کد خبر: 75755
A

جلسه محسن هاشمی با رئیس قوه قضائیه درباره آلودگی هوا

رئیس شورای شهر تهران گفت: در جلسه هم اندیشی امروز مشخص شد نقش گوگرد در منشا بوی نامطبوع تهران بالاتر بود.

جلسه محسن هاشمی با رئیس قوه قضائیه درباره آلودگی هوا

به گزارش دیده بان ایران؛ محسن هاشمی در جریان یکصد و هشتاد و چهارمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درخصوص جلسه هم اندیشی صبح امروز گفت: در جلسه هم اندیشی امروز که با حضور شهردار برگزار شد درباره آلودگی هوای تهران و همچنین بوی بدی که در سطح شهر استشمام شد صحبت کردیم.

وی ادامه داد: آقای حناچی و مسئولان اداره کل محیط زیست شهرداری تهران حضور داشتند و کل جلسه به مساله بو و آلودگی هوا اختصاص یافت.

هاشمی با بیان اینکه شهرداری گزارشی در این باره تهیه کرد اظهار داشت: شهرداری این گزارش را به زودی منتشر می کند، اما نمودارهای این گزارش نشان می دهد که در روز ۲۳ آذر سطح گوگرد به مراتب بالاتر رفته بود.

وی با بیان اینکه در ادامه جلسه درباره آلودگی هوا توضیحاتی ارائه شد تصریح کرد: سپس سهم هر دستگاه در آلودگی هوا را مشخص کردند.

وی درپاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه مسئولان هنوز مشغول بررسی سهم دستگاه ها هستند؟ گفت: مسئولان که مثل شما خبرنگاران اطلاعاتشان وسیع نیست.

وی در ادامه تاکید کرد بحث آلودگی هوا یک ضرورت است و آماری از سهم آلاینده ها ارائه داد و گفت:در آلایندگی گازی خودروهای گازی در حدود ۳۷ درصد سهم دارند، موتورسیکلت ها ۲۱ درصد، وانت ۹/۵درصد، کامیون ها ۳/۱درصد، اتوبوس ها نیم درصد و خودروهای سواری سهم ۱۴ درصدی دارند. اما در ذرات ۲/۵ میکرون خودروها ۱۴ درصد و کامیون‌ها ۱۶ درصد سهم دارند.

وی ادامه داد: همچنین در این جلسه درباره وظیفه شهرداری در این جلسه صحبت شد و گزارش کمیسیون اصل ۹۰ که در اردیبهشت منتشر شد و وظایف دستگاه ها در آن مشخص شده است. این گزارش جدید است و سهم ۹ دستگاه در کاهش آلودگی هوا را مشخص کرده است.

هاشمی درباره وضعیت منبع بوی نامطبوع گفت: هنوز تکلیف روشن نشده است، اما سهم گوگرد بالا رفته است.وی درباره نقش آرادکوه در انتشار بوی نامطبوع تهران گفت: نقش آرادکوه را بسیار پایین دیدند، در واقع آرادکوه در انتشار بوی نامطبوع نقش دارد، اما سهم پایینی دارد.

هاشمی در پاسخ به سوالی درباره توسعه مترو به شهرک های اقماری گفت: توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه مترو یک الزام است.توسعه مترو اسلامشهر مدتها مسکوت مانده بود، اما با پیگیری شهردار اسلامشهر مورد پیگیری قرار گرفته است.

وی در واکنش به اینکه آقای علیخانی به شهردار تهران نامه زده است که بابت مابه التفاوت افزایش نرخ بنزین دو و نیم میلیارد تومان به پلیس راهور داده شود، گفت: از این موضوع اطلاعی ندارم.

بنابراین گزارش، رئیس شورای شهر تهران دقایقی پس از آغاز جلسه شورای شهر تهران، صحن این شورا را ترک کرد. محسن هاشمی درباره علت ترک زود هنگام صحن شورای شهر گفت: با آقای رئیسی جلسه‌ای درباره آلودگی هوای تهران داریم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر