کد خبر: 75546
A

آخرین وضعیت آبگرفتگی شهر اهواز/ علی ساری: کماکان وضعیت بحرانی است

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه امکانات شهر اهواز برای دفع آب‌های سطحی و رفع آبگرفتگی کافی نیست، تأکید کرد: وزارت کشور و وزارت نیرو امکانات لازم را ارائه دهند.

آخرین وضعیت آبگرفتگی شهر اهواز/ علی ساری:  کماکان وضعیت بحرانی است

به گزارش دیده بان ایران؛ علی ساری در خصوص آخرین وضعیت سیل و آبگرفتگی خیابان‌های اهواز گفت: من اکنون در محله باغ شیخ ایستاده‌ام و در اینجا شاهد هستیم که آبگرفتگی در خیابان‌ها،‌ اتوبان‌ها و بلوارها مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده و از سوی دیگر می‌بینیم که این آب حتی به داخل خانه‌های مردم و پارکینگ‌ها نیز رفته است. اکنون دوستان در حال تخلیه آب از منازل مردم هستند ولی کماکان وضعیت بحرانی است چرا که امکانات در این منطقه کفاف این همه حجم از آب را نمی‌دهد. اهواز فاقد شبکه دفع آب‌های سطحی است و شبکه فاضلاب آن تقریبا ۵۰ درصد است و ۲۰ تا ۲۵ درصد همان ۵۰ درصد نیز فرسوده بوده و ریزش کرده است و عملا پاسخگوی این حجم از آب نیست.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شهردار گفته بود دفع آب‌های سطحی جزو وظایف آبفا است این در حالی است که قانون این وظیفه را متوجه شهرداری می‌داند و شهرداری باید پاسخگوی این مشکلات مردم باشد ولی اکنون در این وضعیت بحرانی نباید به دنبال پیدا کردن مقصر باشیم چرا که اکنون همه در کنار یکدیگر در حال خدمت‌رسانی و کمک هستند.

ساری تأکید کرد: آنچه در این میان به چشم می‌آید نبود امکانات و عدم ارائه امکانات کافی از سمت مرکز و وزارتخانه‌ها است. وزارت کشور و وزارت نیرو باید قاطعانه در این حوزه خدمت‌رسانی کنند و پای کار بیایند. استاندار نیز باید این موضوع را به سمت مرکز اطلاع دهد تا امکانات لازم ارائه شود. همه باید در این کار مشارکت داشته باشند تا مشکل حل شود. متأسفانه این حجم از آب به شدت به خانه‌های مردم آسیب زده و در خانه‌هایی که پارکینگ آن‌ها در طبقه ۱- است خودروهای مردم به زیر آب رفته‌اند.

وی عنوان کرد: این در حالی است که امکانات کنونی ما برای این حجم از آب مناسب نیست. استانداری باید از مرکز بخواهد امکانات بیشتری را در اختیارش قرار دهد.

نماینده مردم اهواز در پایان اضافه کرد: سیل گذشته بیشتر در مناطق روستایی بود ولی اکنون شاهد آبگرفتگی در سطح شهر اهواز هستیم و مناطق شهری دچار مشکل شده‌اند. وزارت کشور باید برای تخلیه آب از منازل مردم هر چه سریع‌تر امکانات لازم را ارائه دهد تا بتوانیم با تانکر و پمپ‌های مخصوص و وسایل مورد نیاز این مشکل را رفع کنیم./ ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر