کد خبر: 76833
A

سخنگوی سازمان هواپیمایی: حضور نمایندگان اوکراینی برای بررسی ابعاد سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی

جعفرزاده گفت: تمامی ابعاد حادثه در کمیسیون بررسی سقوط هواپیمای اوکراینی با حضور نمایندگان و طراحان این کشور بررسی می‌شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی: حضور نمایندگان اوکراینی برای بررسی ابعاد سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی
به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: دو جعبه سیاه که شامل نوار مکالمات خلبان و نوار پارامتر‌های موتور (FDR&CVR) پیدا شده است، گفت: باید تمامی پارامتر‌های مربوط به هواپیما مشخص شود و توسط کمیسیون بررسی سوانح هواپیمایی مورد بررسی قرار گیرد.

او با اشاره به اینکه به لحاظ قوانین و مقررات بین المللی در هر کشوری سقوط هواپیما رخ دهد باید آن کشور مسئولیت رسیدگی به آن را بر عهده بگیرد، گفت: طراح هواپیما و نمایندگان کشور اوکراین در این جلسه حضور خواهند داشت و به تمامی بررسی ابعاد این سانحه می‌پردازند.

جعفرزاده با اشاره به اینکه بعد از بررسی تمامی پارامتر‌ها می‌توان درباره چرایی این سانحه صحبت کرد، افزود: روند بررسی سانحه در حال بررسی توسط تیم بررسی سانحه است و اطلاعات کامل‌تر به زودی ارائه می‌شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: اجساد به پزشکی قانونی تحویل داده شده و تمامی این اجساد بابت احراز هویت باید بررسی شوند تا به کشور‌ها تحویل داده شوند.

او بیان کرد: تیم بررسی سانحه جلسات منسجمی را برگزار خواهد کرد و تمامی ابعاد این سانحه در این جلسه به صورت کامل بررسی خواهد شد.

جعفرزاده گفت: باید محورهایی، چون عملیات پرواز، هواشناسی، مراقبت پرواز، شاهدان عینی، دستگاه ثبت و ضبط پروازی، سازه هواپیما، موتور هواپیما، مدارک هواپیما و عوامل انسانی در این سانحه مورد بررسی قرار گیرند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی بیان کرد: تمامی این موارد مورد بررسی کارشناسان هواپیمایی قرار خواهد گرفت و نتیجه آن به زودی اعلام می‌شود.

گفتنی است، امروز صبح در ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه هواپیمای اوکراینی از تهران به مقصد کی‌یِف در حال پرواز بود که بعد از ۶ دقیقه سقوط کرد و در این سانحه ۱۶۷ نفر فوت شدند که حدود ۱۴۰ نفر از آن‌ها ایرانی بودند و مابقی جزو اتباع کشور‌های سوئد، کانادا، افغانستان، انگلیس، اوکراین بودند.

در این سانحه ۷۰ نفر مرد، ۸۱ زن و ۱۵ کودک حضور داشتند که تمامی آن‌ها جان باختند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر