کد خبر: 76191
A
معاون دادستان کل کشور:

منشأ اغتشاشات اخیر فضای مجازی است/ ورود تلگرام سیاست دولت بود/ رهبری بارها تاکید کرده‌اند که فضای مجازی قتلگاه جوانان کشور است

معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی گفت: با راه‌اندازی شبکه اطلاعات ملی نیازی به بستن کامل اینترنت نبود.

منشأ اغتشاشات اخیر فضای مجازی است/ ورود تلگرام سیاست دولت بود/ رهبری بارها تاکید کرده‌اند که فضای مجازی قتلگاه جوانان کشور است

به گزارش دیده بان ایران؛ جاویدنیا افزود: 6000 حساب کاربری در توییتر که مستقیما زیر نظر عربستان و شخص بن سلمان اداره می‌شد، شناسایی و حذف شد.

وی ادامه داد: اگر بگوییم همان کاپیتولاسیونی که در زمان طاغوت در کشور وجود داشت امروز نیز به لطف مدیریت غیرانقلابی برخی مدیران جریان دارد، گزافه نگفته‌ایم.

مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده‌اند که فضای مجازی قتلگاه جوانان کشور است.

منشأ اغتشاشات اخیر که بر اقتصاد کشور ضربه سختی وارد کرد نیز همین فضای مجازی است.

وضعیت اقتصادی حال حاضر کشور نیز نامربوط به شبکه‌های مجازی نیست‌. نشریه فارین پالیسی صراحتاً اعلام کرده که فعالیت‌های چندین گروه سازمان یافته در فضای مجازی سبب بالا رفتن قیمت دلار و سقوط ارزش ریال بوده است.

جاوید نیا گفت: ورود تلگرام سیاستی از سوی دولت بود.

وی ادامه داد: سیاست‌گذاران با برخی از مدیران تلگرام گفت‌وگو داشتند و قراردادهایی را امضا کردند و در پی آن، سرورهای آن به داخل کشور آمد و سرعت ارائه مطالب را در این شبکه پیام‌رسان بیش از هر پیام‌رسان دیگری بالا بردند. همین اقدامات سبب شد مردم به سمت استفاده از تلگرام بروند و 40 میلیون نفر از کشور در این شبکه حساب باز کنند و اطلاعات نیمی از جمعیت ایران به راحتی در اختیار عوامل خارجی قرار بگیرد.

بارها دولت اعلام کرده که قصد فیلترینگ هوشمند یا راه‌اندازی اینترنت ملی را دارد اما در عمل هیچ‌کدام اتفاق نمی‌افتد. در عوض اعلام می‌کنند که 5000 صفحه اینستاگرامی شناسایی شده که در آن اقدام به خرید و فروش سلاح و مشروبات الکلی می‌شود اما دستگاه قضایی و پلیس اقدامی علیه آن نکردند. باید گفت که آیا امکان شناسایی این صفحات را داشتند و انجام ندادند؟

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر