کد خبر: 78352
A

جزییات آتش سوزی در جنگل های پره سر رضوانشهر

عصر روز گذشته بخش هایی از جنگل های پره سر در شهرستان رضوانشهر که به گفته مسئولان حدود ۲۰ هکتار می شود دچار حریق شد. این آتش سوزی همچنان ادامه دارد.این در حالی است که آتش در فومن هم بخش هایی از جنگلهای این منطقه را درگیر کرده است. جنگلهای پره سر از نوع هیرکانی و از جمله مناطق دارای پوشش گیاهی غنی است. ....

جزییات آتش سوزی در جنگل های پره سر رضوانشهر

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ معاون سیاسی فرماندار رضوانشهر که خود در محل آتش سوزی حضور یافته است در این زمینه گفت : با وجود وسعت آتش سوزی و شدت باد که بر گستره آتش می افزاید با حضور مردم و آتش نشانی و سایر دستگاه های مربوطه از گسترش آتش جلوگیری و تا حدودی مهار شده است.

قربان خوشحال افزود : در زمان وزش بادهای گرم و افزایش دمای هوا و حضور گردشگران در این مناطق و بی دقتی و عدم توجه آنان به خاموش کردن بقایای آتش هایی که می افروزند، عموما باعث آتش سوزی در منابع طبیعی می شود.

وی با بیان اینکه آتش سوزی در جنگلهای پره سر از عصر دیروز  آغاز شده و با وجود تلاش گسترده مردم و دستگاه های مربوطه هنوز دربخش هایی به دلیل وزش باد گرم شعله می کشد.

 وی تصریح کرد : تجهیزات و امکانات لازم برای خاموش کردن آتش از سایر بخش های شهرستان به این منطقه اعزام شده و در حال تلاش برای مهار کامل آتش هستند.

 این در حالی است که آتش در فومن هم بخش هایی از جنگلهای این منطقه را درگیر کرده است.

جنگلهای پره سر از نوع هیرکانی و از جمله مناطق دارای پوشش گیاهی غنی است.

شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت و دو بخش بنام های مرکزی و پره سر در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر