کد خبر: 76882
A

آخرین وضعیت شناسایی هویت قربانیان هواپیمای اوکراینی/اخذ نمونه ژنتیک از ۱۱۵ نفر

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور از اخذ نمونه از ۱۱۵ نفر از بستگان جانباختگان سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی در تهران خبر داد.

آخرین وضعیت شناسایی هویت قربانیان هواپیمای اوکراینی/اخذ نمونه ژنتیک از ۱۱۵ نفر

به گزارش دیده بان ایران، حامد نائیجی درباره اقدامات انجام شده از سوی سازمان پزشکی قانونی در تشخیص هویت جانباختگان سقوط هواپیمای اوکراینی در جنوب تهران گفت: از روز گذشته با انتقال اجساد جانباختگان این سانحه هوایی فرآیند استخراج پروفایل‌های ژنتیکی از آنان آغاز شده است و این اقدامات همچنان ادامه دارد، اما تا کنون هویت هیچ یک از اجساد شناسایی نشده است، چرا که آزمایش‌هایی که باید انجام شود، زمان‌بر است و باید مراحل مختلفی را طی کند.

وی ادامه داد:‌ البته تمام تلاش متخصصان و کارشناسان پزشکی قانونی این است که در کم‌ترین زمان ممکن اجساد قربانیان شناسایی شده و به خانواده‌هایشان تحویل داده شود.

نائیجی درباره شمار بستگان قربانیان این حادثه که برای اخذ نمونه ژنتیک به پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند نیز گفت:‌ طبق آمارهای ما تا پیش از ظهر امروز از ۱۱۵ نفر از بستگان قربانیان در مرکز پزشکی قانونی استان تهران نمونه اخذ شده است و برخی نفرات نیز باقی‌مانده‌است که لازم است زودتر برای اخذ نمونه اقدام کنند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور در مورد شناسایی هویت قربانیان خارجی این هواپیما نیز به ایسنا گفت: در این خصوص رایزنی‌هایی با وزارت امور خارجه انجام شده است؛ اقداماتی هم بنا شده از طریق پلیس بین‌الملل و کانال‌های دیگر انجام شود تا بتوانیم در کم‌ترین زمان ممکن نمونه ژنتیکی را از بستگان این افراد در خارج از کشور اخذ کرده و هویت آنان را نیز شناسایی کنیم.

به گفته وی اقدامات کارشناسان و متخصصان پزشکی قانونی استان تهران به شکل شبانه‌روزی در مرکز آزمایشگاهی و تشخیص کهریزک برای شناسایی هویت قربانیان سقوط هواپیمای اوکراینی ادامه دارد.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر