کد خبر: 75554
A
رییس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه:

جریانی می‌خواهد با عوامل نفوذی چهره دستگاه قضایی را مخدوش کند

رییس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه گفت: یک جریانی در کشور پیدا شده که می‌خواهد به هر شکلی با عوامل نفوذی خود چهره دستگاه قضایی را مشوش و مخدوش کند.

جریانی می‌خواهد با عوامل نفوذی چهره دستگاه قضایی را مخدوش کند

به گزارش دیده بان ایران به نقل از قوه قضاییه، آئین تکریم و معارفه مدیر کل حفاظت و اطلاعات دیوان عدالت اداری با حضور رئیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه، رئیس دیوان عدالت اداری، و جمعی از قضات عالی رتبه دیوان و کارکنان اداری برگزار شد.

حجت الاسلام عبداللهی رئیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در این مراسم گفت: در سطح جامعه انسانی، هر مجموعه‌ای که وجود دارد، نهاد و یا سازمان، به دارایی‌ها و اندوخته‌های خود افتخار می‌کند، چه از نظر عملکردی و چه از نظر تشکیلاتی، اما دستگاه عدلیه به سرمایه موجودش که نیروی انسانی است مباهات می‌کند، فخر دستگاه قضا به داشتن افراد موفق در امر عدالت و تحقق آن است.

رئیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه با اشاره به ضرورت اجرای عدالت در جامعه بیان کرد: فرد عادل که می‌خواهد عدالت را اجرا کند، خود اگر از حریم عدالت و محور عدالت خارج شود حتماً قابلیت اجرای عدالت را نخواهد داشت، متقاضیان مراجعه کننده به ما هیچکدام از ما جلال و جبروت نمی‌خواهند و یا خواهان بودجه و ... نیستند، آن‌ها برای احقاق حقوقشان به ما مراجعه می‌کنند و هیچ مقام و مرجعی نه تنها در ایران بلکه در هر کجای دنیا محترم‌تر از فردی که عنوان قضا را دارد، نیست.

وی ادامه داد: این جایگاهی که خداوند برای قاضی تعریف کرده و رسول خدا آنرا ابلاغ نموده و اولیاء الهی به تبعیت از پیامبر در بین موجودات استمرار داده و امروز ما متأسی به مسندی هستیم که از خداوند نشأت گرفته لذا شناخت شخصیت خیلی مهم است. اینکه ما بدانیم چه کسی هستیم، و در کجا نشستیم و چه وظیفه‌ای بر دوش ما گذاشته شده و از ما چه توقعی دارند خیلی مهم و قابل توجه است.

عبداللهی در ادامه سخنان خود در جمع قضات دیوان عدالت اداری با تأکید بر وجود کمین گاه‌ها و خطرات پیش روی قضات و کارکنان دستگاه قضایی افزود: با توجه به جایگاه قضات در مسندهای مختلف و نوع کارهای آن‌ها، خطرات گوناگونی برای به انحراف کشیدن آن‌ها وجود دارد و هرچه این جایگاه حساس‌تر و مهم‌تر باشد وجود این دسیسه‌ها و افراد سودجو بیشتر خواهد بود.

وی ادامه داد: شئون دستگاه قضا و قاضی خیلی بالا است و رأفت شما نیز به نسبت سایر اجزای دستگاه قضایی از ارتفاع بالاتری برخوردار است.

رئیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه با اشاره به ضرورت صیانت و حفاظت از کارکنان دستگاه اداری و قضایی، تأکید کرد: دستگاه‌های نظارتی برای این ایجاد نشدند که بروند از بدها مراقبت کنند بلکه به فرموده رئیس قوه قضائیه؛ بد، بد است و نیاز به مراقبت ندارد بلکه باید از خوبان مجموعه مراقبت کرد.

وی در ادامه گفت: انتخاب قضات بر اساس وجود اعتماد صورت گرفته و قاضی باید بگوید من هستم با هزاران نفر از کسانی که خون پاکشان در این سرزمین به زمین ریخته شده است، من هستم با هزاران جانبازی که بعضاً ۳۵ سال فقط پلک چشمشان باز می‌شود و به سقف اتاقش نگاه می‌کند؛ و خیلی از کسانی که جان خود را دادند تا من در این مسند بنشینم.


رئیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در ادامه گفت: ما یادمان نرود که در دنیا هر اتفاقی که در یک جمع انسانی بیفتد یک ثمره‌ای دارد و ثمره انقلاب اسلامی ما و نتیجه خون هزاران شهید از آغاز نهضت حضرت امام راحل (رضوان الله تعالی علیه) همین انقلاب با سکان داری ولایت فقیه است و اگر ما از این فاصله بگیریم و معتقد به آن نباشیم که به اتکاء به این بیرق و سکان به این شأن و جایگاه رسیدیم حکمی که می‌کنیم باطل است و باید به شأن خود تشکیک کرده و از آن فاصله بگیریم، رئیس قوه قضائیه منصوب از این جایگاه یعنی ولایت فقیه است که به من شما اذن داده تا حکم کنیم. خدایی نکرده نکند در این جایگاه باشیم و بگذاریم به این بیرق و سکان آسیب برسد.

عبداللهی در ادامه سخنان خود تأکید کرد: اگر بنا است که ما در جمهوری اسلامی نظر قضایی بدهیم و نظر قضایی ما با منویات ولی فقیه منافات داشته باشد حتماً شبهه شرعی پیدا می‌کنیم، در سیر تحولی که ریاست قوه به رهبر معظم انقلاب تقدیم کرد مبانی تحول را اتکاء به موازین شرع اعلام و تأئید آن هم بر همین مبنا بوده است، شرع مقدس به ما اجازه خلاف شرع را می‌دهد؟ خیر شرع مقدس حتی به قاضی اجازه مکروه و یا اجازه ترک اولی را هم نمی‌دهد.

وی بیان کرد: یک جریانی در کشور پیدا شده که می‌خواهد به هر شکلی با عوامل نفوذی خود چهره دستگاه قضایی را مشوش و مخدوش کند، نفوذ و نقشه برای تخریب یک نفر و در معرض آسیب قرار دادن یک قاضی از نظر اخلاقی و مالی حتماً برای آن فرد نشانه گیری نشده بلکه برای سیستم قضایی و به انحراف کشیدن مسیر مبارزه با فساد طراحی شده است.

وی ادامه داد: رئیس  قوه قضائیه مسیری را انتخاب کردند؛ تحت عنوان مبارزه با فساد در درون و بیرون قوه قضائیه و این را باید یقین بدانیم که این نفوذ با تفاله‌های محدود خود در دستگاه قضایی به این خاطر است که در یک جاهایی این مسیر مبارزه با تزلزل روبرو شود و عدم تزلزل این است که ما از حریم معیارهای قانونی و شرعی که برای ما تعریف شده است عبور نکنیم، همواره افراد خبیث برای آلوده کردن همکاران قضایی دام پهن می‌کنند. دشمن در حال تخریب است و تعارف با کسی ندارد، و سعی می‌کند با یکسری از حرکات دیگران را نیز ترغیب به فساد کنند که در اطراف مجموعه‌های قضایی کم نیستند.

رئیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه گفت: ریاست قوه قضائیه به مجموعه حفاظت و اطلاعات و دادسرای انتظامی قضات تکلیف می‌کند که نظارت برای اعتماد سازی است و سلب اعتماد و یا مچ گیری نیست، بلکه باید با مراقبت و اعتماد سازی در دستگاه قضایی از کارکنان صیانت نمود، ولی متأسفانه بعضی وقت‌ها می‌بینیم که برخی از افراد غفلت می‌کنند و از حریم شأن خودشان خارج می‌شوند و گرفتار می‌شوند./ ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر