کد خبر: 75663
A

شهرداری تهران: به دنبال گورستان‌های جدید در شرق و غرب تهران هستیم

شهردار تهران با بیان اینکه بحث توسعه بهشت زهرا(س) در اینجا معنایی ندارد گفت: به دنبال مکان‌های جدید در شرق و غرب هستیم تا از تمرکز دوری کنیم. چرا که می‌بینید در پایان سال وقتی مردم به بهشت زهرا می‌روند به دلیل تمرکز حتی شریان‌های اصلی نیز قفل می‌شود.

شهرداری تهران: به دنبال گورستان‌های جدید در شرق و غرب تهران هستیم

به گزارش دیده بان ایران؛ پیروز حناچی صبح امروز در مراسم افتتاح همزمان ۴۰ پروژه در منطقه ۲۰ با بیان اینکه شهر ری شهری است که ۶۰۰۰ سال تمدن قطعی دارد گفت: هنگامی که در مجاورت برج طغرل گود برداری می‌کردند حداقل سه لایه تمدنی در آنجا دیده شد. اما چه اتفاقی افتاده است که ری که تا قبل از حمله مغول با حدود ۶۰۰ هزار نفر جمعیت به عنوان یک کلانشهر شناخته شده بود الان تنها فقط یه دیواره ، یک برج طغرل و یک اثر مرمت شده دوره ساسانی و بخشی از دژ رشکان از آن باقی مانده است و این در حالی است که ری یا راگا همواره به عنوان یک شهر معروف شناخته شده است و سهم زیادی در جاده ابریشم به عنوان یک ایستگاه جدی فعال داشته است.

وی با اشاره به مقبره حضرت عبدالعظیم در این منطقه تصریح کرد: در آموزه‌های دینی توصیه‌های زیادی به زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی شده است و این در حالی است که در منطقه ری گورستان ابن بابویه و جوانمردان ایاری همچون جوانمرد قصاب را داشتیم.

حناچی با بیان این که شهرداری تهران تلاش می‌کند که به منطقه ری نگاه ویژه‌ای داشته باشد گفت: اهمیت ری علاوه بر داشتن سابقه تاریخی ، وجود تراکم جمعیتی نسبتا بالا است که در تلاش هستیم با نگاه توزیع خدمات بیشتر از سرانه درآمد منطقه، در ری هزینه کنیم.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم در بازبینی طرح تفصیلی به ظرفیت‌های مغفول مانده ری توجه کنیم گفت: یکی از مسائلی که مردم از ما درخواست داشتند، موضوع بافت فرسوده است که به نظرم وحی منزل نیست و ممکن است محدوده‌هایی جا مانده باشد که این فرایند قابل اصلاح است و همچنین ما در ری ظرفیت‌هایی داریم که کمتر به آن توجه شده اما می‌تواند موتور محرکی باشد که می‌توان به مساله‌ی کارخانه سیمان اشاره کرد و باید بگویم با کارخانه سیمان در دهه‌های قبل ایران ساخته شد. به گونه‌ای که این کارخانه تا مدت‌ها تنها کارخانه صنعتی ایران بود و حالا با کمک دولت قرار شده این کارخانه با نگاه فرهنگی موتور محرک شود که امیدواریم با پشتیبانی دادگستری ری این کار حل شود و قول می‌دهم با حل مشکلات حقوقی، این کارخانه تبدیل به موتور محرک فرهنگی و اقتصادی شود.

شهردار تهران در خصوص فعالیت آرادکوه نیز گفت: طرح کاهش پسماند ( کاپ) در حال اجرا است و این در حالی است که روزانه در گذشته حدود ۷۰۰۰ تن زباله به آراد کوه منتقل می‌شد؛ اما حالا با تفکیک زباله‌ها انتقال زباله به حدود۶۳۰۰ تن رسیده است و به ما منت بر سر کسی نمی‌گذاریم اما به نظر می‌رسد این رویه باید اصلاح شود و مردم کمک کنند تا تفکیک از مبداء را در خانه شروع کنیم.

وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات تهران که ری نیز از آن رنج می‌برد ناشی از تمرکز جمعیت و فعالیت در یک منطقه است افزود:  ۳۰ درصد گردش اقتصادی، ۲۵درصد تولید ناخالص و ۲۰ درصد جمعیت کشور در کمتر از ۲ درصد مساحت کشور تهران هستند که این تمرکز موجب مشکلاتی می‌شود که هم حسن است و هم عیب. که حسن آن ایجاد اشتغال و موتور محرک اقتصادی است و عیب آن نیز تمرکز است که باید به سیاست‌های عدم تمرکز نیز نگاهی داشته باشیم.

حناچی همچنین از لزوم توسعه میادین میوه و تره بار در تهران خبر داد و گفت: تمام تلاشمان این است که با توسعه میادین میوه و تره بار قدری از آلام بکاهیم چرا که بعضا دیده شده است در مناطق مرکزی و شمالی تهران، حتی تا ۴۰ درصد تفاوت قیمت در مواد پروتئینی حبوبات و غیره دیده می‌شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر