کد خبر: 75610
A
مدیرعامل بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان کشور خبر داد؛

کمبود ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار معلم در سال ۱۴۰۴

مدیرعامل بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: به علت بازنشستگی معلمان در سال ۱۴۰۴ کشور با کمبود ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار معلم مواجه می شویم.

کمبود ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار معلم در سال ۱۴۰۴

 به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ مهدی احمدی، روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری انتخابات اعضای هیات مدیره بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در زمان کنونی دانشگاه فرهنگیان با شیب تندی برای جبران این کمبود مرکز ثقل تعلیم و تربیت کشور تلاش می کند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۷۰ هزار دانشجو معلم در کشور مشغول تحصیل هستند، اظهار داشت: این دانشگاه در کنار کمیت تامین نیرو برای آموزش و پرورش به فکر کیفی سازی در نظام تعلیم و تربیت است و در این راستا معلم به روز، اهل مطالعه و توانمند در انتقال مهارت های زندگی به دانش آموزان و آینده سازان را تربیت می کند.

مدیرعامل بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان کشور با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان رسالت تربیت منابع انسانی مورد نیاز در رشته های متعدد نظام آموزش و پرورش را دارد، گفت: نظام تعلیم و تربیت کلا باید متحول شود و از حفظ طوطی وار خارج و به نظام مهارت آفرینی زندگی تبدیل شود.

احمدی، با اشاره به اینکه نظام تعلیم و تربیت نیاز به کار فرهنگی عمیقی دارد، ادامه داد: در آینده نزدیک بعد از ترمیم کاستی های نظام آموزش و پرورش برای کیفی سازی معلم تلاش می شود و با توجه به مدیریت جهادی در سازمان مرکزی و استان ها مباحث کمی و کیفی عملیاتی می شود.

وی یادآوری کرد: بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان کشور می تواند در کمی و کیفی سازی کمک حال دانشگاه فرهنگیان باشد و در این راستا از ۷۰ درصد ظرفیت های مردمی و کمک های خیران بهره می برد.

مدیرعامل بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان کشور با اشاره به سابقه وقف و سنت حسنه نیکوکاری در کشور و آذربایجان شرقی گفت: در زمان کنونی این سنت حسنه در کشور ما مغفول شده و از رتبه ۲۳ به رتبه ۲۶ در بین ۱۴۶ کشور دنیا تنزل کرده است.

احمدی، افزود: این بنیاد تلاش می کند با تاسیس ۳۱ شعبه در استان های کشور سنت حسنه وقف را در جهت کمی و کیفی سازی دانشگاه فرهنگیان عملیاتی کند و مشکلات پیش پا افتاده پردیس ها و مراکز آموزش عالی را رفع کند.

وی اظهار داشت: بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان در این راستا طرح شعار « یکصد، سی و یک» را با تکیه بر ثروت مشروع نیکوکاران کشور عملیاتی می کند و در آن تلاش می کند در ۳۱ استان کشور ۱۰۰ هکتار به ساخت دانشگاه فرهنگیان واگذار شود.

مدیرعامل بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: هم اکنون نقشه آن ها آماده و همه خدمات مسایل دانشجویی در آن لحاظ شده است و امید است با کمک مسوولان در خصوص اهدای زمین برای این منظور و مشارکت خیران این دانشگاه ها در استان ها ساخته شود.

احمدی، ادامه داد: امروز دوازدهمین بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان در آذربایجان شرقی تاسیس و اعضای هیات مدیره آن انتخاب شدند و تاسیس شعبه این بنیاد در سایر استان ها نیز در دستور کار است.

وی با بیان اینکه عمده کمک های خیران به این بنیاد در قالب ساخت و ساز و کمک های رفاهی انجام می شود، یادآوری کرد: دانشگاه فرهنگیان زمینی در اختیار نداشته و فضاهای آموزشی و فیزیکی آن مربوط به آموزش و پرورش است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر