کد خبر: 79250
A

هجوم گسترده ملخ صحرایی به سه استان کشور/ مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی به یک‌میلیون هکتار می رسد

علی بابعلی رئیس مبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات کشور در گفت و گویی؛ از موج گسترده هجوم ملخ های صحرایی به کشور خبر داد و گفت: در اول اسفند با هجوم گسترده ملخ های صحرایی استان های بوشهر، غرب هرمزگان و جنوب فارس آلوده شدند و پیش بینی ها حاکی از آن است که ریزش ها تا چند روز آینده ادامه یابد.

هجوم گسترده ملخ صحرایی به سه استان کشور/ مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی به یک‌میلیون هکتار می رسد

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ علی بابعلی رئیس مبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات کشور در گفت و گویی؛ از موج گسترده هجوم ملخ های صحرایی به کشور خبر داد و گفت: در اول اسفند با هجوم گسترده ملخ های صحرایی استان های بوشهر، غرب هرمزگان و جنوب فارس آلوده شدند و پیش بینی ها حاکی از آن است که ریزش ها تا چند روز آینده ادامه یابد.

وی افزود: بنابر آمار مجموع مبارزه با آفت ملخ صحرایی که از آبان تا کنون در استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان رقمی بالغ بر ۷ هزار و ۲۰۰ هکتار است.

بابعلی با اشاره به اینکه مبارزه علیه ریزش جدید آفت ملخ صحرایی آغاز شده است، بیان کرد: در حال حاضر رقمی دقیقی مبنی بر سطح مبارزه در دسترس نیست، اما برآوردها حاکی از آن است که از ابتدای اسفند تاکنون ۵ هکتار در سه استان بوشهر، غرب هرمزگان و جنوب فارس مبارزه علیه آفت جدید ملخ صحرایی صورت گرفته باشد‌.

این مقام مسئول با بیان اینکه مبارزه علیه ملخ های صحرایی تا اردیبهشت ادامه دارد، افزود: پیش بینی ها حاکی از آن است که سطح مبارزه حداقل به یک میلیون هکتار در استان های جنوبی برسد.

وی درباره آخرین وضعیت خسارت وارده ملخ صحرایی به باغات و مزارع گفت: هجوم ملخ های جدید صحرایی تاکنون ۲ ریزش داشتند و همچنان در حال استقرار هستند و آمار دقیقی از میزان خسارتشان در دسترس نیست.

به گفته بابعلی، با وجود آنکه این ملخ ها نابالغ هستند، تاکنون جای مناسبی را برای جفت گیری و تغذیه پیدا نکردند.

کمبودی در تامین سموم مورد نیاز نداریم

این مقام‌مسئول با اشاره به اینکه در شرایط فعلی مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی تنها محدود شب است، اظهار کرد: با وجود آنکه در طول روز در حال پرواز هستند، از این رو با استفاده از پهباد و هواپیما به دنبال تجهیزات برای مبارزه در طول روز هستیم.

رئیس مبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات درباره آخرین وضعیت تامین و تدارک سموم بیان کرد: تاکنون ۲۰ میلیارد تومان اعتبار به استان ها به منظور مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی تخصیص دادیم که بدین‌منظور سموم مورد نیاز خریداری و توزیع شده است.

وی افزود: با وجود حجم مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی از سازمان برنامه و بودجه تقاضای ۸۵ میلیارد تومان‌ اعتبار را داشتیم که امیدواریم مابقی اعتبار مورد نیاز ترریق شود‌.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: بنابر پیش بینی های سازمان فائو و هواشناسی به سبب شرایط مساعد بارندگی بیش از نرمال و افزایش درجه حرارت زمینه برای هجوم ملخ صحرایی به کشور فراهم است.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر