کد خبر: 78309
A
معاون حقوقی قوه قضائیه:

کول‌بری از دیدگاه قوه قضائیه قاچاق نیست

معاون حقوقی قوه قضائیه گفت: کول‌بری از دیدگاه این قوه قاچاق به حساب نمی‌آید و بلکه به دنبال مبارزه با قاچاق سازمان یافته است.

کول‌بری از دیدگاه قوه قضائیه قاچاق نیست

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام محمد مصدق روز گذشته درنشست شورای اداری شهرستان تنگستان استان بوشهر افزود:  کسی که برای معیشت زندگی روزانه خود کولبری می‌کند از بحث قاچاق خارج است.

وی تاکید کرد: مبارزه با قاچاق آن است که آن فعالیت فردی که پشت پرده‌است و ممکن است حتی در داخل کشور هم نباشد و از خارج هدایت می‌شود قاچاق است و قوه قضائیه به دنبال آن سرنخ‌ها است.

معاون حقوقی قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کشور امروز بیش از هرچیز به وحدت وهمدلی و در یک مسیر گام برداشتن همه مسئولان قوای قضائیه، مجریه و مقننه نیاز دارد.

مصدق ادامه داد: با توجه به اینکه در آستانه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی قرار داریم نباید هر شخصی مسئولی این موضوع مهم را به طرف خود بکشد.

وی بیان کرد: هرچند مردم آگاه و بصیر هستند و می‌دانند به چه کسی باید رای دهند اما باز هم باید آنها را آگاه کرد.

مصدق اضافه کرد: براساس مصاحبه‌های مردمی امروز آحاد جامعه از بحث‌های جناحی و گروه‌های سیاسی از جمله اصولگرا، اصلاح طلب و اعتدال و سایر گروه‌های سیاسی دیگر خسته شده‌اند و به دنبال نماینده‌ای هستند که به واقع از حقوق آنها دفاع کند.

وی  یادآور شد: "نماینده‌ای که به تعبیر خودشان همین الان رد صلاحیت شده و دارد برای تائید صلاحیت خود چند میلیارد خرج می‌کند به چه درد می خورد؟" مردم باید لمس کنند نماینده آنها نماینده‌ای مردمی است.

معاون حقوقی قوه قضائیه افزود: نماینده مردمی قبل از این که نماینده شود رفتار، مشی و وضعیت زندگی و نوع رویکرد آن مشخص است.

مصدق گفت:"گاهی وقت‌ها برخی افرادی که رد صلاحیت شدند نظام را زیر سوال می‌برند آیا چنین فردی شایستگی نمایندگی مجلس را دارد"؟

وی تاکید کرد: کسی که برای رد صلاحیت خود حتی اگر به ناحق باشد چرا باید نظام را زیر سوال ببرد و حرفی را بزند که آمریکا و اسرائیل بیان می‌کنند این درحالی است که مسیر برای رد صلاحیت‌ها مشخص است.

مصدق گفت: در دوره جدید قوه قضائیه مردم تغییر رویکرد در این قوه را در عمل احساس کردند.

مصدق تاکید کرد: مردم باید احساس کنند رویکرد قوه قضائیه عوض شده است و امروز این احساس در جامعه به وجود آمده است و ما مسئولان بر ادامه مسیر و حل مشکلات قضایی مردم اصرار داریم.

معاون حقوقی قوه قضائیه ادامه داد: در جلسه‌های متعددی تاکید رئیس قوه قضائیه برتکریم ارباب رجوع شامل شاکی، متهم و شاهد است و مسئولان باید بدانند خادم مردم هستند.

وی تاکید کرد: رئیس قوه قضائیه دستورالعملی در مورد کیفیت برخورد قضات، کارمندان و همه مسئولان دستگاه قضا با ارباب رجوع صادر کردند و نباید برای ما فرقی کند که طرف مقابل چه کسی باشد باید بدانیم این شخص یک شهروند است و باید تکریم شود.

مصدق گفت: برای مسئولان دستگاه قضا پنجشنبه و جمعه‌ای وجود ندارد و کار برای این دستگاه شبانه روزی است تنها در این صورت است که مردم نگران پرونده‌های خود نخواهند بود.

وی با بیان اینکه ما نمی‌گوئیم مشکلاتی در دستگاه قضا نیست افزود: ممکن است انحراف و فسادی در دستگاه قضا وجود داشته باشد اما و رویکرد رئیس قوه قضائیه مبارزه با فساد بویژه از درون است و این رویکرد آغاز شده و ادامه دارد.

مصدق بیان کرد: قوه قضائیه مسیری را که در آن هدایت‌های رهبر معظم انقلاب نسبت به رئیس قوه قضائیه در ابلاغ ریاست قوه آمده بود را دریافت کردند و براساس نقشه راهی که ترسیم شده است حرکت می‌کنند با هیاهو، جنجال و شعاری که گاهی علیه قوه قضائیه می‌دهند نیز از این مسیر منحرف نخواهند شد.

وی  تاکید کرد: امروز رئیس قوه قضائیه در مورد اطاله دادرسی برنامه‌ای ارائه دادند و مکلف شدند همه روسای کل با برنامه ریزی که انجام شده‌است تا پایان امسال حداقل ۵۰ درصد همه پرونده‌های معوقه را به سرانجام برسانند و در همین راستا اعلام کردند برای دستگاه قضا پنجشنبه و جمعه معنا ندارد.

مصدق گفت: یکی از مشکلات اساسی قوه قضائیه اطاله دادرسی است که خود منشا فساد به شمار می‌رود که اگر این از بین برود و زمینه رسیدگی به پرونده در زمان کوتاهی فراهم شود این منشا فساد از بین می‌رود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر