کد خبر: 77825
A

قتل به‌خاطر عکس‌های اینستاگرام

پسر جوانی که یکی از اقوامش را به‌خاطر عکس‌های اینستاگرام به قتل رسانده ‌است، در دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه رفت.

قتل به‌خاطر عکس‌های اینستاگرام

به گزارش دیده بان ایران؛ مهر سال گذشته جسد غرق در خون مرد جوانی در خانه‌اش در جنوب تهران کشف و پلیس متوجه شد تلفن همراه مقتول به سرقت رفته ‌است. عامل قتل که یکی از اقوام مقتول بود، ازسوی پلیس تحت تعقیب قرار گرفت.

متهم در ادامه بررسی‌ها ازسوی مأموران شناسایی و بازداشت شد. او در تحقیقات به قتل اعتراف کرد و گفت برای سرقت گوشی تلفن مقتول دست به این کار زد. در نهایت کیفرخواست علیه متهم صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

متهم روز گذشته در جلسه دادگاه که در شعبه 10 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شده‌ بود، حاضر شد. با توجه به اینکه پدر مقتول به‌عنوان تنها ولی‌دم درخواست قصاص کرده‌ بود، متهم در جایگاه قرار گرفت. او اتهام قتل، سرقت و واردکردن صدمات عمدی غیرمؤثر در مرگ مقتول را قبول کرد و گفت: مدتی بود که من و محمد با هم زندگی می‌کردیم. ما هر دو از افغانستان به تهران آمدیم تا کار کنیم و زندگی بهتری داشته‌ باشیم. محمد مدتی بود که گوشی تلفن خریده ‌بود، گوشی با‌کیفیت و خوبی بود. او یک صفحه اینستاگرام درست کرده ‌بود و مدام عکس‌های مختلف از دختران می‌گرفت و در صفحه‌اش می‌گذاشت. کار او در فرهنگ ما خیلی زشت است، به همین دلیل چند نفر از اقوام به من گفتند به او بگویم این کار را نکند.

متهم ادامه داد: من چندبار با محمد صحبت کردم و گفتم اینکه عکس‌ دختران مردم را در صفحه‌ات قرار می‌دهی خیلی کار بدی است این کار را نکن، اما او جواب داد این موضوع به تو ربطی ندارد. من هم واقعا قصد دخالت نداشتم، اما آن‌قدر دیگران این موضوع را به من تذکر دادند که دیدم دارد آبروریزی می‌شود، به همین دلیل هم دوباره با محمد صحبت کردم، این‌بار خیلی تند شد و به من گفت: به تو و دیگران ربطی ندارد، اینجا افغانستان نیست که به من بگویید چه کار بکنم یا چه کار نکنم. گفتم: من دارم تو را نصیحت می‌کنم نمی‌خواهم آبرویت برود این کارها بد است. جواب داد: من نیازی به نصیحت تو ندارم. همین هم باعث شد درگیر شویم. او به سمت من حمله کرد، در‌حالی‌که من فقط داشتم با او حرف می‌زدم.
آن‌قدر مشت‌هایی که می‌زد محکم بود که نمی‌توانستم تحمل کنم، چاقو را از جیبم درآوردم تا او عقب برود، اما نترسید من یک ضربه به شکمش زدم، از روی من بلند شد، وقتی روی زمین افتاد ضربه بعدی را به گردنش کشیدم. من فقط چاقو روی گردنش کشیدم، نمی‌خواستم سر از تنش جدا کنم، نمی‌دانم چه شد که سرش جدا شد.

متهم درباره اینکه چرا گوشی را سرقت کرد، گفت: من گوشی را برداشتم تا عکس‌ها را پاک کنم و بعد هم گوشی را جایی پرت کردم. آن را سرقت نکردم با اینکه گوشی خوبی بود، اما اصلا از آن استفاده نکردم.

متهم همچنین در پاسخ به این پرسش که چرا در مراحل مختلف بازجویی در دادسرا گفته بود برای سرقت دست به قتل زده ‌است، اما حالا می‌گوید به‌خاطر اینکه مقتول عکس در صفحه اینستاگرامش می‌گذاشت، او را کشته است، گفت: من حالا دارم واقعیت را می‌گویم، چون سواد ندارم هرچه می‌گفتم نمی‌نوشتند. من دو کلاس در افغانستان درس خواندم پدر و مادرم هم مرده‌اند و یک برادر دارم که در دادگاه است.
سپس وکیل مدافع متهم در جایگاه قرار گرفت و دفاعیات خود را مطرح کرد.

در پایان جلسه دادگاه، برادر متهم که در تمام طول دادگاه گریه می‌کرد، گفت: ما دو برادر هستیم، او تنها برادر من است و پدر و مادر هم نداریم. اگر او اعدام شود من دیگر کسی را ندارم، خواهش می‌کنم کمک کنید.
قضات با پایان جلسه دادگاه شعبه 10 دادگاه کیفری استان تهران برای صدور رأی دادگاه وارد شور شدند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر