کد خبر: 79217
A
سعید نمکی، وزیر بهداشت خبر داد:

ناقلین چینی، منبع کرونای جدید در ایران/ توزیع رایگان ماسک در قم از امشب

وزیر بهداشت از توزیع رایگان بسته‌های ویژه مقابله با کروناویروس شامل ماسک، مایع ضدعفونی کننده و بروشورهای آموزشی در میان خانواده‌های قم خبر داد.

ناقلین چینی، منبع کرونای جدید در ایران/ توزیع رایگان ماسک در قم از امشب

به گزارش دیده بان ایران؛ سعید نمکی، وزیر بهداشت، با اشاره به آخرین تصمیمات گرفته شده در ستاد فنی اجرایی مقابله با کرونا، درباره کمبودهای ماسک در کشور و تدابیر اتخاذ شده در این زمینه، گفت: متاسفانه ماسک و برخی مواد شوینده و ضدعفونی کننده با کمبود روبرو بودند و این موضوع نیز به دلیل هجمه بیش از حد مردم برای خرید این‌ مواد و البته بی‌انصافی دلال‌ها است که همواره دلال شرایط سخت مردم هستند و نان‌شان در همین گرفتاری‌هاست.

 

وی تاکید کرد: ما از مدت‌ها قبل ذخیره ماسک داشتیم و روز گذشته نیز به طور جدی با کمک مقامات امنیتی و قضایی به این موضوع ورود کردیم. امروز نیز این پیام را به مردم شهر قم می‌دهم که برای همه خانواده‌های قم حداکثر تا آخر امشب پکیجی را آماده می‌کنیم که شامل تعدادی ماسک و مایع ضدعفونی ‌کننده و بروشور و پمفلت آموزشی است. این برنامه سپس برای سایر خانواده‌ها نیز اجرا خواهد. بنابراین از امروز ماسک رایگان در این شهر توزیع خواهد شد.

 

وزیر بهداشت درباره ژنوتایپ کروناویروس در ایران گفت: بررسی‌هایمان در این زمینه ما را به این سمت سوق داد که این ویروس همان کرونای جدیدی است که در ووهان چین مشاهده شده است.

 

وی همچنین درباره منشاء این بیماری در کشورمان گفت: طبق بررسی‌هایمان منبع ویروس را پیدا کردیم که از ناقلین چینی بوده است و موارد آن در حال مشخص شدن است. همچنین یکی از فوتی‌ها در قم بازرگانی بود که از طریق پروازهای غیرمستقیم سفرهایی به چین داشته است./ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر