کد خبر: 78339
A

چرا مبلغِ عیدی معلمان حق‌التدریس کم است؟! / معلمان «حق التدریس» یک میلیون تومان هم نمی‌گیرند!

جمعی از معلمان حق‌التدریس از پایین بودن مبلغ عیدی یا همان پاداش آخر سال خود انتقاد کردند و گفتند: ما حق‌التدریسی‌ها از همه‌ی مزایای مزدی و امکانات شغلی محرومیم؛ حقوق ماهانه‌ی ما ساعتی و بسیار کم است، بیمه ما به اندازه ساعات درس رد می‌شود و حالا عیدی هم به نسبت ساعات تدریس به ما می‌پردازند!

چرا مبلغِ عیدی معلمان حق‌التدریس کم است؟! / معلمان «حق التدریس» یک میلیون تومان هم نمی‌گیرند!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ جمعی از معلمان حق‌التدریس در تماس با رسانه ها، از پایین بودن مبلغ عیدی یا همان پاداش آخر سال خود انتقاد کردند و گفتند: ما حق‌التدریسی‌ها از همه‌ی مزایای مزدی و امکانات شغلی محرومیم؛ حقوق ماهانه‌ی ما ساعتی و بسیار کم است، بیمه ما به اندازه ساعات درس رد می‌شود و حالا عیدی هم به نسبت ساعات تدریس به ما می‌پردازند!

به گفته‌ی این معلمان، شغل حق‌التدریسی هیچکدام از مولفه‌های اشتغال شایسته را ندارد و با معیارهای عدالت نمی‌خواند؛ این معلمان می‌گویند ما حق‌التدریسی‌ها همان کار معلمان رسمی را انجام می‌دهیم اما حقوق مزایای ما از نصف آنها هم کمتر است. در واقع قانون کار یکسان- مزد یکسان در رابطه با این معلمان اجرا نمی‌شود.

در روزهای گذشته، نحوه پرداخت عیدی معلمان رسمی، خرید خدمت و حق‌التدریس مشخص شد. بر این اساس، پاداش آخر سال "عیدی" به میزان 12 میلیون ریال به معلمان رسمی، ثابت و پیمانی پرداخت خواهد شد؛ اما به کارکنان خرید خدمت قراردادی و موقت به نسبت خدمت تمام وقت آنها در سال 98 عیدی داده می‌شود و در هر حال میزان عیدی این افراد از 50 درصد رقم مذکور کمتر نخواهد بود. طبق مصوبه هیئت وزیران، معلمان حق‌التدریس نسبت به ساعات تدریس مشمول عیدی می‌شوند.

به همین دلیل است که معلمان حق‌التدریس نگران این هستند که مبلغ عیدی آنها از یک میلیون تومان هم بسیار کمتر باشد.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر