کد خبر: 79163
A
دیده بان ایران وضعیت شیوع کرونا در کشور را بررسی می کند؛

چرا قم «قرنطینه» نمی شود؟/ سردار جلالی: در سه روز گذشته آمار مبتلایان در قم افزایش پیدا نکرده/ جهانپور: روز گذشته هشت مورد جدید داشتیم/ اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی قم: به اخبار گوش نکنید تا ویروس نگرانی خود را کاهش دهید!

خانم محرز در پاسخ به این سوال که آیا وزارت بهداشت باید قرنطینه استان قم را در دستور کار قرار دهد؟ گفت: می‌توانند توصیه کنند که قرنطینه انجام شود، اما این تصمیم با وزرات بهداشت نیست و ارگان‌های دیگر باید قرنطینه را انجام دهند، اما این درخواست باید از سوی وزارت بهداشت انجام شود.

چرا قم «قرنطینه» نمی شود؟/  سردار جلالی: در سه روز گذشته آمار مبتلایان در قم افزایش پیدا نکرده/ جهانپور: روز گذشته هشت مورد جدید داشتیم/ اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی قم: به اخبار گوش نکنید تا ویروس نگرانی خود را کاهش دهید!

مسئولان تا روزی که دو بیمار مبتلا به کرونا در گذشتند حاضر نشدند حتی ورود کرونا به کشور را تایید کنند و مدام آن را تکذیب می‌کردند. این شاید دومین خطای انسانی طی دو ماه گذشته در ایران باشد که بسیاری در شبکه های مجازی با انتشار و نوشتن درباره آن، اعتراض و انتقاد خود را نسبت به وضعیت موجود اعلام کرده اند.

به گزارش دیده بان ایران: بهرام پارسایی نماینده ردصلاحیت شده مجلس ششم هم صبح امروز در واکنش به سهل انگاری مسئولان مربوطه در همین رابطه به خبرگزاری ایلنا گفت: برای یکبار هم که شده با افرادی که با سهل انگاری موجب انتقال کرونا به کشور شدند برخورد شود. 

ویروس مرگ باری که به گفته «مینو محرز» عضو کمیته کشوری بیماری‌های عفونی وزارت بهداشت، درمان و آموزش در خصوص منشا انتقال کرونا ویروس در قم به رسانه ها گفت که به این علت که در قم تعدد کارگاه‌ها زیاد است و کارگران خارجی از جمله کارگران چینی در این استان حضور دارند احتمال می رود که این ویروس از این طریق وارد ایران و شهر قم شده باشد.

خانم محرز در پاسخ به این سوال که آیا وزارت بهداشت باید قرنطینه استان قم را در دستور کار قرار دهد؟ گفت: می‌توانند توصیه کنند که قرنطینه انجام شود، اما این تصمیم با وزرات بهداشت نیست و ارگان‌های دیگر باید قرنطینه را انجام دهند، اما این درخواست باید از سوی وزارت بهداشت انجام شود.

موضوعی که ظهر امروز سردار جلالی رئیس پدافند غیرعامل در پاسخ به همین سوال در رسانه ملی توضیح داد که برای قرنطینه قم به جمع بندی نرسیدیم. او همچنین اضافه کرد که از سه روز گذشته آمار مبتلایان حتی در قم افزایش پیدا نکرده و کنترلی در حال انجام است و وضعیت آمار‌ها نشان از ثبات دارد.

ادعایی که تقریبا کمی قبل از مطرح شدن آن توسط سردار جلالی توسط «کیانوش جهانپور» سخنگوی قرارگاه مبارزه با کرونا تلویحاً آنرا تکذیب کرد و به خبرگزاری ایرنا گفت: تا این لحظه ۷۸۵ فرد مشکوک به ویروس کرونا از بین هزاران فرد مراجعه کننده از مطب‌ها و کلینیک‌ها به مراکز وزارت بهداشت تحت آزمایش قرار گرفته اند و ظرف روز گذشته تعداد ۱۰ فرد مبتلای جدید به ویروس کرونا تشخیص قطعی شد که با توجه به آمار ۱۸ نفر روز گذشته مجموع این مبتلایان به ۲۸ نفر رسید.

وی گفت: از بین ۱۰ نفر فرد بیمار جدید شناسایی شده، هشت نفر در شهر قم بوده اند و دو نفر بیماران بستری در تهران هستند که از قم ارجاع شده اند.

عدم اطلاع رسانی دقیق در رابطه به موضوعات مهمی از این دست طی سالهای گذشته باعث شده است تا بسیاری از مردم منابع خبری خودشان را از شبکه های مجازی و یا رسانه های فارسی زبان خارجی دنبال نمایند. 

مخفی کاری و یا مصلحت اندیشی درباره موضوع مهمی مانند ویروس کرونا نه تنها دردی از مردم را دوا نمیکند و گفته بسیاری از مسئولان از تشویش و التهاب جامعه کم نمی کند بلکه باعث می شود تا شهروندان ناامنی بیشتری را در شهر خودشان حس کنند.

مطلبی که با توجه به سابقه مدیریتی مسئولان کشور در مواجه با بحران بسیار بعید به نظر می رسد. به طوریکه دانشگاه علوم پزشکی استان قم عصر امروز در اطلاعیه ای با اشاره به نگرانی مردم نسبت به این موضوع با تاکید بر این‌که زدن ماسک برای همه لازم نیست، توصیه کرده است که با کاهش مدت‌زمان نگاه کردن و یا گوش دادن به اخبار رسانه‌های مختلف در خصوص بیماری کرونا ویروس نگرانی خود را کاهش دهید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر