کد خبر: 79305
A

لغو مراسم اعتکاف منوط به تصمیم‌گیری دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌هاست

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران تصریح کرد: به احتمال قوی در دانشگاه هم همین است، ولی چون برگزارکننده اعتکاف دفتر نهاد رهبری در دانشگاه است، خود این دوستان باید لغو آن را اعلام کنند.

لغو مراسم اعتکاف منوط به تصمیم‌گیری دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌هاست

به گزارش دیده بان ایران؛ «مجید سرسنگی» معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران درباره برگزاری یا عدم برگزاری مراسم اعتکاف در این دانشگاه به علت شیوع کرونا گفت: بعد از شیوع ویروس کرونا چند جلسه پی در پی راجع به این که چه تصمیمی در این باره بگیریم، داشتیم تا از موجی که ایجاد شده و بخش عمده‌ای از آن روانی است به سلامت گذر کنیم، تا هم لطمه به دانشگاه وارد نشود و هم اینکه مطمئن شویم، سلامت اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌‌ها به خطر نیفتد.

وی در ادامه افزود: تصمیماتی گرفته شد و وزارت علوم و شخص وزیر بخش نامه‌ای ابلاغ کرد که در آن تصریح شده بود، تمام فعالیت‌های گروهی باید لغو شود، چون در حالت جمع شدن افراد احتمال وجود این ویروس بیشتر است. قبل از این بخشنامه، ما در دانشگاه خودمان یک ابلاغیه به واحدها دادیم، مبنی بر اینکه تا زمانی که موج اولیه مقداری فروکش کند و وضعیت این ویروس در کشور شفاف شود، فعالیت‌هایی که ناظر بر کار گروهی بوده لغو شود.

سرسنگی اضافه کرد: تشکل‌های دانشجویی برنامه‌هایی داشتند و سمینارها و همایش‌هایی در دانشگاه‌ها بود که همگی به وقت دیگری موکول شد؛ از جمله راهیان نور که هر سال برگزار می‌شد نیز به حالت تعلیق در آمد. درباره مراسم اعتکاف با آقای دادسرشت معاون فرهنگی و سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه تهران صحبت کردم و قرار شد جلسه‌ای بگذارند و موضوع را بررسی و به ما اعلام کنند. به نظرم به احتمال زیاد اعتکاف نیز شامل همین فعالیت‌های گروهی می‌شود، ولی اعلامش باید از طرف نهاد رهبری صورت گیرد. 

 معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران تصریح کرد: به احتمال قوی در دانشگاه هم همین است، ولی چون برگزارکننده اعتکاف دفتر نهاد رهبری در دانشگاه است، خود این دوستان باید لغو آن را اعلام کنند./ ایلنا

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر