کد خبر: 75570
A

امام‌جمعه بندرعباس: نباید بگذاریم مصرف مشروبات الکلی عادی تلقی شود

حجت‌الاسلام و المسملین عبادی با اشاره به اینکه مشروبات الکلی امروز بحران دیگری است، خاطرنشان کرد: به دلیل همجواری هرمزگان با کشورهای حوزه خلیج‌فارس شاهد بحث واردات مشروبات الکلی هستیم و هرمزگان در این بخش متأسفانه شرایط خوبی ندارد.

امام‌جمعه بندرعباس: نباید بگذاریم مصرف مشروبات الکلی عادی تلقی شود

به گزارش دیده بان ایران؛ آیین معارفه "مجتبی قهرمانی" به‌عنوان دادستان جدید مرکز استان هرمزگان و تکریم "ابوالفتح ابوالهادی" امروز، پنجشنبه ۲۸ آذرماه در محل سالن همایش‌های ثارالله سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان در حال برگزاری است.

دادستان سابق بندرعباس نیز در این مراسم اظهار کرد: بنده این توفیق را داشته‌ام که همه خدمت قضایی خود را در استان هرمزگان بوده‌ام، از سال 79 در این استان هستم و در جاهای مختلف دادگستری، سازمان بازرسی انجام‌وظیفه کرده‌ام. 
ابوالفتح ابوالهادی افزود: در دادسرای بندرعباس دو سال خدمت مردم هرمزگان بودم و آنچه در توان داشتم را به کار گرفتم . امیدوارم موردعنایت خداوند قرار گرفته باشد؛ در همه این سال‌ها از همراهی بسیاری از همکارانم استفاده کردم، شرایط برای من به‌گونه‌ای بود که هیچ احساس غربتی نداشتم.
وی ادامه داد: با پیگیری‌ها و زحمات رئیس‌کل دادگستری هرمزگان و همه همکاران و همه مسئولان استانی دادسرای بندرعباس در وضعیت خوبی قرار دارد و ازلحاظ آمار عملکردی در آخرین رتبه‌بندی رتبه اول را کسب کرده است و قطعاً شرایط محیا است که در جایگاه بالاتری قرار بگیرد.
دادستان سابق بندرعباس تصریح کرد: آقای قهرمانی دوست و همکار بنده است و به شایستگی قبول زحمت و راه را برای رفتن بنده هموار کرد و از وی تشکر می‌کنم.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان نیز در این مراسم اظهار کرد: گاهی در حوزه اختیارات ولایت‌فقیه در دوران غیبت کبرای امام زمان (عج) مسئله‌ای که همه فقها در آن اتفاق‌نظر دارند امور عمومی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی عنوان کرد: اصل دیگری که در نظام ولایت و امامت به آن پرداخته می‌شود قوه مجریه در اسلام و تأمین عدالت است، مصالح عمومی در نظام ولایت و امامت به‌عنوان یک اصل در حاکمیت دینی است.

وی تصریح کرد: بخش عمده اهداف نظام به‌عنوان شئون ولایت امر تفویض به قوه قضاییه شده و انحصاری به قوه قضاییه ندارد و بخشی از عدالت به عهده قوه مجریه است اما بار اصلی این کار بر دوش قوه قضاییه است، قوه قضاییه به‌ویژه دادستانی‌ها به‌عنوان ادامه‌دهنده وظیفه‌ای که اسلام به‌عنوان شئون ولایت و امامت دیده‌شده عهده‌دار تأمین مصالح عامه هستند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان افزود: دادستانی‌ها در نظام جمهوری اسلامی مأموریت بزرگی را به عهده‌دارند و اصلی‌ترین کار را در بخش تأمین مصالح عامه جامعه اسلامی دارند؛ امروز رسالت دادستانی‌ها در دستگاه قضای ما رسالتی بسیار مهم و مرتبط با فلسفه تشکیل حکومت اسلامی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان افزود: دریا به‌عنوان یک نعمت خدادادی در کنار مردم هرمزگان قرار دارد و این نعمت متعلق به تمام مردم است  پس بهره‌مندی از حقوق دریا نیاز به یک کارشناسی دقیق دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاهیان باید به این منزله ورود کرده و رشته حقوق دریا را در هرمزگان راه‌اندازی و دانشجویان پایان‌نامه‌های خود را به این سمت سوق دهند، تصریح کرد: حقوق دریا هم در ابعاد بین‌المللی و هم ابعاد داخلی نیاز به تأمل و همفکری دارد.

حجت‌الاسلام و المسلین عبادی بیان کرد: در حوزه دریا و محیط‌زیست مردم منابعی دارند که نیاز به تأمین منابع احساس می‌شود و دادستانی‌ها می‌توانند نقش مهمی در این مسیر ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر حقوق عمومی به‌درستی رعایت شود و این حقوق ضایع نشود شاهد خواهیم بود که همه امور طبق قانون پیش خواهد رفت و این موضوع بدون ورود دادستانی‌ها محقق نمی‌شود.

امام‌جمعه بندرعباس با بیان اینکه دادستانی‌ها نیاز به کارشناسان و مشاوران خبره در حوزه دریا، مسائل عمومی و محیط‌زیست دارند، اضافه کرد: امروز اگر مردم هرمزگان از بوی تعفن فاضلاب رنجیده‌اند نیاز به یک محیط کارشناسی و حضور مشاوران خبره دارد.

وی ادامه داد: پیش از آنکه به این بحران برسیم باید کارشناسی می‌شد و این از حقوق مردم است که باید رعایت شود.

حجت‌الاسلام و المسملین عبادی با اشاره به اینکه مشروبات الکلی امروز بحران دیگری است، خاطرنشان کرد: به دلیل همجواری هرمزگان با کشورهای حوزه خلیج‌فارس شاهد بحث واردات مشروبات الکلی هستیم و هرمزگان در این بخش متأسفانه شرایط خوبی ندارد.

وی بیان کرد: هنوز شرایط بسیار بدی در حوزه مشروبات الکلی داریم و باید به جد این موضوع را به‌عنوان یک معضل اجتماعی موردتوجه قرار دهیم زیرا جامعه ما به‌واقع با مشکل مواجه است و نباید بگذاریم مصرف مشروبات الکلی به امری عادی تبدیل شود.

رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان صبح امروز در آئین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان اظهار کرد: مقام معظم رهبری در حکم انتصاب آیت‌الله رئیسی فرمودند برای همه‌ی فصول سند تحول، زمان تعیین کنید و خود و همکارانتان را بر پایبندی به سرآمد برنامه الزام نمایید؛ در زمان‌بندی‌ها نه عجله و نه مماطله نباید راه داده شود. در همه فصول تحول، مردمی بودن و انقلابی بودن و ضد فساد بودن را رعایت کنید.

علی صالحی افزود: همان‌طور که آیت‌الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه اظهار کرد حکم مقام معظم رهبری منشوری است جهت عملکرد دستگاه قضایی و همه ما ملزم به رعایت آن هستیم ازاین‌رو دستگاه قضای استان هرمزگان نیز به تأسی از حکم مقام معظم رهبری همراه با سراسر کشور بحث تحول در درون دستگاه را به‌عنوان سرلوحه کار خود قرار داده است.

رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان عنوان کرد: از زمان انتصابم از یکم خردادماه ۹۸ به‌عنوان رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان سعی کردم همان‌طور که همکارانم در گذشته فعالیت چشمگیری داشتند در این تحول همگام با سراسر کشور اقدام کنم.

صالحی ادامه داد: در راستای عملی کردن برنامه تحول ضرورت را بر این دیدم که بازرسی‌های حوزه‌های قضایی را به‌عنوان اولویت در دستور کار قرار دهیم، دو دور بازرسی تمامی حوزه‌های قضایی استان هرمزگان را انجام دادم.

وی تصریح کرد: این بازرسی‌ها بسیار هدفمند بوده و سوری نبوده است، سعی کردیم حجم عظیمی از پرونده‌ها را بررسی کنیم و نارسایی‌ها، ضعف‌ها و نقایص را ببینیم، در جهت رفع آن‌ها اقدام و نقاط قوت را تقویت کنیم.

رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان بیان کرد: با این کار جهادی و انقلابی که در هرمزگان صورت گرفت همه وقفه‌های ما زیر یک ماه است و این مسئله را به‌صورت مستمر رسد می‌کنیم.
صالحی ادامه داد: در بحث مردمی بودن که یکی از توصیه‌های مقام معظم رهبری در حکم انتصاب آیت‌الله رئیسی بوده است، ما این مسئله را به‌عنوان یک وظیفه در دستور کار خود قرار دادیم و یک روز هفته را صرفاً به ملاقات‌های مردمی اختصاص دادیم.
وی خاطرنشان کرد: در مساجد جامع شهرستان‌ها جلساتی برگزار کردیم و به‌واسطه این جلسات اختلافات بزرگی که بین طوایف در سطح استان هرمزگان وجود داشت برطرف شدند./ ایسنا

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر