کد خبر: 77414
A

مرکز نوآوری و شکوفایی ایلام با حضور معاون رییس جمهور افتتاح شد

طرح شتاب دهی کسب و کارهای فناورانه جوانان ایلام توسط معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده امروز در جریان سفر به ایلام در مرکز نوآوری و شکوفایی جهاد دانشگاهی با همکاری وزارت ورزش و جوانان افتتاح شد.

مرکز نوآوری و شکوفایی ایلام با حضور معاون رییس جمهور افتتاح شد

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ به نقل از سایت معاونت زنان و امور خانواده ریاست جمهوری(اینجا) طرح شتاب دهی کسب و کارهای فناورانه جوانان ایلام توسط معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده امروز در جریان سفر به ایلام در مرکز نوآوری و شکوفایی جهاد دانشگاهی با همکاری وزارت ورزش و جوانان افتتاح شد.

در خانه جوانان استان ایلام که این مراسم انجام شد، همچنین نمونه هایی از فعالیت های بانوان در چارچوب طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار بر مبنای الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی به نمایش در آمد و مورد بازدید معصومه ابتکار قرار گرفت.

استان ایلام در اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار بر مبنای الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی به انجام آموزش های لازم و طی نمودن مراحل مختلف زنجیره ارزش و رسیدن به مرحله اتصال به بازار محصولات تولیدی اقدام کرده است.

 

این طرح با همکاری معاونت امور زنان و خانواده به عنوان کارفرما، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان ناظر و

جهاد دانشگاهی به عنوان مجری در ۲۴ استان کشور در حال انجام می شود.

افراد ایده پرداز و فارغ التحصیلان در گروه های سنی ۱۸ تا ۳۵ سال و دانش آموزان دوره متوسطه دوم که دارای ایده های خلاقانه هستند در مرکز منش می توانند طرح های خود را عملیاتی کنند.

معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده در حاشیه افتتاح این مرکز در استان ایلام گفت: کشور ایران دارای جوانانی روشنفکر، خلاق، ایده پرداز و نوآوری است که بیشتر طرح های آنها دارای قابلیت اجرایی و تجاری سازی هستند.

معصومه ابتکار افزود: باید شرایط اشتغال جوانان در زمینه های مختلف فراهم و تفاهم نامه هایی با جهاد دانشگاهی و وزارت ورزش و جوانان منعقد شود که در قالب این تفاهم نامه ها مشاغل نوین وارد بازار کار شوند

وی یادآور شد: امروزه فعالیت ها و تولیدات شرکت های دانش بنیان و فن آور و مراکز رشد و شکوفایی و گرایش جوانان نخبه به این شرکت ها و مراکز و تولید ایده های نو و درآمدزا می تواند تحریم های ظالمانه و جنگ سخت اقتصادی را بی اثر یا کم اثر کند.

وی به اجرای طرح کمند ویژه زنان اشاره کرد و گفت: در این طرح زمینه های فعالیت و افزایش مهارت افزایی بانوان و دختران جوان و ورود آنها به بازارهای کسب و کار فراهم می شود.

مرکز نوآوری و شکوفایی با حضور ۲۵ تیم در ۲ حوزه فناروی اطلاعات و کشاورزی با مشارکت ۱۵ تیم و در زمینه تولیدات فرهنگی، خلاق و صنایع دستی افتتاح شد.

مراکز نوآوری و شکوفایی (منش) استان های ایلام، کردستان و هرمزگان به صورت ویدیو کنفرانس با مشارکت معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده و وزیر روزش و جوانان افتتاح شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر