کد خبر: 76156
A

آخرین وضعیت پرونده ۲ شرور خبرساز؛ ماجرای دنباله‌دار هانی کرده و وحید مرادی/ رقبای کرمانشاهی که بر سر کنترل مناطق مختلف تهران به جان هم افتادند/ چرا قاتلان وحید مرادی محاکمه نشدند؟

نام هانی کرده و وحید معروف به عقاب ۱۸ ماه بعد از قتل وحید در زندان دوباره با هم گره خورد. این بار هانی هدف ضربات مرگبار قمه قرار گرفت و برخی مدعی شدند، ضاربان او، نوچه‌های وحید بودند که در خونخواهی وحید به او حمله کردند. درگیری این دو بر سر کنترل برخی مناطق تهران از چند سال پیش آغاز شد. نام هانیکرده و وحید مرادی تا چند سال قبل در اغلب طرح‌های پلیس برای برخورد با اراذل می توان دید و اگر در فضای مجازی نامشان را جست‌وجو کنید عکس‌های آنها را میبینید. علاوه بر این نام هانی کرده را هم در کنار مربیان لیگ برتری و حتی مدافعان حرم میبینید. البته او پس از انتشار عکس هایی که مدعی بود در سوریه گرفته، اعلام میکند،دست از شرارت برداشته، اما ماجرای درگیری و رقابت او با وحید و سپس قتل وحید مرادی نام هانی خمانه را دوباره بر سر زبان ها انداخت

آخرین وضعیت پرونده ۲ شرور خبرساز؛ ماجرای دنباله‌دار هانی کرده و وحید مرادی/ رقبای  کرمانشاهی که بر سر کنترل مناطق مختلف تهران به جان هم افتادند/ چرا قاتلان وحید مرادی محاکمه نشدند؟
به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ نام هانی کرده و وحید معروف به عقاب ۱۸ ماه بعد از قتل وحید در زندان دوباره با هم گره خورد.

 این بار هانی هدف ضربات مرگبار قمه قرار گرفت و برخی مدعی شدند، ضاربان او، نوچه‌های وحید بودند که در خونخواهی وحید به او حمله کردند.

 درگیری این دو بر سر کنترل برخی مناطق تهران از چند سال پیش آغاز شد. نام هانیکرده و وحید مرادی تا چند سال قبل در اغلب طرح‌های پلیس برای برخورد با اراذل می توان دید و اگر در فضای مجازی نامشان را جست‌وجو کنید عکس‌های آنها را میبینید. علاوه بر این نام هانی کرده را هم در کنار مربیان لیگ برتری و حتی مدافعان حرم میبینید. 

البته او پس از انتشار عکس هایی که مدعی بود در سوریه گرفته، اعلام میکند،دست از شرارت برداشته، اما ماجرای درگیری و رقابت او با وحید و سپس قتل وحید مرادی نام هانی خمانه را دوباره بر سر زبان ها انداخت

 

 

پس از دستگیری وحید و قتل او در زندان، توجه‌ها به هانی بیشتر شد و گروهی از طرفداران وحید مدعی شدند که هانی او را هنگام فرار در مرز لو داده و حتی دستور قتل او را هم هانی صادر کرده بود. این ادعا خیلی زود از سوی پلیس رد شد و پلیس ردپای او را از پرونده پاک کرد. حالا بعد از یک سال و نیم از قتل وحید، ارسال پرونده او به دیوان‌عالی کشور و حمله مرگبار به هانی کرده، نام آن‌ها را در کنار هم قرار داد.

بازداشت یکی از عوامل حمله به هانی

شامگاه دوشنبه دوم دی ماه امسال، افرادی که مقابل یکی از آبمیوه‌فروشی‌های معروف تهران بودند با صحنه هولناکی رو‌به‌رو شدند. چند موتور‌سوار در اطراف یک خودروی پژو ۲۰۶ توقف کرده و با چاقو و قمه به سمت دو سرنشین پژو حمله کرده و بیشتر ضربات بر پیکر مرد قوی‌هیکلی که کنار راننده نشسته بود، وارد شد. مهاجمان بعد سوار موتور شده و از محل گریختند.

شاهدان ماجرا وقتی خود را به کنار پژو ۲۰۶ رساندند مرد مجروح را شناسایی کردند. او هانی معروف به هانی کرده بود که سریع به بیمارستان سینا منتقل شد.

به خاطر شدت ضرباتی که به بدن او وارد شده بود، سریع به اتاق عمل منتقل شد و بعد از عمل جراحی ۱۲ ساعته از مرگ نجات پیدا کرد.

با دستور رئیس بیمارستان، او ممنوع‌الملاقات شده و فقط مادرش اجازه ملاقات با او را دارد. یکی از پزشکان دیروز درباره آخرین وضعیت هانی به جام‌جم گفت: وضعیت بیمار پایدار شده و ضریب هوشیاری‌اش در سطح خوبی است و از خطر مرگ نجات پیدا کرده است. این موضوع که او مرگ مغزی شده، صحت ندارد و امیدواریم به‌زودی هوشیاری کامل خود را به دست بیاورد.

سرهنگ سعید راستی، رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی پایتخت از بازداشت یکی از عوامل ضرب و جرح شرور معروف هانی کرده خبر داد و به جام‌جم گفت: در تحقیقات میدانی مشخص شد که این فرد شرور همراه یکی از دوستانش شامگاه یکشنبه در یک جشن تولد حضور داشته که در این مهمانی شبانه با چند نفر دیگر درگیری لفظی پیدا کرده‌اند و به خاطر این‌که مراسم تولد به‌هم نخورد، قرار درگیری در منطقه ابوسعید گذاشته بودند.

وی خاطرنشان کرد: شامگاه دوشنبه هانی برای درگیری در محل قرار حضور پیدا کرده، اما طرف دیگر دعوا به محل نیامده بود که در ادامه آن‌ها برای خوردن آبمیوه به سمت مغازه آبمیوه‌فروشی رفته، چهار جوان موتورسوار نیز آن‌ها را تعقیب کرده و به سمت‌شان حمله‌ور شده بودند.

راستی افزود: در پایش اطلاعاتی و بررسی دوربین‌های مداربسته محل وقوع جرم، هویت یکی از متهمان به دست آمد. پس از اخذ دستور قضایی، ماموران پلیس درجست و جوی او و دیگر همدستانش بودند تا این که بامداد جمعه ششم دی امسال یکی از متهمان را که هویتش به دست آمده بود، در مخفیگاهش حوالی نارمک شناسایی کردند و او بازداشت شد. متهم برای ادامه تحقیقات به پلیس امنیت عمومی منتقل شد. تحقیقات از وی برای رازگشایی از ابعاد این پرونده و دستگیری دیگر همدستان فراری وی ادامه دارد.

چرا قاتلان وحید مرادی محاکمه نشدند؟

یک سال و نیم بعد از قتل وحید، اختلاف دادگاه‌ها در رسیدگی به پرونده، باعث شده تصمیم‌گیری درباره آن به‌عهده قضات دیوان‌عالی کشور قرار بگیرد.

رسیدگی به این پرونده از یازدهم تیر سال گذشته بعد از درگیری خونین در محوطه هواخوری زندان رجایی‌شهر آغاز شد. در درگیری خونین میان زندانیان، تلاش زندانبانان برای پایان دادن به این درگیری بی‌نتیجه ماند و یکی از زندانی‌ها که مجرمی سابقه‌دار به نام وحید بود با پنج ضربه چاقو از پا در آمد.

در بررسی‌ها مشخص شد وحید ۴۳ ساله که چند سابقه کیفری داشت و نزدیک به ۱۶ بار به زندان رفته بود، اردیبهشت ماه سال گذشته از زندان آزاد شد و به مهمانی که دوستش حسین به مناسبت آزادی او تدارک دیده بود رفت و به کری‌خوانی در اینستاگرام پرداخت، اما این کری‌خوانی‌ها به درگیری میان او و حسین و سه خواهرزاده‌اش منتهی شد و او در پنت‌هاوس برجی در خیابان ۲۱ ولنجک که محل اقامت حسین بوده توسط وحید با ضربه چاقو از پا درآمد و سه خواهر‌زاده‌اش را هم زخمی کرد. وحید بعد از این جنایت و در حالی که قصد خروج از کشور را داشت در مرز ایران و ترکیه بازداشت و به زندان رجایی‌شهر منتقل و ۱۱ تیر ماه ۹۷ در درگیری جنجالی کشته شد.

با تکمیل تحقیقات پلیسی ۱۷ نفر از زندانیان که در درگیری منتهی به جنایت شرکت کرده بودند بازداشت شده و سعید و عباس که به گفته سایر زندانیان نزدیک‌تر از دیگران به وحید بودند به عنوان متهمان اصلی تحت بازجویی قرار گرفتند، اما قتل را گردن نگرفتند.

۱۵ متهم دیگر این پرونده که برخی از آن‌ها اتهام شرکت در نزاع منجر به قتل و تهیه تصویر از جسد وحید را دارند، ادعا کردند سعید و عباس با ترفندی خاص وحید را به انتهای سالن شماره یک کشاندند و او را با چاقو زدند؛ در حالی که نوچه‌های او در سالن شماره ۳ مانده بودند.

عباس و سعید به عنوان مظنونان اصلی این جنایت دستگیر شدند، اما قتل را گردن نگرفتند.

پرونده در ابتدا برای رسیدگی به شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد که قضات این شعبه اعلام کردند این قتل در زندان رجایی‌شهر اتفاق افتاده و با توجه به این‌که محل زندان در شهر کرج است، دادگاه کیفری استان البرز صالح به رسیدگی به این پرونده است.

در ادامه پرونده به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان البرز ارسال شد که قضات این شعبه، رسیدگی به پرونده را در صلاحیت دادگاه کیفری استان تهران دانسته و قرار عدم‌صلاحیت صادر کردند.

با توجه به اختلاف دو دادگاه تهران و البرز درخصوص صلاحیت رسیدگی، پرونده برای رفع اختلاف به دیوان‌عالی کشور ارسال شد تا قضات دیوان‌عالی مرجع صلاحیت‌دار رسیدگی به این پرونده را مشخص کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر