کد خبر: 76395
A

روایت یک نماینده مجلس از جاسازی قرص در کیک‌ها

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: هدف از جاسازی قرص در کیک ها ایجاد وحشت در جامعه و نیز بی‌اعتبار کردن شرکت‌های تولید کننده این محصولات است.

روایت یک نماینده مجلس از جاسازی قرص در کیک‌ها

به گزارش دیده بان ایران؛ حیدر علی عابدی درباره ماجرای کیک‌های دست کاری شده که در هفته های اخیر رخ داد، افزود: ماجرای کیک‌های دست کاری شده از طرف تولیدکنندگان اتفاق نیافتاده بود، زیرا قرص‌های موجود در کیک‌ها و فرآورده‌های غذایی حل نشده و کاملا دست نخورده بودند.

وی ادامه داد: از طرفی مارک‌های صادراتی کیک و فرآورده غذایی هدف این موضوع قرار گرفته بودند. وقتی این تصاویر منتشر می‌شود، تصویر این تولیدات به کشورهای هدف صادرات هم می‌رسد و در نتیجه باعث می‌شود آن کشورها دیگر این فرآورده‌ها را خریداری نکنند.

این نماینده مجلس بیان کرد: برای حل این موضوع باید چرخه توزیع اصلاح شده و نظارت بیشتری در این زمینه انجام شود. چرخه توزیع در مراحل مختلف باید بازنگری و اصلاح شود. به طور مثال در چرخه توزیع دارو، همه چیز کاملا مشخص است و باید چنین سیستمی در زمینه محصولات غذایی انجام شود.

عابدی گفت: مغازه دار باید در مقابل کیک و فرآورده‌های غذایی که در مغازه‌ وجود دارد پاسخگو باشد و از آن طرف توزیع کننده هم باید پاسخ بدهد که این محصول را از کجا تهیه کرده است.

محمد حسین عزیزی، مدیرکل نظارت برفرآورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو پیش از این در همین رابطه به ایرنا گفته بود: جاسازی قرص و کپسول در برخی کیک‌های برند ایرانی به صورت عمدی و پس از کارخانه انجام شده و احتمالا یک اقدام برای تشویش اذهان عمومی بوده است.

کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو نیز پیش از این در همین رابطه گفته بود: وجود قرص و کپسول کاملا سالم و دست نخورده و بدون تغییر رنگ یا تغییر در قوام آن در محصولات مورد اشاره نشان می‌دهد که این موارد عمدی و بعد از تولید، در سطح عرضه به شیوه های مختلف در برخی بسته‌ها قرار گرفته و تخریب وجهه کل صنعت غذا و شکلات کشور به عنوان یک صنعت پیشرو هدف‌گذاری شده است./ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر