

همچنین رمضانعلی سبحانی‌فر نماینده مردم سبزوار در مجلس هم با اشاره به همین مهلت سه هفته‌ای تعیین شده برای وزارت ارتباطات از جانب شورای عالی فضای مجازی برای ارائه طرح تکمیلی شبکه ملی اطلاعات، که مازنی هم به آن اشاره کرد به خانه ملت گفت: شبکه ملی اطلاعات دو فایده برای کشور دارد؛ نخست اینکه امنیت داده‌های داخلی را تضمین می‌کند و دوم اینکه چنانچه، آمریکا روزی قصد اعمال تحریم در حوزه اینترنت بین الملل را داشته باشد، از این طریق می‌توانیم از پس امور خود برآییم. (اینجا)

این دو نماینده مجلس در حالی از تحریم احتمالی آمریکا در رابطه با اینترنت کشور خبر داده اند که اساساً تاکنون هیچ بحثی در رابطه با تحریم اینترنت کشور از سوی آمریکا و یا کشورهای دیگری مطرح نبوده است.

محمدجواد آذری جهرمی هم روز گذشته در توصیف ایجاد شبکه ملی ارتباطات و یا اینترنت ملی به رسانه ها گفته بود که قطعی اینترنت مانند قطع کردن هوا است و نباید در گفتن آن لکنت زبان داشت. اینترنت ملی یک دروغ بزرگ است. دروغی که آنقدر تکرار شده و راه درازی داریم برای این که این تفکر را تصحیح کنیم.

اما با این وجود برخلاف اظهارات وزیر ارتباطات، ایران تنها چندگام تا اجرای مرحله نخست اینترنت ملی در کشور فاصله دارد و مسئول اجرای آن هم کسی نیست جز "محمد جواد آذری جهرمی". حال اینکه وزیر جوان و یا سخنگوی دولت چرا اصرار دارند که بگویند خبری از اینترنت ملی نیست، بسیاری از کاربران در شبکه های مجازی بر این باورند که شاید تعریف این افراد از اینترنت ملی با تعریفی که مردم دارند متفاوت باشد. 

*تحریریه دیده بان ایران

 

 

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر