کد خبر: 76096
A

حاشیه های مرگ دلفین تهران/ دلفیناریوم برج میلاد دامپزشک نداشت !

مهرداد کتال محسنی معاون محیط طبیعی اداره محیط زیست استان تهران: درباره مرگ دلفین در دلفیناریوم برج میلاد اظهار کرد: در پی خبر مرگ دلفینی در دلفیناریوم برج میلاد همکاران ما در اداره و سازمان محیط زیست برای بررسی موضوع به برج میلاد رفتند، اما پس از یک ساعت معطلی با لاشه دلفین مواجه شدند. او با بیان اینکه این دلفین در روز ۲۹ آذر بر اثر بیماری تلف شده است، گفت: سازمان محیط زیست برای بررسی صحت و سقم این مطلب، خونگیری اولیه، کالبدشکافی و نمونه‌برداری از لاشه را انجام داده است تا علت مرگ در آزمایش‌های بعدی به طور کامل مشخص شود. کتال محسنی با اشاره به تخلف این مجموعه بیان کرد: تمامی فعالیت‌های دلفیناریوم برج میلاد تا تعیین علت تلف‌شدن این حیوان و معرفی یک دامپزشک دارای صلاحیت به‌عنوان مسئول فنی و حضور خود مالک اصلی این مجموعه متوقف می‌شود.

حاشیه های مرگ دلفین تهران/ دلفیناریوم برج میلاد دامپزشک نداشت !

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ مهرداد کتال محسنی معاون محیط طبیعی اداره محیط زیست استان تهران، درباره مرگ دلفین در دلفیناریوم برج میلاد اظهار کرد: در پی خبر مرگ دلفینی در دلفیناریوم برج میلاد همکاران ما در اداره و سازمان محیط زیست برای بررسی موضوع به برج میلاد رفتند، اما پس از یک ساعت معطلی با لاشه دلفین مواجه شدند.

او با بیان اینکه این دلفین در روز ۲۹ آذر بر اثر بیماری تلف شده است، گفت: سازمان محیط زیست برای بررسی صحت و سقم این مطلب، خونگیری اولیه، کالبدشکافی و نمونه‌برداری از لاشه را انجام داده است تا علت مرگ در آزمایش‌های بعدی به طور کامل مشخص شود.

کتال محسنی با اشاره به تخلف این مجموعه بیان کرد: تمامی فعالیت‌های دلفیناریوم برج میلاد تا تعیین علت تلف‌شدن این حیوان و معرفی یک دامپزشک دارای صلاحیت به‌عنوان مسئول فنی و حضور خود مالک اصلی این مجموعه متوقف می‌شود.

او افزود: دلفیناریوم برج میلاد از سال ٩٤ از سازمان محیط‌زیست مجوز گرفته است و در این چند سال یکی از شیر‌های موجود در آنجا در سال ٩٦ به علت کهولت سن تلف شد و سازمان مرکزی محیط‌زیست مجوز تاکسیدرمی آن را صادر کرده است.

معاون محیط طبیعی اداره محیط زیست استان تهران افزود: روال قانونی این مسئله باید طی شود و ما به آن‌ها ضوابط را اعلام کردیم و اگر تمکین نکنند، اداره محیط‌زیست شهر تهران موارد حقوقی را پیگیری می‌کند

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر